De laatste dagen voor we effe met vakantie gaan nog even de stand van zaken.
Ik ben gestart om een reeks elastische koord op maat te maken, een lusje er aan voor rond de korvijn nagel en een kleurtje er op.
Daarna was het de beurt om de tegenhouders voor de ra's te maken. Deze heb ik uit messing kroonsteentjes gemaakt door ze te halveren en daarna nog wat kleinenr te vijlen.
Het schroefje heb ik ook maar meteen ingekort daar het anders er ver uit steken en een belemmering gaat vormen voor het draaien van de ra.
Ondertussen nog wat aan de pc gezeten en de 3D printer aan het werk gezet om nog wat bemanning te ronselen in een duister hoekje.
ze zien er nog wel net gewassen varkentjes uit maar dat veranderd onder de vakantie wel.
En uiteindelijk genoeg moed verzameld , kon ook niets anders meer verzinnen om te doen, en aan het touwwerk begonnen.
Een avond later, pijn in de armen en benen door steeds recht te moeten staan en de armen steeds omhoog te moeten houden met die hoge masten.
Een kleinere schaal is dan toch net wat handiger herinner ik me.

en dan merk ik dat ik 2 katrollen te kort heb, weet zelfs niet waar ze moeten komen. uiteindelijk het zeil voorlopig maar gewoon afgespannen op het einde van de ra.
Hier moet ik nog eens wat opzoekwerk naar verrichten,
Tot later, Marc