Hoofdsponsor

1/35 Belgium september 1944

Pascal ge zijt weer goe bezig he yoeng geweldig en dat gaat hier precies vanzelf , hier gaat het genieten ook vanzelf
Geweldig
Marc
 
Ik kan en mag er niets op zeggen want ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd.

Als ik echt moet gaan muggenziften dan zou ik volgende durven zeggen:
- Vierde laatste foto (de opstaande foto), rechts onderaan lijkt het precies of er geometrische patronen op het water liggen. Zou ijs kunnen zijn in de winter maar dit is er zeker het seizoen niet voor.
- Aan de kant van de weg met de prikkeldraad heb je de weg die overgaat in een strookje aarde en dan pas de begroeiing. Aan de andere zijde lijkt de weg over te gaan in begroeiing zonder strookje aarde er tussen.

Maar nu was ik echt aan het zoeken om toch maar iets te kunnen schrijven, ik doe het je niet na.
Diorama's zijn echt je ding, chapeau.
 
Dit kan ik nader verklaren Erwin.
Dat strookje is bedekt door het lange gras wat niet onderhouden is.
was een bewuste keuze.
Wat het water betreft ligt het meer aan de foto dan aan het werk zelf.
Maar hoop dat we snel weer samen kunnen komen zodat we de werken weer met eigen ogen kunnen zien om dan weer te beoordelen.
 
Zeker Dirk : https://pourpoxy.com/nl/
Wel opletten welke je neemt gezien de verschillende werk dikte.
Zelf heb ik de casting epoxy max. 3cm gekozen omdat dit meer dan diep genoeg is voor mij.
De pigmenten zijn ook van daar.
 
Klopt Rudi het was inderdaad naar u gericht mijn fout 🦧Sorry.
 
Nu het diorama ondergrond klaar is kunnen we beginnen met opvullen.
Zoals jullie weten zijn auto's niet mijn sterkste kunnen en gaan we voor enkele mogelijkheden als verhaal.
1/ een foto met auto en jeep met het nodige volk.
2/ Paard en kar met het nodige volk.
Het verhaal speelt zich nog steeds af enkele dagen voor bevrijding België.

Door de bestaande foto ben ik nog eens met een citroen traction 11 cv (tamiya) begonnen.
Deze keer blijven de deuren dicht maar heb toch wat aan interieur gewerkt om toch te blijven oefenen.
Open ramen zijn in overweging.

DSC01186.JPGDSC01189.JPGDSC01198.JPGDSC01202.JPGDSC01203.JPGDSC01207.JPGDSC01212.JPGDSC01220.JPGDSC01223.JPGDSC01234.JPG
 
En opkuis paard.

DSC01239.JPG

Nog eentje met achterbank die weer breder is gemaakt

DSC01204.JPG
 
Laatst bewerkt:
Die Traction komt goed ! Tamiya kit veronderstel ik?
 
Dat wordt moeilijk kiezen zo te zien :unsuree:
De traction ziet er al goed uit, en die paarden beloven ook mooi te worden.... dilemma dilemma...
 
ola, ondergrondje was al veel belovend, maar nu wordt het nog interessanter.
blijf met plezier en interesse volgen.
 
Bedankt voor het komen kijken mannen.
Zit wat verveeld omdat ik veel opzoek en niet direct wat vind betrefde de kleuren van de deurklinken die schijnbaar dezelfde kleur hadden dan de carrosserie.
De staff cars van de officieren was de chrome vrij van verf .
Heeft iemand pronkgeluk documentatie over de kleur van klinken (citroen traction) van toen bij de Wehrmacht.
Indien er geen uitsluitsel komt zal ik de portieren hun klinken in de chrome zetten.
Heb in ieder geval gekozen voor de grijze versie met dit resultaat.
Ik laat hem nu drogen om later wat af te lijnen , decals en te verweren.DSC01250.JPGDSC01253.JPGDSC01254.JPGDSC01259.JPGDSC01263.JPGDSC01268.JPGDSC01271.JPGDSC01282.JPG
 
Pascal, ik ben in het bezit van het boek "La Traction Avant Citroën sous l'uniforme" deel 1 (onlangs is er een deel 2 uitgekomen) en dit boek staat vol met foto's van de TA in militaire dienst.
In het kort kan ik dit stellen:
- de originele Franse TA hadden chrome onderdelen zoals de sierroosters en de klinken.
- de opgevorderde TA werden met de tijd herspoten waarbij de klinken of meegespoten werden of afgeplakt. Maar, zoals je weet blijft verf niet lang houden op chrome en door het gebruik slijt deze opnieuw af.
- de TA geproduceerd tijdens de bezetting voor de Duitsers (heel weinig) werden camo gespoten in de fabriek.

Maar zoals altijd zijn de regels er om niet te volgen. In het boek staan foto's van TA in Duitse dienst met en zonder chrome of geverfde hendels aan de motorkap en chrome aan de portieren. Je bent dus vrij om te doen wat je wil, niemand zal het je kwalijk nemen.
Vergeet ook niet dat je in je dio in september '44 zit en de terugtrekkende Duitsers zullen er zich niet meer met bezig gehouden hebben of de klinken mat waren of niet.

Hoop dat dit helpt.
 
Zal wel zijn dat dit helpt Erwin.👍
Bedankt Danny voor foto.
Om eerlijk te zijn moest ik gaan kijken wat een Staghound was maar nee dit is niet voorzien.
 
Intussen is de auto af en klaar om te verweren.
Ben voor mijn kunnen tevreden met resultaat al kan het steeds beter.

DSC01310.JPGDSC01312.JPGDSC01313.JPGDSC01314.JPGDSC01316.JPGDSC01317.JPG
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan