Hoofdsponsor

1/35 wir können sie sehen! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
toch nog een vraagje: wat heb je genomen voor het camo net? De mazen lijken me wel groot.

Grtz Bart.
Ik dacht dat eerst ook, maar dat kan dus idd, blijkbaar bestaan of bestonden er camo-netten met verschillende grootte van mazen.
aangezien hij er takken e.d. wil opleggen klopt het volgens mij wel.
 
netten zijn zelf gemaakt , mazen zijn 4x4 op schaal 1/35 geeft omgerekend 15 cm als ik me niet vergis.
natuurlijk is dat veel te grof , maar als je de mazen feiner neemt kreeg ik het gevoel dat je er niet meer door kon kijken , vb een gaasverband .

heb dit nog al eens gehad, in de modelbouw kan je niet alles op de juiste schaal maken maar moet je soms afwijken om toch het gewenste visueel resultaat te bekomen.
houtnerven in een plank is bv ook zoiets , we tekenen op schaal 1/35 veeeeeel minder nerven dan er in werkelijkheid zijn.

Nu was ik wel op zoek naar jullie mening hieromtrend dus graag iets meer input.

kan nog altijd ergens netjes bestellen of nieuwe maken zo moeilijk is het niet.

vgr
Marc
 
Laatst bewerkt:
Dus veel te warm om te slapen deze nacht .
komt daar nog eens bij dat ik aan dat net bleef denken.
Deze nacht dus een driehoeksverband aan stukken gesneden , zeer dunne groene verf in een potje.
alles er even in zodat de vezels zich vol gekleurd water konden zuigen , uitgeknepen boven de pompbak e voila.
viel beter mee dan ik had durven hopen.
ga nu nog eens experimenteren met enkelel donkerder kleur vlekken aanbrengen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

beter op deze manier ?
vgr
MArc
 
Ja Marc, ziet er idd beter uit, maar waarom heb je het niet meteen een kaki-groen kleurtje gegeven?
Dit groen lijkt me nogal fel.
 
that' s the spirit!!! 's nachts opstaan om verder te bouwen!!;)
Heb dat ook soms dat ik er wakker van ligt en er dan iets moet gebeuren.
mooi resultaat man.:)

grt nicolas
 
Ja, ik moet toegeven dat dit er beter uitziet Marc.
Nu nog even de donkerdere kleuren aanbrengen...
Wat die warmte niet doet met een mens :laugh::laugh:

Mark
 
Ja dat ziet er heel goed uit. Nu nog die donkere kleuren en wat vegetatie er bij, dit zal prachtig worden.

Grtz Bart.
 
Een tof diorama zet je hier neer Marc ! Goed bezig zeg ik bravo_zpse8aefded.gif

Vanwege jouw eerste camo net zei je:
heb dit nog al eens gehad, in de modelbouw kan je niet alles op de juiste schaal maken maar moet je soms afwijken om toch het gewenste visueel resultaat te bekomen.
houtnerven in een plank is bv ook zoiets , we tekenen op schaal 1/35 veeeeeel minder nerven dan er in werkelijkheid zijn.
dat heb je goed gezien. Je kunt alles precies op schaal maken, maar soms komt 't dan niet goed over.
Als modelbouwers zijn we toch een beetje illusionisten, dus dan gaan we maar liever voor het effect in plaats van realisme.
Maar het net wat je nu gebruikt oogt toch veel beter ja.

veel bouwplezier, ik volg...

groetje :)
 
Je hebt een punt Peter en ook Marc, de meeste schaalmodellen zijn nooit perfect "op schaal", dat weet ik van een architect... een schaalmodel bekijk je vanuit de hoogte en als een schaalmodel exact de juiste afmetingen op schaal zou hebben als het origineel, zou het origineel uiteindelijk in werkelijkheid kleiner zijn of het model te groot volgens de visie op het model.
Eigenlijk zou je een schaalmodel op ooghoogte moeten bekijken, zo zie je het model op dezelfde wijze als dat je naar het origineel zou kijken, dat gaat dan ook enkel maar op voor bvb auto's... bij gebouwen ligt het moeilijker. Een flatgebouw bvb op 1/50 lijkt op schaal veel kleiner dan het werkelijk is, het is moeilijk om via dat model een juiste indruk te krijgen van de werkelijke hoogte van dat gebouw, hoe je die maquette ook bekijkt. Enfin, meet het model in bouwdoos maar eens exact na met een micrometer t.o.v. de echte maten, het ziet er perfect uit maar dan zal je snel zien dat die schaalverhoudingen helemaal niet echt kloppen al ziet het idd perfect uit... optisch bedrog???
 
merci jongens voor jullie inbreng.
het net is ondertussen opnieuw gekleurt en oogt al wat meer naar de tijd van toen.

het bouwen ligt even stil want door het tempo zijn we zonder bouwmaterialen gevallen.:(
Alles maar eens even goed laten uitharden en gaan winkelen, daarna kunnen we opnieuw verder

ach ja moet mijn figuurtjes ok nog verder afschilderen. :)

vgr
Marc
 
we zijn terug van start gegaan met testen van de nieuwe bouwmaterialen en verzamelde planten uit de tuin.
de2 grote bomen staan ondertussen in een grondkleurtje , hopelijk volgd de rest in de loop van de week.
de test met planten drogen in de micro golfoven is best geslaagd al geld het niet voor alle planten.
Telkens enkele min op halve kracht tussen 2 keukenrolletjes , controleren of ze al gedroogd zijn en eventueel herhalen.

heb ook een eerste test gedaan voor de rivier vulling , deze mag je op de foto beoordelen.


attachment.jpg


attachment.jpg

voila tot later
vgr
Marc
 
Laatst bewerkt:
ik kan de laatste 2 foto's ook niet zien :(
 
euhm Marc, waarom steek je die dingen in de microgolf? Dat droogt toch vanzelf...
 
hopelijk staan de foto's er nu op , en anders geef je maar een seintje.

in de micro oven kan je drogen beinvloeden je kan de planten netjes vlak uitstrijken of over een buisje plaatsen . kan bepalend zijn voor de vorm later.
de kleur zou ook intenser blijven , maar dat moeten we nog afwachten.
en je weet na 10 minuten of het gelukt is ipv dagen wachten.

ter aanvulling ; het water is epoxy, de lelie bladeren zijn zelf gemaakt van papier , ik opteer zelf persoonlijk voor de linkse onderwater planten ( bij ons gekend als rijstpap )en het plantje op de achtergrond zou een varen moeten voorstellen. ( is gedroogd onkruid van naast de weg)

hopelijk zien jullie dat er ook in.


vgr
Marc
 
Laatst bewerkt:
Je idee is goed, maar ik heb begrepen dat je je dio situeert in de Ardennen... welnu: voor een vijver is het geslaagd, voor een rivier in de Ardennen echter niet... in stromend water groeien geen lelies en een varen groeit ook niet aan een rivieroever, dat is te nat.
Varens zijn sporenplanten net zoals schimmels en paddenstoelen en gedijen op donkere, vochtige plaatsen zoals diep in het bos.
Ook de vegetatie in de rivier zelf op je testcase klopt niet, vegetatie in stromend water is meer zoiets als een soort zeewier... je woont niet ver van mij, ik zou zeggen; kom eens langs, ik heb hier nog wel één en ander liggen dat beter geschikt is.
Als je wil... stuur maar een PBje. :P
 
jakkes, ik moet u groot gelijk geven.
Ben de verkeerde toer op gegaan.
ipv te kijken wat ik kan maken , moet ik kijken wat ik nodig heb en dan zien hoe ik het kan maken.

weeral wat slimmer geworden , neemt niet weg dat ik heel wat geleerd heb door dit proefstukje te vervaardigen.

kijk even wanner ik tijd heb en stuur je dan wel pb , je hebt mijn intresse gewekt, ben benieuwd
vgr
Marc
 
Ok Marc, geef maar een seintje... intussen hier een paar foto's...

Dit is wat ik bedoel met dat "zeewier"... bij hoog water zie je dat niet, hier op de foto stond het water dus heel laag...

attachment.jpg

En hier een goed beeld hoe in de Ardennen een rivieroever er zoals uitziet...

attachment.jpg

Beide foto's zijn genomen aan de Semois, als je goed kijkt zie je op de tweede foto ook nog dat zogenaamd "zeewier"... dat spul is een ware merde voor o.a. kayakkers en als je de Semois wil oversteken, je geraakt er snel in verstrikt, ik weet er alles van...:laugh:
 
Ondanks dat je wellicht de vegetatie niet helemaal juist hebt, weet je nu wel hoe epoxy werkt, je water ziet er goed uit. Je kunt ook kleur toevoegen en dan heeft het een ander effect en kom je meer in de buurt van de foto's hierboven. Al doende leert men en wat dat betreft ben je goed bezig.

Grt Johanna
 
Ik wil je ook iets meegeven Marc. Epoxy wordt geel met de tijd tenzij je er een UV beschermende laag overheen zet ;)
Gewone vernis zal niet helpen, je moet echt uv bestendige vernis gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan