Hoofdsponsor

1/35 wir können sie sehen! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
de kogels zitten echt niet te dicht bij elkaar hoor . maar een beetje zwart op de schakels zou wel beter overkomen.
vind het zelfs heel knap gemaakt 8)
 
Even dit topic gemist en er is weer heel wat werk gedaan zie ik :)

Mooie kluit en mooi scratchwerk van de kogels, lijkt me niet evident om dit te scratchen. Ik hoop dat het water goed komt, als je het te dik giet kan je volgens mij barsten of scheuren krijgen. Ik denk beter met een 2 componenten werken zoals epoxy ofzo en dan kan je nog het eindlaagje dun gieten met vernis....

Alée, is maar een idee hé.
 
Ben het helemaal met Dirk eens. Ik denk dat je al veel zou "bijtrekken" met een streepje zwart...

Mark
 
THX jongens,
heb ondertussen een nieuwe kogelriem geproduceerd was zelf niet helemaal tevreden met de niet zo identieke lengte van de verschillende kogels.
Weliswaar volgens dezelfde bouwmethode, met meer gelijke kogels en met een toegevoegd streepje zwart.

verder hebben we de nodige riemen voor de geweren en verrekijkers gefabriceerd.
En eveneens nog wat ander prul in elkaar geknutseld.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ach ja , en het water ?????????
is bijna opgedroogd of beter gezegd verdampt. er schiet bijna niks meer van over.
toch is goed over nadenken wat ik hiermee ga doen.

attachment.jpg

vgr
Marc
 
Hé, dat figuurtje die "om de hoek kijkt" vind ik een prachtige pose :)
Wat het water betreft, ik heb gelijkaardige problemen op een dio waar ik al een tijd mee bezig ben, en heb tot nu toe ook nog niet het juiste product gevonden :(
Momenteel bezig met het uitproberen van een laminaat-/parketvernis (soort van Sol+ ), maar gewoon uit de Colruyt... Blinkt mooi, maar kan er niet echt dikke lagen van maken....
Dunne lagen enamel vernis geven tot nu toe het beste resultaat, maar wel duur als je grotere oppervlaktes wil doen (van mij gelukkig slechts kleine "plassen")
 
op de treinforums spreken ze van bootvernis zou zelfs golfjes vormen naargelang de dikte dat je aanbrengt heb je kleinere of grotere golven.
bij de gamma 27€ voor een potje , vind het wel veel om eens even te testen. Voor dat geld heb ik veel epoxy , alleen geeft dit spiegelglad water en voor een rivier is dit nu net niet wat je wil.
 
hoi allemaal,
de eindmeet is in zicht gekomen en ik voel de drang om de eindsprint in te zetten.
de planten zijn geplaatst , straks nog wel een beetje verherfsten :) maar dan zijn ze klaar.
de aarde is opnieuw ingekleurd en de boel staat nu te wachten tot het gras opschiet.
zoals jullie gewoon zijn nog wat fotokes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was het weer voor vanavond,
ga mijn gras gieten

vgr
Marc
 
mooi hoor en ik heb nog wel wat bootvernis staan denk ik dus die kan je komen halen marc.
het geeft wel geen helder water maar een beetje troebel.
een paar afgebroken takken op de grond zou ik ook overwegen als je dat nog niet gedaan hebt ;)
 
Leuk diorama Marc, mooie schuttersput dat boomgat in de grond, ik zou enkel proberen van nog wat meer kleurtonaliteiten uit de diverse materialen te halen zodat je meer variatie krijgt en alles er echt uit gaat zien.
 
thx, ga ik zeker proberen.

Beste lezers jullie hebben al flink geholpen tijdens de bouw van mijn eerste dio maar mag ik nog 1x beroep doen op jullie ,het is DE MOMENT om nog eventuele tips of opmerkingen neer te pennen.
we naderen stilaan het punt waarna we niets meer kunnen aanpassen.

wat ik nog heb te doen:
-in de aarde wat meer kleur te brengen dan het huidige eentonige kleurtje
-de planten nog wat ver herfsten
-de grote boom en de 2 kleine struikjes van bladeren voorzien
-het cammo net plaatsen op de palen
-water in de rivier brengen ( ga eerst epoxy gieten en daarna afwerken met een laagje bootvernis )
-wat herfst bladeren laten neer dwarrelen
-de figuren plaatsen.

alvast bedankt.
vgr
Marc

ach ja en nog wat foto's natuurlijk.

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg
 
Op het moment heb ik zo direct maar één opmerking... het gras: dat lijkt wel een Engels gazonnetje en is dus verre van natuurlijk in een bos. Het "groeit" ook veel te ver door in het bos, in een bos groeit geen gras, alleen onkruid e.d.
Ook het gras op de open plekken en de bermen is te onnatuurlijk, dat is wild gras zoals op een weide en varieert van lengte en soort en is ook alom vergezeld van allerlei wilde planten.
 
So far so good Marc, met wel de opmerking dat ik het eens ben met Walter:
het gras: dat lijkt wel een Engels gazonnetje en is dus verre van natuurlijk in een bos. Het "groeit" ook veel te ver door in het bos, in een bos groeit geen gras, alleen onkruid e.d.
Ook het gras op de open plekken en de bermen is te onnatuurlijk, dat is wild gras zoals op een weide en varieert van lengte en soort en is ook alom vergezeld van allerlei wilde planten.
Mag zeker wat wilder, iets minder "winterklaar" zegmaar ;)

Ik heb nog wel een tip over het water, sorry beetje laat.
De giethars van Mr.Boat is helemaal geschikt voor ons diorama bouwers.
Hier de nederlandse site (meteen de giethars-pagina) : Mr.Boat
Dit vermeld ik ook even in het "off topic" gedeelte met extra linkjes naar meer informatie.

ben ook al benieuwd naar de komst van der Manschaften...
Maar haast je niet met een eindsprint vriend, werk rustig de etappes af,
bederf je werk niet door afraffelenleraar_zpsba5ea378.gif dit zeg ik omdat ik je een tof eindresultaat gun ;) (zélf bouw ik bijna nooit iets af...pardon_zps12d73da1.gif)

pas gemaaid groetje :D
 
hier zijn we weer met wat foto's van enkele stappen verder.
en de te doen lijst is al niet meer zo lang.

-wat herfst bladeren laten neer dwarrelen op de grond + op de grote boom
-water in de rivier brengen
-de figuren plaatsen.
-het cammo net plaatsen op de palen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr
Marc
 
heb het daarstraks nog gezien en moet zeggen dat het er erg goed uitziet marc.
en als er een figuur opstaat zie je pas echt hoe het er op schaal uit ziet.
echt goed dus :)
 
ik vind het goed geslaagd marc het word hoog tijd dat ik ook eens wat probeer .
gr dirk d
 
we zijn er bijna maar nog niet helemaal. klinkt bekend in de oren maar is duidelijk van toepassing op dit werkje.
het water spartelt wat tegen maar het komt wel inorde, moeten alleen telkens een week wachten voor de volgende laag.
tussen 2 lagen water in eerst wat meer herfst er in gebracht.
rest enkel nog het camo net en de figuren en mischien nog een laatste laagje water.(laat ons hopen van niet)
voor de ge interesseerden natuurlijk enkel foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

niet schrikken van het melkachtig water, als de vernis droog is word hij transparant.

vgr
Marc
 
Marc, knappe vooruitgang weer die je hebt gemaakt.
Mogelijk komt het door de belichting maar ik vind je kleuren nogal aan de felle kant voor "herfst-kleuren"...
Mij lijken het meer "lente-" of "zomerkleuren" zo... Misschien met een donkere wash iets meer verdonkeren ?
Voor de rest geen opmerkingen, alles lijkt me op de juiste plaats en in de juiste proporties aanwezig te zijn.

Mark
 
weeral een heel ander zicht nu de gtote boom ook bladeren heeft en de grond ook vol licht 8)
 
Yes , we zijn er in geslaagd om mijn eerste dio tot een goed eind te brengen.
Het water moet nog verder uitharden en doorzichtig worden maar dat gaat nog 2 weken duren en zolang wil ik jullie de eindresultaten niet onthouden.

Voor de fotokes getoond worden wil ik eerst iedereen danken voor de positieve inbreng die zeker geholpen heeft om dit project af te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

meer detai foto's vind je bij afgewerkte projecten.
vgr
Marc
 
Prachtig eindresultaat Marc. Waarschijnlijk lag het aan de belichting want de kleuren zitten nu wel helemaal goed.
Eerste dio, zeg je... dat zou je niet zeggen nochtans. Op naar de volgende.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan