Hoofdsponsor

1/35 Evacuation Antwerp 1914

En dan als laatste is eindelijk de bestelling die ik op 09/10/2021had geplaatst binnen gekomen.
Kijk Erwin dat ik dezelfde die je liet zien in gedachte had en zijn vandaag pas binnen gekomen wat weer wat moed geeft om verder te gaan.

DSC02486.JPG

Dit was het dan weer voor nu.
 
dat ziet er godv…….knap uit Pascal , mooie motor goed gedaan
Marc
 
De bussen zijn heel geslaagd Pascal en een heel mooie subtiele verwering ook. De motor van de Minerva ziet er ook heel goed uit. Ik heb ergens een filmpje gezien op YouTube over de bouw en verwering van dat voertuig, zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
 
Mooi stukje openbaar vervoer geworden
 
Op YouTube intikken: 1/35 Minerva Armoured Car.
 
Bedankt Ron.
Van u zo een opmerking is voor mij een hele eer Marc door uw kennis van zaken in deze.
Heb al heel wat filmpjes bekeken Erwin maar probeer toch een eigen inbreng te houden met de tips en voorbeelden van de films en uitleg hier en daar.
Vandaag goed kunnen doorwerken maar ben nog niet tevreden van uitlaat en bladveren die te bewerkt zijn denk ik.
dryfit van panstering.

DSC02534.JPGDSC02542.JPGDSC02547.JPGDSC02549.JPGDSC02553.JPGDSC02540.JPGDSC02539.JPG
 
De volgende stap is dan de minerva met meer aandacht voor de motor want die blijft een gedeelte zichtbaar.
Heb de foto's proberen zo goed mogelijk te maken zodat jullie auto bouwers uw gedacht kan geven.
Bekijk bijlage 423496Bekijk bijlage 423497Bekijk bijlage 423498Bekijk bijlage 423499Bekijk bijlage 423500Bekijk bijlage 423501Bekijk bijlage 423502Bekijk bijlage 423503Bekijk bijlage 423504Bekijk bijlage 423505
Ja Pascal dat is inderdaad een heel fijn gedetailleerd model. Wat betreft de motor, die metallic kleuren zijn altijd een probleem om weer te geven. De foto's die ik zie zijn natuurlijk groter dan je model waardoor de korrel van de verf te groot lijkt.
Ik leg meestal een gladde gele onderlaag en dan een paar zeer verdunde metaal lagen. Vroeger heb ik potjes goud kleurige verf gekocht van het merk Rose dat je moest verdunnen met een medium. Spijtig genoeg is dit Engels merk al lang geleden verdwenen.
Er was ook nog een Deens merk dat ook zeer gladde korrelvrije resultaten gaf , zoals een koperen granaat. Zal nog eens opzoeken. Wat betreft je motor nu , gezien het een reeds lang gebruikt exemplaar betreft zijn vet , olie en benzine vlekken hier wel op hun plaats. Op de metalen delen eerst een laag vernis mat of satijn acryl!, goed laten drogen en dan een laagje Dark Wash van Ammo Mig (is enamel). Daarna heb je Fresh engine oil ,streaking grime en stoffig pigment nodig. Begin met kleine hoeveelheid. Less is more!! Die producten vind je bij verschillende merken: Mig , Ak , Lifecolor. Succes. Willy.
 
Pascal, die bussen zien er verdomd goed uit, je waant je zo in de tijd van toen....., knap werk zulle....;)
 
Bedankt Erwin en Swa.
Tips zijn genoteerd Willy en sommige producten heb ik (engine oil ,streaking grime en stoffig pigment ) maar moet daar eens beginnen leren mee werken.
Op gebouwen weet ik het wel te gebruiken maar van auto's en motors ken ik te weinig wegens geen interesse maar vermits ik het wel nodig heb moet ik er maar eens werk van maken.
 
Bedankt Ron.
Van u zo een opmerking is voor mij een hele eer Marc door uw kennis van zaken in deze.
Heb al heel wat filmpjes bekeken Erwin maar probeer toch een eigen inbreng te houden met de tips en voorbeelden van de films en uitleg hier en daar.
Vandaag goed kunnen doorwerken maar ben nog niet tevreden van uitlaat en bladveren die te bewerkt zijn denk ik.
dryfit van panstering.

Bekijk bijlage 423527Bekijk bijlage 423528Bekijk bijlage 423529Bekijk bijlage 423530Bekijk bijlage 423531Bekijk bijlage 423532Bekijk bijlage 423533
Pascal dat zetelkussen ziet er totaal echt uit. Super. Willy.
 
Dank u Willy.

Kleine update vordering verwering interieur.
DSC02558.JPGDSC02560.JPGDSC02561.JPGDSC02562.JPGDSC02563.JPGDSC02565.JPGDSC02571.JPGDSC02573.JPGDSC02578.JPG
 
Dank u.
ben begonnen met chipping.
Met een fijn penseel heb ik geprobeerd mijn hand niet te overspelen.
Heb het zo sober mogelijk gehouden gezien de grote van het voertuig.
De wielbalk van voor mag ook wat hebben zie ik nu pas.
Volgende stap is vervuilen en de bouten plus lijnen te accentueren.
Ook zie ik steeds werktuig hangen het rechtse deurtje die we zo goed mogelijk hebben nagemaakt.

DSC02581.JPGDSC02583.JPGDSC02585.JPGDSC02586.JPGDSC02592.JPGDSC02593.JPGDSC02598.JPGDSC02599.JPGDSC02601.JPGDSC02603.JPG
 
Dam! Prachtig man!
Je twijfelt volgens mij te veel aan je kwaliteiten. Natuurlijk mag je de lat steeds hoger leggen maar je mag best af en toe wel eens tegen je zelf zeggen "dat heb ik toch netjes gedaan"
 
Bedankt Marc.
Tot nu toe ben ik zelf wel tevreden hoor :D
Intussen met onderdelen bezig zoals gun.
DSC02606.JPGDSC02622.JPGDSC02610.JPGDSC02611.JPGDSC02621.JPGDSC02623.JPG
 
Ziet er goed uit die MG.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan