Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Ferrari F430 Spider van de film ,,Miami Vice,, [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De dashboard heb ik met ovenreiniger van de verf ontdaan en gespoten, het zwart, hoop dat ik aan decails kan komen.

De body heb ik vanmiddag gespoten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De kieur zit r nu op, ik hoop dat de kleur lijkt op de werkelijke kleur.

Ik wil de body nog polijsten.
 
Kleurtje ziet er mooi uit Bart, en het zit er heel strak op. :) ziet er direct 1000x beter uit dan wanneer je het met een penseel zou doen ej. (ref. Samba bus)

Doe zo rustig voort en dan heb je straks 'één zeer mooie ferrari.. (en het is eens iets anders dan rood ;) )
 
Hoi Bubblegum en Thomas,

Bedankt voor de complmenten, ik sta er zelf van te kijken hoe ik het er af breng, ik had dat niet verwacht dat het goed ging, thomas het is veel mooier dan met een penceel.;)
 
Staat er net en strak op.
Vergeet niet om eerst te vernissen voor je gaat polijsten.
 
Bedankt Jelle,

Vernissen moet dat ook gespoten worden en welke vernis moet ik pakkn kan dat van revell zijn?
Polijsten kan dat met poetsmiddel?
 
Je kan best vernis nemen van hetzelfde merk van de kleur.(om de kans op rare reacties te minimaliseren)
Vernis van revell aqua kan je ook prima gebruiken omdat hier geen agressieve producten inzitten die kunnen reageren met de kleur.
Om meer te weten over polijsten klik HIER.
 
Dat is inderdaad een strakke jas Bart, zeer netjes hoor!

Fred
 
thomas het is veel mooier dan met een penceel.;)

Dat weet ik, daarom dat ik er bij je Samba ook al op aangedrongen heb om hem te spuiten. ;)
Bij mij is alles wat groter is dan 3 cm gespoten... behalve klein detail-werk. :D
 
Hoi Fred en Thomas,

Bedankt voor de complimenten, thomas daar ben ik wel achter gekomen nu na het spuiten dat dat mooier is, al doende leert men maar men kan niet alles tegelijk aanschaffen, komt iedere keer wat bij en iedere keer leer je wat bij, bij dit project heb ik spuiten en kabels geleerd en wil hem straks polijsten, dat is het mooiste van de modelbouw.;)
 
Bart man dat word een pracht ferrari zeker weten,je heb de truck goed te pakken om AB te gebruiken he
 
amai, mooi geairbrusht Bart...het gaat goed, zal een ferm machien worden...
 
Dit weekend de body in de vernis gespoten met vernis van het zelfde merk als de lak, ook heb ik de dashboard opnieuw gedaan wel gspoten nu en de kleur die aan de randen zitten en het midden gemengt en met een penceeltje geschilderd, helaas heb ik momenteel geen decails voor de dashboard omdat ik de dashboard met de oude decails in de ovenreiniger heb gedaan, daarom heb ik met een gele en zwarte verf nageboots, heb ook de schokbrekers voor geschilderd en heb toen de bodem waar de stoelen en zijkanten endergelijke op het scassis gelijmd de schokbrekers en de stang kunnen draaien, niet stil gezeten dit weekend.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hieronder foto van alleen lak zonder vernis, is er verschil?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey Bart,
heb je de vernis nat genoeg gespoten?
Hoeveel lagen heb je erop gezet?
 
Hoi Jelle,

De vernis zal niet droog zijn in een spuitbus denk ik, ik heb er 2 lagen op gespoten.
 
Met nat genoeg gespoten bedoel ik of je dik genoeg gespoten hebt.
Bij spuiten spreken we over nevellagen en natte lagen.
Ik zou er persoonlijk meer dan 2 lagen op spuiten.
Als ik vernis spuit (met een spuitbus) spuit ik 2 nevellagen en 2 natte lagen.
En laat hier telkens 15 minuten tussen.
 
Jelle,

Sorry, bedoel je dat, ik heb er 2 dunne lagen opgespoten met ongeveer een half uur tussenruimte, als ik ht zo begrijp en bij pascal kijk moet ik nog wel 2 natte lagen er op spuiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan