Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Nog een beetje bijgewerkt en het ziet er een stuk beter uit, morgen eens een foto bij klaarlichte dag.

Om dit effect te bereiken heb ik vulpasta aangebracht en dan met een harde borstel het reliëf er in gemaakt.

attachment.jpg

de mannen durven op sommige plaatsen wat groen plekken vertonen van mos ?.................................

Inderdaad Kassei, dat is de volgende stap. Alles wat grijzer maken en groen van de algen en mos. Ook een plantje dat in een voeg groeit staat op het lijstje. Dan nog wat planken er rond om te zorgen dat de boel niet instort zoals de andere kolom.

Vandaag was de dag van de boseigenaar en om dat te vieren had de Bosgroep Houtland een wandeling georganiseerd in enkele privébossen rond het Brugse. In één van die bossen vond ik dit hekken en gelukkig had ik m'n fototoestel mee (bewijst dat je eigenlijk altijd een fototoestel moet bijhebben).

Het is een mooie bron van inspiratie om zoiets tegen te komen en wat ook mooi is: de klimop over de steunpalen en het logo. Een logo is ook een optie om te maken in dit diorama. Dit hekken is wel een stuk lager dan hetgeen ik hier aan het bouwen ben maar de foto's zijn toch wel bruikbaar vind ik (samen met andere foto's die ik al heb).

attachment.jpg

attachment.jpg

De bodem is beplakt met stukken karton (doosjes die op het werk in het oud papier zouden belanden). Ze zijn lukraak door en op elkaar geplakt en later volgt dan de afwerking met witte papieren stickers (die ook op het werk in het oud papier zouden belanden). Nu eerst wat laten drogen.

attachment.jpg

En dan hier een detailfoto van de bepleisterde kolom. Het is (al zeg ik het zelf) goed gelukt, ook qua kleur. Er is al wat grijs toegevoegd op het oppervlak en na afwerking van de ondergrond komt er nog wat groen en een plantje ergens in een voeg. Ook zal ik er moeten aan denken om aan de voet van de kolom wat afgebrokkeld pleisterwerk te voorzien, anders komt het niet zo natuurlijk over.

attachment.jpg

Het ziet er inderdaad indrukwekkend goed uit. En wat naar mijn idee nog belangrijker is, je hebt hier gewikt, gewogen, je tijd genomen, informatie ingewonnen, een plan gemaakt en geboetseerd naar wat je in het echte leven bent tegengekomen. In dit werkstuk zit echt plaster en echt steen, maar ook echt geduld en echte vastberadenheid verwerkt.

Deze kolom is zodoende, naar mijn mening, het mooiste model dat je tot nu toe hebt gemaakt. Als je zo doorgaat met dit diorama en al het bovenstaande zo volhoudt, dan gaat het flink tijd kosten maar wordt het ook echt een huzarenstukje.

Overigens, wil je inspiratie opdoen voor de grafstenen, voer dan eens bij Google Images de zoekterm "Urbex cemetery" in.

Of klik hier.

Dankjewel mannen, geduld loont echt in de modelbouw, dat is me nu wel duidelijk. Het plan is om zo verder te bouwen en niet meer met een deadline te werken want het resultaat is er dan ook naar. De muur is bepleisterd naar voorbeelden die ik al eens tegenkwam in de tijd dat ik nog bij een tuinaanlegger werkte, in sommige (oudere) tuinen zag je dan zo'n muren. Ook wat foto's bekeken op het net heeft er toe bijgedragen.
De foto's van de zerken zijn zeer bruikbaar en als de tijd daarvoor gekomen is zal ik er naar teruggrijpen.

Momenteel zijn er geen noemenswaardige veranderingen te melden en daarom ook geen foto's. Vandaag was het een bosdag en dus wat minder bouwtijd.

Super.

Vandaag de tweede kolom in pleisterwerk gezet en ook het ingangspad van het kerkhof een laagje vulpasta gegeven. Qua structuur ziet het er goed uit in mijn ogen, qua kleur moet het nog goed komen uiteraard. Aan de voet van de kolommen moet gras komen (moet ik nog kopen) en een klimplant op de linkse kolom. Het sierstuk op de top zal ook nog wat bewerkt worden om een meer verweerd uiterlijk te krijgen.
De rechtse kolom zal morgen nog bewerkt worden met schuurpapier om alles wat af te vlakken want nu is het vele te ruw. Na dit werkje volgt er dan een foto bij daglicht.

attachment.jpg

attachment.jpg

Die rechtse kolom is niet zo naar m'n zin, misschien doe ik die beter opnieuw? Die is wat ruwer dan de linkse. Nog eens een namiddag bekijken en dan zie ik het wel. Wie er een mening over heeft: typ die hier gerust neer.

Rechts:

attachment.jpg

Links

attachment.jpg

Alain ik ga hier iets schrijven wat in 1 woord kan gezegd worden " WOW " doe zo verder ge zijt goed op weg vind ik
Marc

Alain, ziet er goed uit. Ok de afgebrokkelde zuil ziet er inderdaad wat ruwer uit maar stoort volgens mij niet echt. Als je echt wil kan je misschien met wat schuren bijwerken.

grtn Eric

Dat ziet er inderdaad goed uit :)
Ik zou dezelfde tip willen geven als Eric, wat opschuren met een ruw schuurpapiertje of een vijl kan al wat van de meest ruwe muur verminderen ;)

toen in den tijd was er geen consistentie in stucwerk,dus men maakte het pleistermateriaal met de hand af naargelang men het nodig had .dus als de ene kolom wat ruwer is dan de andere denk ik dat er geen probleem is?............................

Terug
Bovenaan