Hoofdsponsor

1/35 wir können sie sehen! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok heeft even geduurd , maar ik was tot de vast stelling gekomen dt ik de bomen niet kon afwerken als ik niet wist hoe dik de stammen moesten zijn om het er achter opgesteld geschut niet te hinderen om in actie te komen.

dus moest er eerst wat anders gebouwd worden waarvan de verslagen op een ander topic.

alles even samen gevoegd , en nu heb ik geen uitvluchten meer om verder te doen ,behalve dan dat ik nu met 3 dingen gelijk bezig ben.
figuren, kanon ,bomen en dan nog alles samenvoegen tot dit dio.

attachment.jpg

attachment.jpg


bedenkingen zijn natuurlijk welkom , het kan er alleen maar beter van worden.
vgr
Marc
 
De opzet ziet er goed uit, vergeet niet bij de omgevallen boom aan de wortels de aardkluit te maken en de put die hij nalaat.
 
was wel de bedoeling want ik heb voorzien dat die put bemand wordt, fig 9 komt er in liggen met een MG34 in de hand
vgr
Marc
 
Ziet er al heel aardig uit, we volgen verder mee.

Grtz Bart.
 
De onderdelen samen geven toch iets meer zicht op de opstelling, en dat ziet er goed uit ;)
 
de daad maar bij het woord gevoegd.
het maken van de wortelkluit.
eerst heb ik een kuil gemaakt in wat isoltie matteriaal zodat de figuur een behoorlijke pose kon innemen.
daarna de mal vol klei geduwd , de boomstam er ingedrukt en de wortels met aanzet van de stam gemodeleerd.
daarna met veel geweld maar wel voorzichttig de boom laten vallen in de juiste richting.
alles nog even passen en nu maar drogen die handel.
zodra de kluit droog is kunen we de volledige stam in vorm brengen. zal vermoedelijk voor dindag zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
reacties, natuurlijk welkom
 
ziet er veel belovend uit marc de kluit is mooi gelukt hoor
 
Inderdaad terug een mooie en goede stap vooruit.
 
ik heb weer iets bij geleerd hoe gedaan .
 
Er verschijnen hier prachtige foto's van evenzeer werk!
 
Mooie wortelkluit, Marc. Originele manier om het probleem aan te pakken.

Wat wel typerend is bij ontwortelde bomen, is dat de fijnere wortelen geen, of weinig, grond vasthouden. Misschien eens bestuderen of er een mogelijkheid is om dit nog weer te geven ?

In eerste instantie denk ik zo : met fijn koperdraad eerst de grovere vorm weergeven en hierover wat fijne vezels kleven. (bvb Faller grassen)

Groeten Rik
 
Mooie wortelkluit, Marc. Originele manier om het probleem aan te pakken.

Wat wel typerend is bij ontwortelde bomen, is dat de fijnere wortelen geen, of weinig, grond vasthouden. Misschien eens bestuderen of er een mogelijkheid is om dit nog weer te geven ?

In eerste instantie denk ik zo : met fijn koperdraad eerst de grovere vorm weergeven en hierover wat fijne vezels kleven. (bvb Faller grassen)

Groeten Rik
Idd, nu ik er over nadenk, dat klopt... als ik me de ontwortelde bomen destijds nog herinner staken er langs alle kanten uit die kluit fijne wortels door... ik weet niet of ik ergens nog foto's heb van zo'n omgevallen boom.
 
bedankt voor het mee denken
gelukkig dat jullie er zijn , was wel de bedoeling maar ben het rads vergeten door het late uur op het moment ik die wortelkluit gefrabriceerd heb.
ga proberen om voor het schilderen er kleine stukjes koperdraad in te steken en vast te lijmen zoals bij de takken van de bomen.
hieronder even mijn referentie materiaal.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Blij dat je mijn commentaar positief opneemt. Op andere fora wordt commentaar niet altijd even positief onthaald, (op dit forum heb ik daar nog niets van ondervonden, hier heerst een echte vriendschapsband).

Je hebt alvast prachtige referentiefoto's voor je bomen.

Groeten Rik
 
Rik, hoe kan je nu in godsnaam je werk verbeteren als iedereen altijd alleen maar zegd dat het prima is ?
ik heb hier al meerrmaals ondervonden dat de comentaar steeds bedoeld is om verbeteringen aan te brengen of je kunde naar een hoger niveau te tillen.
wat kan daar mis aan zijn?
ik ben je dankbaar dat je tenminste iets durft aanmerken.
vgr
Marc
 
na de wortelkluit welke nog verder dient afgewerkt te worden is nu de eerste stam aan de beurt.
Stap 1 was de getorste draadjes vertinnen zodat ze meer stevigheid krijgen en de boom vorm vast wordt.
Daarna de klei dunnetjes uitgerold , stam omwikkeld , alles netjes aangedrukt met mijn vingers die te dik waren een borsteltje en briefopenen ( bij gebrek van het passens stukje gereedschap ) daarna een tijdje laten drogen en dan met een mesje de schors in gekerfd.
persoonlijk vind ik het wel geslaagd, hopelijk zijn jullie met me eens en dan kan ik aan boom 2 beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

vgr
Marc
 
Netjes hoe je die boomschors naboost ,héél realistisch hoor,met bovendien goeie uitleg van je werk !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan