Hoofdsponsor

1/35 Evacuation Antwerp 1914

Zeker doen Rudi is heel tof om te maken en de passing is zeer goed.
Intussen is hij klaar voor mij en kunnen we aan het diorama beginnen.
Later komen er nog wat attributen bij om het leven van de soldaten wat aangenamer te maken:-).

DSC02651.JPGDSC02652.JPGDSC02661.JPGDSC02664.JPGDSC02665.JPGDSC02667.JPGDSC02670.JPGDSC02671.JPGDSC02673.JPG
 
WOW Pascal yoeng ge zijt enorm bezig , sta hier gewoon met mijne mond wagewijd open prachtig
Marc
 
Amai Pascal, wat zeg jij altijd ? Dat je geen autobouwer bent? Jawadde man, zo mooi...
 
Heel mooi gedaan. Zou de munitie niet wat moeten doorhangen? Zou evengoed kunnen van niet hoor.
De decals zijn ook prachtig, net erop geschilderd.
 
Dat is echt onvoorstelbaar knap, chapeau hoor (y) (y) (y)
 
Dank u Marc en Dany.
Ja Erwin het gaat steeds beter en de passing van deze voertuigen zijn geweldig.
Maar ze zo strak in de lak krijgen zoals onze autobouwers zal ik nog stevig moeten oefenen.
Zou de munitie niet wat moeten doorhangen? Zou evengoed kunnen van niet hoor.
France_Hotchkiss_machine_gun_ammunition_feeder_strips_-_National_World_War_I_Museum_-_Kansas_C...JPGHotchkiss_M_1914_(cropped),_MDLA.jpg
 
Ah kijk, ik had het dus mis. Nog niet eerder gezien dit soort munitie.
 
Ik heb het ook maar opgezocht hoor Michel al meen ik na uw vraag vaag te herinneren misschien in de oude westerns.
Heb besloten om het verhaal in 2 delen te maken daar ik geen zicht krijg om ze allemaal te posteren in 1 diorama.
Voorbereidingen ondergrond zijn klaar maar wat ik spijtig vind zijn de figuren die buiten schaal zijn ( zie foto's) wat ik niet begrijp van CSM daar het allen van hetzelfde merk zijn.
Dit maakt dat ik ze niet in de minerva kan zetten maar ernaast valt het niet meer op.
Nochtans heb ik ook nog figuren van hetzelfde merk die wel juist zijn :34:.
Paard is een optie en nog niet zeker.

De drie verschillen 1/32 ,?/??,1/35 van hetzelfde merk.

DSC02677.JPG

Weer vb. maar met figuur 1/35 ander merk
DSC02694.JPG

Hier zie dat het helemaal niet klopt met de foto's die op het net te vinden zijn met soldaten op voertuigen.
Nochtans alle twee van zelfde merk wat toch spijtig is want de figuren zijn subliem en gedetailleerd.
DSC02684.JPG
Dan de ondergrond .
De kasseien zijn gerold met greens stuf sett pavement wat in delen moet omdat de stenen anders verkeerd liggen.
Op het gaas komt een laagje gips.
DSC02699.JPG

DSC02687.JPGDSC02691.JPG




Tot de volgende.....
 

Bijlagen

  • DSC02687.JPG
    DSC02687.JPG
    115 KB · Weergaven: 4
  • DSC02691.JPG
    DSC02691.JPG
    104 KB · Weergaven: 4
  • DSC02695.JPG
    DSC02695.JPG
    116,2 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ik voel het aan mijne dikke teen dat het hier weer om van te smullen word , ik ben weeral op het puntje van mijne stoel aan het volgen
Succes maat
Marc
 
Die platte latten als munitieaanvoer van mitrailleurs was niet uitzonderlijk hoor. Ook in WO2 werden die nog gebruikt bij Franse Lebel’s en de Japanners hadden ook zo’n type.

Mooie opstelling van het dio Pascal maar is die plaat niet wat te klein als daar ook nog eens 2 bussen gaan moeten bijkomen?
 
Dank u Marc en Rudi
Erwin jij bent zowat onze encyclopedie wat deze materie betreft en dat is een geluk en hulp voor ons.
Wat de bussen betreft die krijgen zoals eerder geschreven een andere dio en niet samen met Minerva.
Intussen wat verder gedaan aan ondergrond.
filigraanbomen gevonden onderaan een schab in winkel daar het de laatste waren.
stokje bewerkt met CA lijm en zand om schors te maken en na schilderwerk ziet dat er zo uit en klaar om zijn bladeren te ontvangen.
DSC02700.JPGDSC02705.JPGDSC02703.JPG
 
Dank u Marc en Rudi
Erwin jij bent zowat onze encyclopedie wat deze materie betreft en dat is een geluk en hulp voor ons.
Wat de bussen betreft die krijgen zoals eerder geschreven een andere dio en niet samen met Minerva.
Intussen wat verder gedaan aan ondergrond.
filigraanbomen gevonden onderaan een schab in winkel daar het de laatste waren.
stokje bewerkt met CA lijm en zand om schors te maken en na schilderwerk ziet dat er zo uit en klaar om zijn bladeren te ontvangen.
Bekijk bijlage 423672Bekijk bijlage 423675Bekijk bijlage 423676
Pascal die boomschors ziet er zeer realistisch uit. Nog eventjes terug naar je Minerva , zeer mooi. Wat ik altijd spijtig vind zijn die spaakwielen , de fabrikanten zouden toch echt wat moeite kunnen doen door foto-etch spaakwielen mee te leveren. Willy.
 
Klopt Willy maar het is toch ook weer niet zo slecht al had ik de meerkost wel willen maken moesten ze er geweest zijn.
Intussen is terrein af en kunnen we aan figuren beginnen.

DSC02750.JPGDSC02748.JPGDSC02749.JPGDSC02746.JPGDSC02747.JPGDSC02739.JPGDSC02716.JPGDSC02744.JPGDSC02726.JPG
 
Amai Pascal, die ondergrond is meer dan realistisch, dikke proficiat.
 
Bedankt Erwin maar voetpad was toch iets te modern gemaakt voor net buiten de stad vandaar deze kleine aanpassing .

DSC02755.JPGDSC02756.JPGDSC02758.JPGDSC02760.JPGDSC02761.JPGDSC02762.JPG
 
dit ziet er echt weer super uit , je begint een krak aan het worden wat betreft ondergronden.
Alhoewel, bij nader inzien ben je dat toch al :) Ik doe het je alvast niet na
 
Straat en zo is wel geslaagd maar wat moet die grote kale plek voorstellen?
 
Thanks Marc.
Een akker na regenval Ron .
Overweeg om hier en daar nog een plasje water te zetten.

DSC02775.JPGDSC02779.JPGDSC02777.JPG
 
Bedankt voor je toelichting Pascal, zelf den ik als eerste bij een akker die is omgeploegd aan treksporen geulen maar dit kan ook zo zien de aardappelen velden eruit na het ploegen. Ik denk hier en daar een plasje water zoals je al aangaf wel wat zal toevoegen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan