Hoofdsponsor

1/35 Belgium september 1944

dees kan niet meer zo schoon net echte foto's
Wow Pascal geweldig man ,ik ben blij dat ik deze bouwen kan en mag volgen het word hier alsmaar beter
 
Bedankt mannen.
Michel : eens de green stuff uitgehard is kan je dit zachtjes schuren.
Voor de naden die nog te zien blijven leg ik een laagje heel dunne CA lijm op wat je dan weer wat kan bij schuren.
Erwin: Zal trachten wat meer te vervuilen op die plaatsen.
 
:whistle: :biggrin:(y)
Na wat overwegen wilde ik toch weer eens een poging doen om een boom neer te zetten.
De mensen die bij mijn werken binnenspringen weten dat dit een moeilijke bevalling is maar vermits ik nog veel met natuur ga werken moet ik dit onder de knie krijgen.
Om het geheel wat meer leven te geven nu de jeep wegvalt heb ik mij gewaagd aan een naaldboom.
Met wat rond googlen en zelf nog wat in te brengen dit resultaat.

DSC01612.JPGDSC01611.JPGDSC01614.JPGDSC01615.JPGDSC01617.JPGDSC01619.JPGDSC01622.JPGDSC01624.JPGDSC01623.JPG
 
Bedankt Rudi.
Ben niet erg actief in de modelbouw door andere bezigheden.
Toch na lang bekijken en twijfelen naar de boom heb ik hem toch maar veranderd.
Na er veel materiaal af te nemen herbegonnen en gelijk voor ander kleuren gekozen wat dit resultaat is geworden.
Hier ben ik meer tevreden over en zal er niet zo heel veel meer gebeuren op dit diorama.
De eerste fotos zijn dezelfde met flash en zonder om de kleuren te zien.

DSC01635.JPGDSC01634.JPGDSC01637.JPGDSC01638.JPGDSC01640.JPGDSC01643.JPG
 
kan je dat klein denne boompje uit de tuin niet omzagen en op je dio zetten, zou er zeker niet op misstaan.
:eek: oeps het staat er al op,
of met 1 woord , PRACHTIG vond je eerste exemplaar ook niet mis maar deze is inderdaad beter.
Je kale takken ( dode) boom vind ik trouwens ook zeer geschikt om ergens op te plaatsen
 
Bedankt Rudi.
Ben niet erg actief in de modelbouw door andere bezigheden.
Toch na lang bekijken en twijfelen naar de boom heb ik hem toch maar veranderd.
Na er veel materiaal af te nemen herbegonnen en gelijk voor ander kleuren gekozen wat dit resultaat is geworden.
Hier ben ik meer tevreden over en zal er niet zo heel veel meer gebeuren op dit diorama.
De eerste fotos zijn dezelfde met flash en zonder om de kleuren te zien.

Bekijk bijlage 422337Bekijk bijlage 422338Bekijk bijlage 422339Bekijk bijlage 422340Bekijk bijlage 422341Bekijk bijlage 422342
Hallo Pascal. De tweede boom vind ik ook beter. Er zijn ook bomen waar de takken meer naar boven wijzen. Tussen een spar en een den is er een verschil maar ik vergeet altijd wat. Succes. Willy.
 
ik ga er niet te veel woorden aan vuil maken
Pascal het is geweldig amaai yoeng zo knap
ik geniet elke keer ik naar uw projecten kijk
Marc
 
Vind de tweede boom ook beter en in het algemeen een heel knappe uitvoering.
 
Bedankt voor mooie response.
Het gebeurd me niet vaak maar zit wat vast in deze.
Er ontbreekt iets en geraak er even niet uit.
Ben begonnen aan fotograaf die op zijn knieën zit of iets met een fiets?
We hebben tijd en ga intussen wat anders starten om deze te laten bezinken.
 
Vind er gewoon geen woorden voor maar het blijft altijd genieten om uw werken te zien.
 
als ik naar het geheel kijk denk ik, dat ze plaats maken voor iets dat voorbij komt uit de andere richting en dat ze willen zien van nabij.
Het enige wat ik dan kan bedenken zijn soldaten die aankomen ter versterking . of gevangene die afgevoerd worden.
 
Ik begrijp uw uitleg Pascal je hebt hier een fantastisch landschap gemaakt en er valt daar niks over te zeggen maar het heeft geen doel waarom die auto of die mensen erbij staan ik begrijp het volkomen daarom ben ik het eens met reacties van boven ( b.v. Marc )
Of b.v. road closed met prikkeldraad en een soldaat op wacht aan een huisje of iets dergelijks of een loslopend wild dier ( evers )ik zeg zo maar iets
 
Een beschadigde tank of auto(uitgebrand) wat de weg blokkeren lijk mij ook een leuke idee
 
Bedankt voor jullie goede en zinnige reacties waar ik wat mee kan.
1 juist figuur kan de zaak oplossen maar dit is voor later.
Voertuigen zou kunnen maar daar is dit diorama te klein voor en dat is de reden dat ik jeep weglaat.
 
Ook hier bedankt voor de interesse en het meedenken.
1 figuur was genoeg om het verhaal te doen kloppen en dacht aan de bossen van Rotem in de Limburg waar geregeld wapens vanuit Engeland werd gedropt.
Mijn bompa zijn broer Gustaaf B. beiden Rijkswachters was daar sectieoverste in het geheim leger.
Is daar met enkele andere laf omgebracht de laatste dagen voor de bevrijding.
Dus is het een wagen achter gelaten door de Duitser en verwachte zij een dropping van wapens die ook in het echt om onbekende reden niet is door gegaan.
Even later stonden zij tegen een overmacht van Fallschirmjägers die daar nog waren wat hen fataal werd.

DSC02204.JPGDSC02207.JPGDSC02211.JPGDSC02277.JPGDSC02280.JPGDSC02281.JPGDSC02282.JPGDSC02283.JPGDSC02285.JPG

De handen waren zo slecht dat ik hem dunne lederen handschoenen heb gegeven( ofwel plan trekkerij:winking:)
 
Hiermee is deze dan ook klaar en rest er nog de eind foto's.
Heb ook gewerkt aan enkele opmerkingen zoals de propere ruiten.

DSC02288.JPG


DSC02294.JPGDSC02298.JPGDSC02302.JPGDSC02309.JPGDSC02310.JPGDSC02301.jpgDSC02305.jpgDSC02306.jpgDSC02308.jpg

Alle projecten zijn klaar en ben een volgende aan het bedenken.
 
Goed gevonden en een realisatie van een echt verhaal.
Denk wel dat je het laatste figuurtje wat meer haar zal moeten geven op zijn achterhoofd, de coupe lijkt mij te modern voor die tijd. De haargrens achteraan komt meestal overeen met de onderkant van de oren of iets hoger.
 
Hoe één iets een (heel ander) verhaal kan geven aan het diorama.
Zeer mooi geworden Applaus
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan