Hoofdsponsor

1/35 Evacuation Antwerp 1914

Bedankt Ron.
Intussen eindelijk aan het schilderen geraakt en zijn de drie lansiers 1914 klaar.
In het begin van de ww1 waren de uniformen nog gekleurd ten tijde van Napoleon en betaalde de adel voor hun eigen uniform.
Pas in 1915 schakelt men over op kaki naar het voorbeeld van de Engelsen.
Heb getracht de politiemuts na te bootsen die toen nog gedragen werd.

DSC02806.JPGDSC02807.JPGDSC02808.JPGDSC02829.JPGDSC02834.JPGDSC02839.JPGDSC02841.JPG
 
Laatst bewerkt:
De figuren gaan je ook steeds beter af zie ik, mooi gedaan.
 
Ongelooflijk realistische ondergrond Pascal. Zelfs op die macro foto's ziet die kasseiweg er echt uit, dat onkruid en mos tussen de stenen zijn de finishing touch.
 
Hier neem ik mijn hoed voor af, sterk stukje. Ben benieuwd naar de rest.
 
Bedankt mannen en dan is hier de boer die nieuwsgierig staat te kijken naar het voertuig.
De hand is wat ongelukkig gemaakt en heb hem dan maar vlas gegeven wat voor mij de gemakkelijkste uitweg was .
Heb geprobeerd ruitjes te schilderen op klak maar dat lukt nog niet goed.
Alles word geplaatst zodat de eind foto' er stilaan aankomen.
DSC02855.JPGDSC02874.JPGDSC02879.JPGDSC02875.JPG
 
Thank's Marc.
Zoals beloofd de eind foto's.
Hou het sober wegens gebrek aan de juiste figuren en uiteindelijk is het de Minerva die ik voorop stel.
Telkens foto's trekken is toch een kunnen apart maar heb mijn best gedaan.

DSC02902.JPGDSC02e891.jpgDSC2901.jpgDSC02888.JPGDSC02889.JPGDSC02892.JPGDSC02893.JPGDSC02896.JPGDSC02898.JPGDSC02899.JPG
 
super, ik mis wel een kistje munitie op de vloer en wat persoonlijk materiaal van de manschappen.
weet niet of je dat nog kan toevoegen.
 
Heel erg mooi, en het diorama gaat ookhelemaal op in de achtergrond van de tuin.
De verwering van het voertuig is ook erg overtuigend en het vlas is een handige toevoeging voor een ongelukkige hand te verbergen, maar misschien is die hand wel de reden dat hij niet gemobiliseerd is :)
 
Echt knap, eenvoud siert en is soms net dat ietsje meer om iets te doen slagen.
Voor de B&W foto's ben ik echt gevallen, net echt. Die nog in een lichte sepia en ze kunnen zo doorgaan voor authentiek.
Marc zijn idee van persoonlijk materiaal is zeker niet slecht, maar hier is ook minder meer denk ik.
In die tijd was er nog niet veel persoonlijk dat moest meegesleept worden.
 
Waouw, Pascal, dat ziet er inderdaad heel knap uit makker... :)
Ik kan het volgen dat er iets meer zou mogen zijn van 'persoonlijk' of 'gemeenschappelijk' materiaal in de wagen omdat die zo leeg lijkt.
Ik denk aan reservemunitie in die zin, brandstof, wat proviand....
Vergeet ook niet de plassen in het veld, dat komt het geheel ten goede...., maar uiteraard heel knap werk maat.
 
Bedankt voor jullie bezoek en reactie.
Deze wagen werd bemand door 4a5 man waardoor er toch weinig plaats overbleef voor allerlei persoonlijke spullen.
Ook waren er in het begin geen lange campange en waren ze tenslotte op eigen bodem waar slaap en eten voor handen waren.
Ik zie weinig foto's van het voertuig met persoonlijk materiaal tenzij op hun lichaam.
In Rusland waar ze wel echt ingezet zijn lag dit misschien anders.
De munitie zat in de bakken die volgens mij goed volgeladen waren gezien de hoeveelheid munitie er werd afgevuurd.
De Duitsers waren volgens wat ik lees echt wel bang van de vuurkracht.
Er zullen plassen gemaakt worden maar wacht op een overschot water van een volgend project.
 
Ik heb dit in stilte gevolgd,

Maar het resultaat is prachtig (y)
Ik maak zelf geen dio's maar kan er wel enorm van genieten.
De foto's die je maakt zijn ook heel mooi, er zitten enkele bij waarvan ik dacht, is dit nu echt of modelbouw:oops:
Kortom, petje af.

Grtz.

Luc:cool:
 
Kunnen we nu beginnen met tweede deel verhaal.
De bussen kennen jullie al en dit word ongeveer de setting.
DSC03180.JPGDSC03181.JPG
 
Zie het al voor me huisje boompje en 200+ figuren :unsuree: :LOL: Maar ben benieuwd.
 
succes en veel inspiratie.
Voor 200 figuranten is er geen plaats op de bussen dus ik vermoed dat het er enkele minder gaan zijn ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan