Hoofdsponsor

Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
hier moet dringend nog eens wat geschreven worden.
figuren zijn ondertussen geschilderd, resultaat is wat ondermaats, toch wat veel details verloren gegaan met het uitprinten.
Maar als het schip op 2m voor je neus voorbij vaart ga je daar niets van merken volgens mij.
Ga ze dus gewoon gebruiken ook al ben ik er niet echt blij mee.

86 (1).jpg
86 (2).jpg
86 (3).jpg

zoals je kan zien zijn het aapje en de meeuwen nog maar het best gelukt :)

waar ik wel over tevreden ben is de vlag die met behulp van een witte textiel stift is geschilderd.
Natuurlijk met hulp van een malletje, want zo goed ben ik nu ook weer niet
86 (8).jpg
86 (4).jpg

ondertussen volop aan de eerste test zeilen aan het naaien want ik weet nog niet goed hoe ze er moeten komen uitzien.
hier natuurlijk volgende keer meer over.
tot later , Marc

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Wow Marc dat ziet er weer knap uit , als deze af is zal wel iets ongelooflijk, knap worden , ik ben zeer nieuwsgierig of ik ooit nog te zien zal krijgen want die corona begint mijnkeel uit te hangen , ik verlang zo naar onze leden dagen heb er wel behoefte aan
Succes verder
Marc

Beyond

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
27 jun 2008
Knap wat je hier alweer allemaal bereikt hebt.
Wat ik een klein beetje mis tussen je bemanning zijn vrijgelaten slaven, zou niet misstaan om er eentje tussen te hebben..
Maar ik ben gewoon wat aan het muggenziften, wat je reeds hebt gemaakt is van hoge kwaliteit...

marc w

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jun 2011
Bedankt voor jullie steun, Persoonlijk ben ik de corona al lang beu, elke dag bij klanten langs die dikwijls niet eens de moeite doen om de regels te respecteren, hopelijk zijn we er na de zomer van af.
Ondertussen wat tussen tijds resultaat van het naaiwerk aan de zeilen.
Nadat we de papieren zeilen op maat hebben gemaakt konden we deze overzetten op onze zeildoek.
met een wit potloodje netjes de buitenkanten overgetekend en een zoom van +0.5cm.
Hierna de 6 resterende zeilen uitgeknipt en de stof banen hierop overgenomen met het witte potloodje.
88 (1).jpg
88 (2).jpg
Hierna de naaimachine van het vrouwtje geleend en een nieuw bobijntje draad gaan halen want voor de eerste 3 testen had ik maar liefst 100m naaigaren er door gejaagd.
Hiervoor uiteindelijk nog 2x naar de naai materiaal winkel moeten rijden, omdat, ook al was ik er in de winkel van overtuigd dat ik de juiste kleur had, thuis ik moest vaststellen dat de kleur veel te groen grijs overkwam. Dus nog eens terug en ditmaal blauw grijs genomen.
88 (3).jpg
na het aanbrengen van de stof banen werd het een stuk moeilijker om het 0.5 cm zoompje er in te krijgen. hiervoor heb ik zwart garen genomen zodat het niet opvalt.
voor de touwen te bevestigen , opnieuw gekozen voor het blauw grijs kleurtje.88 (4).jpg

op een ander forum waar ik een test van de zeilen heb laten zien werd duidelijk dat niet iedereen dezelfde voorkeur had betreffende de loock.
Daar schreef ik reeds volgende als antwoord. Ik besef dat niet iedereen hierbij een goed gevoel heeft, maar smaken verschillen nu eenmaal.
Gelukkig maar denk ik dikwijls want anders zouden we allemaal hetzelfde schip, in dezelfde uitvoering, aan het bouwen zijn.
Mag er niet aan denken hoe saai het hier dan zou zijn :) Natuurlijk wel enkel tips aanvaard die het volgens mij inderdaad beter maakte.
:)

In elk zeil dus wat gaten van kanonskogels geklopt met een pons , de stof wat uitgerafeld, en als laatste overal terug een stukje grijs zeildoek overgenaaid als herstelling.
88 (5).jpg

Het driehoek zeil is een beetje mislukt maar dat gaat toch opgetrokken worden daar het anders een sterke negatieve invloed heeft tijdens het varen.
Ondertussen heb ik ook al verschillende zeilen aan de ra weten te bevestigen maar daarover meer in volgende up-date.
Tot later, Marc

Bovenaan