Hoofdsponsor

1/35 wir können sie sehen! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het dio in wording zonet irl gezien en het gaat echt de goeie weg op! :D
Marc, blijf onze tips volgen en alle trick's die je krijgt toepassen en het wordt een heel goed "eerste" dio'tje.
 
kleine update .
we blijven knutselen tot we de juiste vegetatie hebben gevonden en gemaakt.
Johanna enig idee of ik met aqua color van Revel wat kleur kan krijgen in de epoxi.
Bedankt voor de tip Michel gaan we zeker rekening mee houden ,(zal de reden zijn waarom ze cristal clear verkopen om bij de epoxi toe te voegen voor een glashelder resultaat)
Walter bedankt voor het hartelijke ontvangst daarstraks en de overvoed van tips.

en dan nu natuurlijk een fotoke van 1 uur snijden en plakken ,de gemaakte lisdotten en 1 stengeltje riet ( alvast een pak goedkoper dan bij Greenline maar belangrijker "ik heb ze zelf gemaakt :)"

attachment.jpg

vgr
Marc
 
Laatst bewerkt:
Knap gedaan ! Met wat moeite kan je echt zaken bekomen die lonen, net zoals deze papieren plantjes !
 
Hey Marc! Ik vind dat je hier met je papieren planten een top resultaat bereikt hebt! Echt mooi.
Nu nog een beetje kleurvariate zoals Walesha zegt en dan heb je planten die zogoed als werkelijk eruitzien!

Thierry
 
Hoi Marc, had je vraag niet gezien, ik heb zelf geen ervaring met Revell verf in welke soort dan ook, ik voeg zelf verdund of transparante verven van Vallejo toe aan de mix en dat werkt goed. Ik ben zelf met een regenwoud diorama bezig waarin water komt en dat wordt wat groen en dat is dan gemixt met transparant groen van Vallejo.
Je plantjes zien er mooi uit, zelf werk ik ook met papieren plantjes, het is mooi materiaal en het gaat er goed uitzien.
 
ze zien er echt wel goed uit hoor marc dat heb ik gisteren nog kunnen zien 8)
klasse hoor
 
de plantjes even laten groeien en op wat frissere temperaturen gewacht om te schilderen.
de figuren raken stilaan klaar en vandaag tijd gevonden de 2 bomen te be kladden.

ben er over aan het denken de grote boom niet van te veel herfst bladeren te voorzien zodat de takken structuur duidelijk zichtbaar blijft.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ik heb getracht er wat kleur in te krijgen. Hoop er voldoende in geslaagd te zijn.

vgr
Marc
 
Afgaande op de foto denk ik dat een lichte zwarte wash nog een beter resultaat zal geven, maw: de nerven van de stam nog iets meer in het oog laten springen;
 
Heel goed Marc. Raw Umber olieverf wash loopt in al de nerven van de boom. Wat is de diameter van de draad waarmee je wikkelt?

Marc
 
Hallo.
Gezien de keuze in modelbouw,namelijk trucks moet ik toch bekennen dit hier een ware kunst te vinden.
Dit gaat echt knap worden hoor,ga vooral zo door dit is echt boeiend.
 
thx ,
de draad waarmee ik begonnen ben is 16 mm² soepele draad . hoeveel draadjes van welke dia meter hierin zitten , geen idee. in elk geval veeeel .

ik had de basiskleur gemengd met raw umber om de wash aan te brengen. Daarna heb ik nog een lichte waas groen aangebracht met AB voor de mos groei te simuleren.
vermoedelijk heb ik hiermee de wash gedeeltelijk te niet gedaan.

misschien de wash herhalen en daarna dry brush met groen ipv met AB

vgr
Marc
 
Yep nog een kein "washke" met olieverf of zwaar verdunde acrylverf en glaze medium en dan zal het echt prima zijn alhoewel ik het al heel mooi vind!

Thierry
 
Mooi gemaakt die bomen Marc ! je bent goed bezig.

Ook interessant om je experiment met plantdelen en water te zien.

Vraag : denk je dat de magnetron-gedroogde plantjes groen blijven ?
 
Peter ,
het is nu dik 1,5 maand geleden dat ze gedroogd zijn , voorlopig zijn ze nog niet bruin aan het worden.
je kan er wel wat over vinden op het internet.
tik maar eens in " planten drogen - microgolf" de meningen zijn sterk verdeeld maar wie niet waagt niet wint.

ik heb wel gemerkt dat niet alles lukt, bepaalde delen krompen zo sterk dat er bij wijze van spreken niks overbleef.
maar groene blaadjes die je ook tussen een boek kan drogen lukt prima alleen op veel kortere tijd en zeker zo belangrijk voor ons, ze zijn niet platgedrukt.
hoop dat je er iets aan hebt
vgr
Marc
 
Hey,

Prachtige boom, maar je kan indd nog wel wat oplichten. Gebruik wat lichtere kleuren van je basiskleuren om nadien te eindigen met zelfs wat wit. Let op, bij wit mag je zeker niet overdrijven, het wordt vlug teveel. Je zal zien, dan komt het tot leven.
;)
 
mijn vakantie zit er op en de zomer karweitjes in de tuin en het huis zijn meteen ook afgerond.

:) :) :) TIJD OM OPNIEUW AAN MODELBOUW TE DENKEN :) :) :)

afgelopen avonden meteen maar aan de slag gegaan en enkele proef stukjes gemaakt. we hebben gras gezaaid, modder gemaakt , en van de omgevallen boom de wortelkluid onder handen genomen. We hebben ook nog wat zandzakjes gemaakt en deze reeds gestapeld en van een eerste laagje verf voorzien.
straks eerst een kadertje rond de dio maken en dan kunnen we verder gaan afwerken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hopelijk vinden jullie ook dat het de goede richting uitgaat en anders hoor ik het wel.

vgr
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan