Hoofdsponsor

1/35 wir können sie sehen! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij gaat goed Marc ! Vertel eens hoe je die graspolletjes maakte ?

De stronk met wortels zit al goed in de richting.
Toch zou ik er nog wat wortelzooi uit de kluit laten steken.

Ik heb met de woorden "fallen tree" wat voorbeeldjes opgegoogled :

fallen_tree01_zps2ae363f7.jpg

fallen_tree04_zpsd9642cf0.jpg

fallen_tree09_zps1f599548.jpg

fallen_tree07s_zps26d3c5e4.jpg

veel plezier verder bravo_zpse8aefded.gif
 
Peter mag ik je en alle andere geintereseerden door verwijzen naar deze side " http://www.nproject.org/nl/ " het zou niet fair zijn met de eer van een ander gaan te lopen. Je kan er nog allerlei andere diorama tips vinden.

voor de wortel kluit heb ik enkele dingen geprobeerd, hierna de foto's van de grootste mislukking en mijn laatste poging waarvan ik vind dat deze best de goede kant uit gaat. eerst volledig laten drogen nu en dan morgen nog een beetje verder prutsen.

de mislukking
attachment.jpg

stap 1 van de laatse poging
attachment.jpg

attachment.jpg

en zo ziet het er uit op de dio
attachment.jpg

na droging nog een beetje bij schideren ....
vgr
Marc
 
Mooi Marc maar ik zou zoals peter zei ook er nog iets laten uitsteken van wortels.

Die site ga ik eens bekijken. Nadeel is dat ik dan weer meer computer dan bouw :)
 
prima site Marc, bedankt ! barst van de handige tips :)

Ik vind de boomkluit al een heel stuk beter,
nog wat dikkere strengen en dan issie top :yup:
 
Marc, momenteel heb ik weinig tijd voor modelbouw en lees veel artikels enkel in stilte.:worried:

Je zandzakken zijn op het eerste zicht (volgens de foto's) te groot, in verhouding heb je twee man nodig om zo een zak te verleggen.
Ze zijn te vol en slecht gestapeld en hebben op deze manier weinig nut.
Voor de rest prachtig welke vorderingen je maakt.
Zal proberen iets deftig te vinden als referentie.
gevonden is vrij modern maar de laatste jaren niet verandert.
http://paragenie.skynetblogs.be/tag/van+zandzak+tot+stelling

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt:
hoi ,
zand zakjes zijn aangepast Jan , zijn wel niet zo perfect gestapeld als door onze Belgische para's maar het zal er voor moeten doorgaan.Ik merk nu wat ik niet geleerd heb door geen soldaat geweest te zijn.

Op nog wat bijschilderen en vast lijmen na is de wortel kluit van de omgewaaide boom klaar. op de foto toont het niet zo goed als in het echt , je mist het 3D zicht.

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu hopelijk deze avond een begin maken met gras zaaien. ;)
vgr
Marc
 
Mooie kluit.
Voor het plaatsen van zandzakken leggen wij de onderste eerst horizontaal liefst een dubbele rij, de rij daarboven komt er haaks op. Tot dat je de gewenste hoogte hebt.
Deze legwijze zorgt voor stevigheid en een dikte die meer is dan 60 cm, een kogel gaat moeilijk door meer dan 60 cm zand.

Grtz Bart.
 
merci,
we hebben geen gras gezaaid deze avond , maar de modder en plaaten waar enkel aarde moet komen zijn voorzien van zand ;) gekke zin maar ja het is zo.
verder is het water al wat komen opzetten en de eerste waterplanten groeien al.
foto's morgen als alles opgedroogd is.
vgr
Marc
 
:wub: Helaas geen vorderingen meer deze week vermoed ik.
Ben een beetje overmoedig geweest door reeds de eerste laag van het water aan te brengen.
Na een dag drogen is de vernis nog steeds lopend, is al wel een beetje stroperig aan het worden maar gaat nog wel enkele dagen duren vrees ik.
Tot het water volledig uitgehard is kan ik helaas niet verder. Zal nog enkele fotokes posten zodat het overzicht bewaard blijft.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

als laatste de vernis die ik gebruikt heb, snel drogen men botten ja :angry:

vgr
Marc
 
Tja, "snel drogen"... als je het gebruikt waar het voor bedoelt is, is zo'n laagje vernis wel snel droog maar het is niet echt bedoelt om er water mee te gieten op een dio hé.
Op een houten kastje krijg je een flinterdunne laag die dan ook nog eens deels in het hout intrekt, maar een gegoten laagje, zelfs van enkele tienden mm zal uiteraard veel langer duren. Maar zo te zien heeft het al wel een realistisch uitzicht!:D
 
tja gewoon aan de kant zetten en geduldig wachten mark, dit kan best wel een week duren denk ik .
 
Nou Marc, dit is modelbouw extreme : geduldig wachten.................

sterkte maatje ;)
 
vermits wachten niet mijn sterkste kant is effe gekeken waar ik nog aan verder kon.
Een kogelriem en een munitie kistje voor het machine geweer ! :)
na wat googelen en peinzen van start gegaan.

eerst draadje gezocht van ongeveer de juiste diameter en de lengte van de kogels afgetekend 2.5 mm lang

attachment.jpg

na 25 cm draad in stukjes van 2.5mm geknipt te hebben hadden we een leuk bergje. dat niet scherp te krijgen was onder macro , zo groot was hij.

attachment.jpg

maar dan ????? uiteindelijk gewoon stuje plakband genomen en daarop beginnen te schikken.

attachment.jpg

attachment.jpg

hierna een verschillende druppels lijm er overheen en gaan slapen want mijn oogjes waren er moe van geworden.

deze morgen even de munitie kist gevormd, de kogeltjes nog een beetje van gelijke lengte geknipt en een dry-fit.

nog een beetje afwerken maar ik denk dat ik best tevreden mag zijn van mijn geleverde prestatie.
:( heb zo te zien een beetje met groen gemorst op de handen, had ik nog niet opgemerkt tot ik de foto's zag.

attachment.jpg

attachment.jpg

en het water begint droog te worden maar helaas nog niet Kleefvrij aan het oppervlak.
( we verzinnen nog wel iets in afwachting. ;)
vgr
Marc
 
Mooi geprobeerd om de kogelband te simuleren, maar kijk eens naar de foto's van de echte band... je ziet dus direct dat jouw kogels te dicht op elkaar zitten:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Klopt wel een beetje wat je verteld Walter.
heb me mischien wat verkeken op de riem voor een .50
maar zoveel verschil zit er volgens mij altans niet op hoor als je omrekent naar 1/35

attachment.jpg

attachment.jpg

indien iemand een idee heeft om het correcter te maken hoor ik het graag.

vgr
Marc
 
De bovenste foto is een M1919 .30 en de band zelf... mss kan je met een strookje dun papier de schakels simuleren of mss is een likje zwarte verf al voldoende?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan