Hoofdsponsor

1/35 Evacuation Antwerp 1914

Prachtig Xavier en bedankt daarvoor.
 
Mannen ik ben geen auto bouwer vandaar misschien domme vraag.
Maar mogen die bladveren wat roest hebben voor die tijd?.
De uitlaat zeker wel vermoed ik.
Dit is een dryfit van wat ik al heb in elkaar geflanst.

DSC02366.JPGDSC02372.JPGDSC02374.JPGDSC02375.JPGDSC02377.JPGDSC02384.JPGDSC02386.JPG
 
Mannen ik ben geen auto bouwer vandaar misschien domme vraag.
Maar mogen die bladveren wat roest hebben voor die tijd?.
De uitlaat zeker wel vermoed ik.
Dit is een dryfit van wat ik al heb in elkaar geflanst.

Bekijk bijlage 423128Bekijk bijlage 423129Bekijk bijlage 423130Bekijk bijlage 423131Bekijk bijlage 423132Bekijk bijlage 423133Bekijk bijlage 423134
Hallo Pascal. Mooie weergave van de houten onderdelen en de lederen zitbanken. Wat betreft die bladveren bij auto's zaten die soms in een lederen gaine als bescherming tegen stof en modder ,bij bussen weet lk het niet. Succes. Willy.
 
Ik denk dat het met de roest op de bladveren wel zal meevallen. Die veren zijn constant in beweging, denk ook een beetje vettig en dan nog de stof die het heb verzameld dan blijf er weinig ruimte voor roest over. De uitlaat is van hoogwaardig RVS :giggle: Maar voor de uitlaat zal ik bijna zeggen bijna hetzelfde verhaal als de veren. Maar een beetje roest kan nooit geen kwaad om het wat interessanter te maken.
 
Pascal laat u niet vangen hoor uitlaten zijn de laatste 15 jaar in RVS anders was het gewoon plaatstaal daarom dat ze ook zo snel doorroestte in die tijd , roest mag [ moet ] zeker
bladveren roestte ook maar oppervlakkig omdat het deze keer wel gehard staal is , ik heb genoeg bladveren zien en laten maken , voor mijn werk , daar word gewoon niks aangedaan vroeger in die tijd de racewagens wel die werden ingepakt , reden is mij onbekend zeker niet tegen roesten want zoveel reden die nu ook weer niet he
Ziet er weeral veeeeel belovend en vind de bus enorm knap uit met enige opmerking meer als tip tussen de dieper liggende voegen in de houten vloeren zou ik iets als zand tussen doen ,in tijd van oorlog werden die zeker niet uitgekeerd he
Prachtig
Marc
 
Bedankt Willy.Ron en Marc.
We spreken hier 1914 en RVS klinkt wel te modern.
Ga Marc hier in volgen en vet en vuil zal ook aanwezig zijn Ron.
Het zand en stof staat nog te gebeuren Marc maar ga eerst reclame plaatsen dan vernis en als dat uitgehard is begin ik met verweren en het nodige vuil.
De bussen die in Antwerpen reden hadden al wat jaren gediend.

DSC02387.JPGDSC02389.JPG
Bedankt alvast en weet wat mij te doen staat.
 
De bus staat nu in vier losse delen dryfit in de vernis.
Wielen staan nog los maar wil alles nog uiteen houden voor verwering.
Wat tijdens het schilderen vuil leek heb ik zo gelaten omdat de bussen al jaren dienst hadden in Londen.

DSC02415.JPGDSC02393.JPGDSC02394.JPGDSC02406.JPGDSC02407.JPGDSC02412.JPGDSC02413.JPGDSC02414.JPG
 
De uitlaat is van hoogwaardig RVS :giggle:
Waarvoor dien een lachebekje.... om aan te geven dat het niet serieus is bedoeld weet zelf ook wel dat er in die tijd nog geen RVS was dus excuses voor mijn subtiele humor :unsuree:
 
Het is hier al geschreven hé, die bus ziet er heel goed uit...
 
Ik blijf in stilte volgen maar weet zo al dat dit weer een prachtig diorama zal worden.
 
Intussen in alle stilte verder gewerkt en hier een stand van zaken.
Het zal v/d figuren afhangen of ik verder ga met deze diorama want figuren vinden van die periode is een probleem.
De figuren die er zijn hebben de kaki uitvoeringen die pas in 1915 werden verdeeld.
In het begin van de WW1 droeg het Belgische leger nog uniformen uit vervlogen tijd en alles wat door elkaar.
De adel kochten hun eigen uniform.
Ook bestond er nog de burgerwacht die niet bij het leger hoorde wat tijdens de oorlog zal veranderen en zij bij het leger worden ingelijfd.
Het eerste verzet kwam van burgerwachten die door de Duitser aanzien werden als burgers waardoor zij oorlogsmisdaden begingen en vele burgers fusilleerden wat tegen hen werd gebruikt.
Deze bussen met Duitse chassis (Daimler) waren al jaren in dienst in Londen en werden als eerste verscheept om dan van Oostende naar Antwerpen te rijden op bos en boerenwegen.
Vandaar dat ik ze goed vuil heb gemaakt en hoop dat ik niet te ver ben gegaan.

DSC02441.JPGDSC02443.JPGDSC02451.JPGDSC02445.JPGDSC02446.JPGDSC02447.JPG


2 de bus klaar om verwering te krijgen
DSC02454.JPG
 
Jawadde, dat is pas mooi werk en dat gebarsten venster is ook een leuk detail.(y)
 
Bedankt mannen.
De figuren zijn me bekend Erwin waarvoor dank.
ICM zijn mooi maar in gevecht waardoor ik ze niet ga gebruiken.
Van de copper state model heb ik er 5 dagen geleden enkele van besteld ( De twee eerste dozen Belgen en een paar Engelse militairen) maar zijn nog steeds niet aangekomen.
 
Bedankt Rudi.
Ook hier word het tijd om nog eens een stand van zaken te geven.
Heb niet stil gezeten maar vele onzekerheden deden me wankelen om verder te gaan.
Parijs is niet in 1 dag gebouwd dus mijn voertuigen ook niet want dit zullen mijn 6de en 7de voertuigen zijn die ik heb gemaakt.
Ook begrijp ik niet altijd hoe een motor te verweren maar ben er mee bezig en deze zijn toch niet zichtbaar .
Enkelen zullen opmerken dat de bussen geen koplampen hebben en dit is juist want heb wat geprobeerd en is tegen gevallen .
Toch zijn ze nog in optie als ik ze op orde krijg maar geen verplichting omdat er bussen reden met 1 of 2 en ook zonder lampen.
Ook aan de trap is er een tweede reling boven op de andere.
De relingen in beide kits zijn zwaar beschadigd maar ook hier zijn er genoeg foto's zonder de tweede reling.
De vorm maakt het moeilijk om te scratchen en blijft ook weer een optie maar als het niet lukt blijven ze zonder.
De tekst was een pak langer maar na alle schrijffouten er min of meer uit te halen bleef dit over en gaan we maar naar de foto's.:-)

i000073y.jpgDSC02502.JPGDSC02503.JPGDSC02504.JPGDSC02505.JPGDSC02507.JPGDSC02508.JPGDSC02509.JPGDSC02510.JPGDSC02512.JPG
 
De volgende stap is dan de minerva met meer aandacht voor de motor want die blijft een gedeelte zichtbaar.
Heb de foto's proberen zo goed mogelijk te maken zodat jullie auto bouwers uw gedacht kan geven.
DSC02487.JPGDSC02488.JPGDSC02489.JPGDSC02492.JPGDSC02494.JPGDSC02495.JPGDSC02496.JPGDSC02497.JPGDSC02491.JPGDSC02499.JPG
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan