Hoofdsponsor

1/35 Belgium september 1944

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
Ben begonnen aan klein diorama om nog wat te proberen met begroeiing en water.
Het verhaal komt later wel omdat ik eerst wil zien hoe het vordert met het opzet diorama.
De basis is alvast gelegd om te kunnen starten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
En mijn ogen staan weer wijd open ben eens nieuwsgierig wat het hier gaat worden alhoewel ik geen moment twijfel het zal prachtig worden
Marc
 
Knappe werken alweer.
September 1944, België en water...... iets naar de aanloop van Market Garden? 🤓
 
Mooie en overtuigende kasseistrook Pascal , maar hoe maak je zoiets?

Greetzzz Modest
 
Bedankt alvast en de eerste werken v/d groendienst zijn gestart.
De kasseien zijn gemaakt in plaaster met een rol (1994 sett pavement) van green stuff maar heb toch wel enkele bedenkingen om er mee te werken wat niet wegneemt dat het mooi werk levert.
Erwin: Eerder bevrijding van België in de eerste dagen van september .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziede wel Pascal ik heb weeral gelijk in mijn vorige post he sdfkkjskng :You_Rock_Emoticon:
 
de aandacht is weeral getrokken, wat een binnenvaller, kasseien zien er zeer realistisch uit en de groendiensten hebben al goed hun best gedaan.
Veel plezier aan het vervolg
 
Bedankt Jongens.
Dit is het voor vandaag en morgen ga ik nog wat bijmaken want mag een wildgroei zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Intussen is de beek klaar om water te ontvangen als dit morgen is toegekomen.
Kan ik morgen verder met straat te verweren mossen enz....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knappe start, ben zeer benieuwd om meer te zien hiervan ;)
 
bedankt mannen.
Neen ,Rudi ik gebruik de stofzuiger om het gras recht te zetten en dek de zuigmond af met dunne doek om resten op te vangen.
Wat de lengte van het gras betreft die is 12mm.
Had die in 2015 bij het begin gekocht bij baillian in drie lengtes 4,6,12mm.
Nu voor het hoge gras in de berm heb ik in drie lagen gewerkt.

1ste laag : witte lijm en gewoon strooien.
2 de laag : dikke worst witte lijm om volume te krijgen en dan weer gras strooien en dit aandrukken naar gewenste hoogte en vorm.
3 de laag : lijm met spuitbus en weer strooien om dan met de stofzuiger het recht te zetten of wat vorm te geven daar de lijm dit toe laat.

Ben intussen ook gestart met het maken van prikkeldraad en tijdens het werken voel je ook de prikkels:24:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal dat zijn veel foto's zonder woorden maar ze leggen toch heel mooi je werkwijze uit. Heel knap!
 
ik wist het he dat het fantastisch ging worden
Dat gras , die prikkeldraad geweldig
Marc
 
1/35 Rudi.
Was het vergeten te vermelden in al mijn enthousiasme .
Daar er bij dit project leren bij gemoeid is heb ik een probleem met het water in de beek.
Daar ik vallejo still water alleen gebruik voor kleine werken heb ik epoxy aangeschaft en ben er van onder de indruk.
Het mengen had ik juist gedaan maar kreeg een melkachtige waas ,wat niet de bedoeling is.
Na wat rond lezen weet ik nu waar mijn fout zat.
Had water gebruikt om kleur extra te verdunnen op de bodem van de beek.
Water en epoxy samen is zoals water en vuur dus vermoed ik dat het water nog niet volledig opgedroogd was toen ik de epoxy erop goot.
Je kan de epoxy terug opwarmen en afschrapen wat niet ok gaat zijn op deze oppervlakte dus zal de beek minder diep zijn.
De prikkeldraad heeft subtiel wat roest gekregen en is af voor mij.DSC01090.JPGDSC01106.JPGDSC01109.JPGDSC01110.JPGDSC01111.JPG
 
Ben ook wel benieuwd naar de schaal, maar na de weg, het groen, nu ook prachtige palen met bijhorende draad.Prachtig!!
 
Stille volger, :winking: ben benieuwd waar de reis naartoe gaat.
 
Wederom bedankt om te komen piepen.
Vrijdag zijn pigmenten voor epoxy toegekomen en was het D-day wat het water betreft.
heb zoals eerder aangehaald de beek weer wat opgevuld dus werd het minder diep.
De epoxy was op de oevers geraakt doordat de ondergrond nog te zuigend was en dat was niet de bedoeling.
Heb pigmenten 3druppels groen met 2 dr. bruin en 1dr. zwart met dit resultaat.
Het blinkende op de oevers van de vorige sessie weg gewerkt met dit resultaat en klaar voor mij.
Oordeel zelf en kritiek is zeker welkom want is een leerfase waar ik door wil.




DSC01162.JPGDSC01168.JPGDSC01169.JPGDSC01172.JPGDSC01173.JPGDSC01165.JPGDSC01163.JPGDSC01164.JPG
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan