Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Ferrari F430 Spider van de film ,,Miami Vice,, [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De wielen zitten er nu ook op, dat is en heel ander gezicht prachtig om te zien, alleen de decails op de velgen moet ik nog doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zeer netjes Bart.
Auto's gaan je goed af.
 
Hoi,

Ik wil eigenlijk een soort gaas in de klep achter en bij de knalpijpen en de gaten waar ik van die decails op moet doen, dat op roosters lijkt maar dat vind ik tototaal niet mooi, nu is de vraag welk soort gaas julie gebruiken,het moet heel fijn gaas zijn, ik stond zalf te denken aan een ijzeren vergiet met die kline gaatjes, iemand sugesties, alvast bedankt.
 
Misschien kan je eens kijken om tule te gebruiken (dit is stof die gebruikt wordt om trouwkleedjes te maken ;) )
 
Als je gaas wilt gebruiken, kan je eens kijken voor een PE setje. Dat gebruik ik ook, maar de fabrikant waar ik het vandaan heb, heeft alleen schaal 1/8 en 1/18.
Doopsuikernetjes is ook te gebruiken, maar dat is moeilijk om het mooi strak te spannen, en door het schilderen gaan de kleine gaatjes meestal dicht zitten.

Als je het gaas zelf wil knippen, kunt ge eens kijken bij één van onze sponsors voor fijn gaas. Of anders bij Schleiper. Bij de 1/1 F430 zitten er 2 stukken gaas in de grote gaten van de voorste bumper, 2 aan elke zijkant en 1 boven de achterbumper (net onder het motordeksel).

Groeten

Pascal
 
Doopsuikernetjes is ook te gebruiken, maar dat is moeilijk om het mooi strak te spannen

Je kan zo een doopsuikernetje verharden met secondenlijm. Een paar druppeltjes lijm op dat netje openhalen met wat keukenpapier en laten drogen. Nadien kan je de vorm die je nodig hebt perfect met een cutter of X-actomesje uitsnijden.

Ik moet wel zeggen: goe bezig, heel goe bezig....

Grtz,
Joost
 
Bedankt voor de tips, hier kom ik wel uit.
 
Heb ook al een gezien dat er een theezeefje werd gebruikt, ik weet alleen niet of de schaal daarvan goed is. ( Is maar een idee hoor;) )

Fred
 
Hoi Fred,

Ook bedankt voor de tip, ik ben vandaag met mijn vrouw naar de markt geweest in rijen, en ben daar een huishoudwinkel binnen gelopen om te gaan kijken of ze iets hadden, en heb wat gevonden na mijn mening, een vlamverdeler met zeer fijn gaas, ik denk dat ik het daar mee kan maken, nu wou ik eigenlijk vragen of iemand weet hoe je dat vast maakt aan de body?

attachment.jpg

;):)
 
Achter heb ik de gaasjes in gelijmd met uhu lijm de zwarte, eerst zwart gespoten en toen op maat geknipt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Aan de voorkant heb ik gaten in het stuk gefreest en gevijld voor het gaas dat daar in moet.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het glas moet ik nog zuiver maken.
 
Mooie aanpassingen Bart.
 
Hoi Jelle en bubblegum,

Dat vond ik zelf ook, veel mooier zo, ik vond die decails niet mooi dit wel, bedankt voor de complimenten.;)
 
Mooi Bart, de auto wordt echt wel erg mooi met deze aanpassingen.

Fred
 
De "gaasjes" zijn mooi gedaan... het zijn altijd die kleine dingen die het doen, mooi!
 
Bart,
Dat is een super aanpassing dat je gedaan hebt met dat gaas. Het oogt zéér realistisch.
Dit wordt zeker een kanjer van een model!
 
Hoi Fred, Dempsy en Thomas,

Bedankt voor de complimenten, met deze auto heb ik veel geleerd, het gaat steeds beter, ik wil bij het volgend project als het goed is met lichtjes gaan werken als het me dat lukt, als ik bij andere topics kijk waar de lichtjes ingebouwd worden veel doet aan je projct dat vind ik schitterend, bij deze ferrari doe ik dat nog niet.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan