Hoofdsponsor

1/35 VII C /U82 Duitste Uboot [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo,hehe...de laminaatvloer zit erin
icon_razz.gif
.

Is niet moeilijk,alleen lastig als je woonkamer op zulke momenten blijk geeft van scheve muren,waardoor het allemaal in den beginne niet zo wil vlotten.Maar goed,de job is done.

Daardoor is er vandaag niets gedaan aan de VIC.Gisteren wel nog.

Maar heb de fut niet meer om nog plaatjes te gaan schieten,dat volgt nog wel.

De toren is(had ik dat al vermeld?)geheel in haar ruwbouw klaar.

Ben alleen nog bezig met haar strak te krijgen door plamuur en schuur
icon_razz.gif
.

"Zonder plamuur en schuur,is het leven zuur",mijn slogan.

In ieder geval vind ik een plamuur en schuurbeurt op zijn tijd best wel leuk.Kun je lekker creatief zijn en je helemaal loslaten.

Modelengeneer,het klopt,wat je schrijft,aan de binnenkant moeten nog de verwarmingselementen komen.In tegenstelling wat je er zoal overleest en vind,zijn dit geen plankjes,doch metalen holle rechthoekige profielen.Die gevuld zijn met warm koelwater van de diesels.De functie hiervan was,dat de uitkijkposters in koude regionen(noordelijke gebieden)niet vastvroren aan de wand,omdat ze daar regelmatig tegenaan leunden om te kijken naar...................

En alle VIC`s hadden deze standaard aan boord.Of ze allemaal nodig hadden?.

Maar na het strak maken van de ruwbouw,moet ik eerst de basisstukken van de periscopen en UZO plaatsen gaan en maken ook nog
icon_confused.gif
.
En daarna eerst de platformvloeren.En dat zijn gedeelde segmenten.

En ook nog de klinkertjes hebben nog veel aandacht nodig
icon_rolleyes.gif
.

Zit tot aan mijn oren vol met werk aan de VIC
icon_lol.gif
.

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Vandaag heb ik aan de onderkant van de romp,een bescherming moeten aanbrengen.Op enkele plekjes begonnen daar kleine deukjes te komen.Ik vermoed dat dat komt doordat het gewicht een beetje begint te drukken op de balsabekleding.Om te voorkomen dat er daadwerkelijke beschadigingen kunnen komen,heb ik de plaatsen waar de steunen komen van de standaard,later,versterkt met gloednieuw schuurpapier.Dat is erg stijf en stug.En het geeft ook,nadat er een primer overheen is gegaan geen verdere visuele nadelen.Valt niet op.

PIC_7694.jpg

Tja...ze is geen kleintje nu eenmaal...

En de eerste foto`s van de conning tower in haar ruwste basisvorm.Nog erg maagdelijk.Maar de uiteindelijke vorm is er wel al aan te zien.

Natuurlijk moet er nog flink worden geplamuurd en geschuurd om het allemaal mooi strak te krijgen.Daarna ga ik dit ook bekleden met alufolie,om het mooi "echt"op plaatwerk te laten gaan lijken.

Klinknagels mogen daar natuurlijk niet aan ontbreken.
Maar dat is pas voor later..

PIC_7698.jpg

Nu bleek dat de gaten voor de periscopen niet goed zaten...ik moet ze opnieuw gaan boren
icon_confused.gif
.

PIC_7699.jpg

PIC_7700.jpg

PIC_7701.jpg

PIC_7703.jpg

PIC_7705.jpg

Voorlopig ga ik nu met de toren stoppen.Ik wil eerst de klniknagels op de romp klaar hebben.Ik zal wel tussendoor plamuur aanbrengen op de toren.Kan dat mooi drogen tussendoor.


Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Ben vergeten om de dagelijkse update hier neer te zetten
icon_rolleyes.gif
.

Vandaag heb ik de moedervorm gemaakt voor het platform van de conning tower.Deze is erg belangrijk.Vanuit deze vorm of mal,moet ik de deksegmenten gaan maken.

Het maken van deze vorm was al een hele klus.

Eerst de vorm erop tekenen en passen.En dan uitknippen.

PIC_7719.jpg

Lijkt op een gitaar
icon_lol.gif
.

Daarna passen,en de deksegmenten uittekenen.

PIC_7720.jpg

En als laatste,het papier plakken op een stuk karton.Om te voorkomen dat het al teveel gaat krullen.En of beschadigen.

PIC_7721.jpg

Hiervan zal ik nog de nodige kopieen moeten gaan maken.De deksegmenten wil ik niet uit deze vorm gaan halen.Deze segmenten wil ik van aluminium gaan maken,en bekleden met echt mijnmazig gaas.

Moet alleen nog uitdokteren welke lijm het meest geschikt is om deze twee materialen met elkaar te verlijmen.Hiervoor wil ik eigenlijk geen montagekit gaan gebruiken.

Wordt vervolgd..

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
En zo zit het momenteel met de klinkvoortgang.Gaat niet snel
icon_rolleyes.gif
.

klinkvoortgang_9-1-2008.jpg

De met rood omlijsten gebieden zijn geheel voorzien van klinknagels.

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Hier is het aluminiumgaas met bisonkit gelijmd op het 1 mm dik aluminiumplaatje.Is niet meer los te krijgen
icon_razz.gif
.

PIC_7723.jpg

Dit is natuurlijk maar een teststukje.

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Zo,en nu krijgen we een ietwat avontuurlijker geheel
icon_razz.gif
.

Naarmate de toren vordert,wordt het steeds moeilijker en ook ingewikkelder.Ook,omdat er nu "echte"aluminium materialen aan te pas gaan komen.Ook omdat het steeds drukker en ook ingewikkelder gaat worden op de toren.

Het verhaal over de klinknagels laat ik voorlopig op de achtergrond,hoewel ik daar sporadisch aan werk(tja...)is de toren zo moeilijk en ingewikkeld,dat ik dat veel leuker vind.

Je kunt het je eigenlijk niet voorstellen,als postlezer,waar je allemaal aan moet denken bij het scratchen van deze toren.Ik heb al enkele onderdelen moeten maken,die er voorlopig nog niet eens op komen.Maar ik heb deze nodig om alles passend te krijgen.

PIC_7725.jpg

Dit zijn dus de eerste stappen aan de werkvloer.In een van mijn vorige postings had ik geplaatst,dat ik vanuit papier en karton een moederplaat had gemaakt.

Van deze moederplaat heb ik inmiddels al een kopie gemaakt.En deze dus op aluminium plaatjes geplakt.Dit aluminum is 1 mm dik...

Daarna heb ik alle vlakken eruit gezaagd met de handfiguurzaag(elektrisch durfde ik niet,ivm breken zaagjes..
icon_lol.gif
.

En zo heb ik nu allemaal "tegels",van aluminium.

Dat was erg moeilijk,maar erg spannend om te doen.Immers ze moesten allemaal precies en meteen passen.Een tweede kans was er nauwelijks,of ik had alles opnieuw moeten zagen
icon_confused.gif
.

En zo krijg je dan een conning tower,waar de eerste stap is gezet,met het leggen van de aluminium tegels.

PIC_7726.jpg

Duidelijk is te zien,dat iedere tegel maatwerk is geworden.Ze passen alleen op hun plaats.Dat komt door de rare vorm en kromming.

En als ik ze erin leg,lijkt het net alsof ik er tegels ben aan het leggen.Heel leuk.

PIC_7728.jpg

Een geluk bij een ongeluk is,dat ik de hoogte van het afschuinen voor de opstaande wanden vrij aardig heb ingeschat.Dat is te zien,aan de overgang tussen tegels en opgaande schuine wand.

Aan de binnenkant(foto onder),moest ik ook al eerder twee zijwaartse steunen aanbrengen.Hierop komt later de steun voor de uitkijkposten,en is ook meteen steun voor de air periscoop later.

En hier dus weer een voorbeeld van het moeten voorwerken.De steun hiervan is ook al klaar.Moest wel,anders kon ik de steunen niet plaatsen,en de boring maken voor de air periscoop.

PIC_7729.jpg

Ze liggen dus nog allemaal lekker los.

PIC_7730.jpg

Ik vind dit zo mooi,dat ik deze foto nog moest plaatsen.Net alsof je er zelf over gaat lopen
icon_razz.gif
.

PIC_7731.jpg

Bij de volgende stap worden de boringen voor de twee periscopen,de UZO,en de voormontage van het luik gedaan....

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
De eerste stappen in de detaillering.

In basis is het luik,de UZO,en de air periscoop klaar,de aanvalsperiscoop moet nog verder afgewerkt worden.Ik heb deze delen alleen nu maar in ruwbouw moeten maken,omdat ik anders niet kon aftekenen waar dat ze moeten worden gemonteerd.

De aanvalsperiscoop wordt(voor de revell kit bouwers)sowieso anders als in de kit.

PIC_7733.jpg

In bovenstaande foto is rechts de "vaas"te zien.Dit wordt de basis voor de aanvalspersicoop.Revell heeft daar een mooie gedetailleerde basis met ringen zitten.Doch het origineel is erg somber.Geen tierelantijntjes eromheen.

Alleen een ovaal vormige basis,waar een statische ontlaad eenheid opzit.
Meer niet...
icon_confused.gif
Revell heeft er een paar ringen omheen zitten.Doch in het boek over de VIC zitten daar beslsit geen ringen.Alleen een aansluting in de overgang tussen basis en buis een statisch ontlaadsysteem.

Kom ik later op terug...

Op de foto is te zien,dat de buis er nog niet inzit.Hoeft ook nu nog niet.Het staat er ook allemaal los op..

In het midden de basis voor het luik.Een echt mangat...er past maar een man,erg nauwtjes doorheen.
Nog meer naar links,de basis voor de UZO.Daar komt,later,een soort prisma bovenop.Lijkt een beetje op een verrekijker.

En helemaal naar rechts...de air periscoop.Deze is wel al ver klaar,moet alleen nog een beetje bijgewerkt worden.

PIC_7734.jpg

Ik heb ervoor gekozen,om de beide periscopen in half uitgeschoven stand te gaan monteren.Dat geeft een beetje een idee hoe het moet uitzien,maar voorkomt ook,dat er later de delen worden afgebroken...ze steken immers redelijk uit.

En in onderstaande foto is het gaas te zien,waarmee het platform wordt bekleed.Te koop bij de Blokker voor 1,50 euro
icon_razz.gif
.Perfect fijnmazig...is een koffiefilter
icon_wink.gif
...

Is uitstekend te knippen met een gewone schaar en te verlijmen met bisonkit.

Oh ja...ook de onderste steunplaat voor de periscopen en voetsteunen zit er in dryfit in(wit kunststof).In de foto te zien.

PIC_7735.jpg

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
En zo is het allemaal begonnen.Eerst het idee,natuurlijk
icon_razz.gif
.

En dan de durf om dit te gaan doen.Er zijn ook zat kunststof plaatjes van evergreen of zo te krijgen met het gaas motief erin.Maar dat vond ik niet realistisch genoeg.Dus dan maar zelf wat uitdokteren ervoor.

Als eerste het gaas gekocht bij blokker voor 1,50 euro.Het is dus een koffiefilter,maar wel echt aluminium
icon_razz.gif
.

Dan de op maat gezaagde aluminiumtegels,stuk voor stuk bekleden met het gaas,erop gelijmd met bisonkit.

En het zit sterk...gaat niet meer los.

PIC_7736.jpg

Het teveel aan materiaal kun je er eenvoudig afknippen met een huishoudschaar.

PIC_7737.jpg


Waarna het mooi is bij te slijpen op de slijpbank.

Maar dit was alleen nog maar de ruwe vorm ervan...

Binnenkort dus de afwerking.


PIC_7738.jpg

Wordt vervolgd..

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Tja,je leest het..ben er teveel mee bezig.De VIC grijpt me helemaal in haar macht
icon_razz.gif
.

Maar toch is het een leuke maar flinke klus,dat wel.

In ieder geval ben ik weer een stapje verder met de conning tower.

De platformsegmenten zijn geplaatst.Ben benieuwd hoe jullie het vinden.
Op sommige plaatsen zit geen gaas,daar moet dus een montagestuk komen,op gaas monteren gaat niet zo goed
icon_rolleyes.gif
.

PIC_7739.jpg

Op het trapeziumvormige segment komt dus,later,het 2.2 geschut te staan op een zuilvormige standaard.

PIC_7741.jpg

Deze standaard is aan de onderzijde rond,en wordt hierop geplaatst.Ik wil er nog boutjes in gaan maken,dus in de standaard.

PIC_7743.jpg

Zo zie je dus waar koffiefilters allemaal niet geschikt voor zijn.

Nog veel werk te verzetten,hier een kijkje in de aanvalsperiscoop ruimte.

PIC_7744.jpg

Is toch goed gelukt,ik was bang dat de kontaktlijm tussen de gaasopeningen door zou komen lopen.

PIC_7749.jpg

Vrij goed vrij van lijm...

Hier stond ik op het randje van het achtersteven om deze foto te kunnen nemen.Gelukkig alles in het droogdok.

PIC_7757.jpg

Dus was ik maar op een kraan gaan staan om deze foto te kunnen nemen.

PIC_7755.jpg

Ze begint langzaam aan haar uiteindelijke gedaante aan te nemen.

PIC_7753.jpg

PIC_7754.jpg

Nog veel werk eraan,hopelijk klaar voor brouwersdag....

Maar hier ziet ze er toch best dreigend uit....

PIC_7750.jpg

Zo,nu voorlopig weer even terug naar de klinknagels.

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Een kleine update voor vandaag.

De boeg is volledig voorzien van klinknagels nu.
Nog midscheeps en het achterdek,en dan zitten de klinknagels er allmaal in.Eerlijk gezegd ben ik dan blij dat die klus klaar is.Nog even doorbijten ermee.


PIC_7766.jpg

En de vormen in de toren beginnen ook toe te nemen.

De vloersteun zit erin,de aanzuigbuizen zitten erin,en de verdikking voor de UHF antenna zit erin.

PIC_7759.jpg

PIC_7760.jpg

PIC_7763.jpg

PIC_7765.jpg

En het balkje(in ruwe vorm)is klaar voor de buitenbehuizing van de VHF antenna.Deze hebben niet alle VIC types.Doch de U82 wel.

PIC_7767.jpg

De grootte,laat niet veel geheimen ongeplaatst.Dat is mijn nadeel in deze schaal
icon_razz.gif
.

PIC_7764.jpg

Wordt vervolgd..

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
En een kleine update.Hoewel ik al inmiddels al een flink stuk verder ben,houd ik me een beetje in.

De"Wolfkraag".Ik heb er een tijdje over zitten pijnzen hoe deze te maken.
Van hout of plastic gaat niet ivm de krul erin.En voordat er misschien(hopelijk eens)wat opmerkingen verschijnen,deze was er in verscheidene uitvoeringen.Zowel in opstaande vorm(krul)als in neerwaartse vorm.

De tendens was in opstaande vorm,althans in de latere uitvoeringen.Doch de U82 in mijn uitvoering niet dus
icon_wink.gif
.

En zo kwam ik al vlug op lood.

Dit laat zich gemakkelijk knippen,lijmen en buigen.

PIC_7768.jpg

PIC_7769.jpg

De tower is op dit moment al zover dat deze morgen in de primer gaat.

Niet dat deze al klaar is,maar de basis wel.En om verder te kunnen moet er nu eerst de primer op.Voorlopig even wat weiniger updates.....

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Dan toch nog een kleine update.
Tja,een modelbrouwers kan het niet laten he?
icon_razz.gif
.

De "Wolfkraag"in een verder stadium.

Aan de onderkant is te zien,dat de kraag dus schuin afsteekt tov de toren.
Is erg stevig,deze rand is nauwelijks te buigen.Ondanks dat het lood is,waarschijnlijk omdat de delen met elkaar zijn verbonden middels alufolie.

PIC_7770.jpg

De opbouw is nu helemaal bekleed met aluminiumfolie.

PIC_7772.jpg

Zij aanzicht ervan.Sommige plaatsen heb ik aangestipt met een opvallende kleur.Daardoor kan ik goed zien,waar eventueel plamuur moet komen.

PIC_7771.jpg

Lijkt een beetje op camo,maar is het niet
icon_razz.gif
.

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Ik was zonet nog in de werf,en heb nog enkele foto`s geschoten.

Stiekum liep ik de ladder op,en op mijn knieeen kroop ik over het dek,naar de toren.Gebukt heb ik vlug enkele foto`s gemaakt.Hopende dat niemand mij zag.Daarom dat de foto`s wat in een soort peek mode zijn gemaakt.Gelukkig staat hier alles nog in de plamuur,en nog niet in de primer.

PIC_7778.jpg

Een geluk dat niemand mij gezien had....

PIC_7777.jpg

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
En zo kwam ik een stukje verder met de toren.

PIC_7773.jpg

Er zijn hier nog enkele flinke lijmnaden te zien.Geen nood,dat gaat laterop verdwijnen.

Er is nu te zien,dat er een reling is bijgekomen.Deze heb ik gemaakt van fasedraad(dikkere stroomdraad).En daar de isolatie vanaf gehaald.Deze steunen zitten er bij de U82 op,en op andere versies heb ik ze ook gezien.Waarschijnlijk zitten ze op alle VIC`S.Tenminste als ik het niet fout heb
icon_smile.gif
.

Doordat de uitkijkposten op de voetensteunen stonden(moeten nog gemonteerd worden),kwamen ze al snel in kontakt met de wand.Om in koude regionen niet vast te vriezen aan het onderkoelde metaal,werd er een verwarming tegen de wand op gemonteerd van rechthoekige holle metalen profielen.Daardoorheen liep heet koelwater van de dieselmotoren.

Verder was er ook deze reling waar ze ze aan vast konden houden in ruwe zeegang.Ook was er nog een touwreling eronder(moet ook nog gemonteerd worden),en werden ze vastgezet aan touwen(ook nog monteren).Tja,op deze schaal moet ik alles monteren gaan
icon_razz.gif
.....

PIC_7774.jpg

De relingensteunen heb ik gemaakt van kleine spijkers,waar ik de kop rechthoekig heb gevijld.Zijn helaas te klein om zo op de foto te zien.Ze zitten onder de relingen.

PIC_7775.jpg

PIC_7776.jpg

PIC_7779.jpg


Tja,het blijft toch groot he?.

De kenner,weet wat er nog aan moet gebeuren...de air inlets,de VHF en UHF antenna`s,de touwrelingen,de UZO,de air periscoop,de attack periscoop,het luik,de voetensteunen,enz.....

Dus nog genoeg te doen...

Wordt vervolgd...

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Was deze vergeten...........
icon_redface.gif
.

PIC_7780.jpg


Ron.
_________________
kartika.jpg
 
En de laatste update dan maar...........

De gaten voor de reling bij het geschut zijn er hier ingeboord.

PIC_7783.jpg

PIC_7784.jpg


En bij de airperiscoop wordt er hard gewerkt.De vieze lijmnaad weg,en de voorbereidingen voor het dek instrumentarium.

PIC_7782.jpg


Genoeg voor nu aan updates.....

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
En zo komen we weer bij een update.

De volgende stap was de gehele toren en ombouw in de primer spuiten.
Deze stap was nodig omdat er vanaf nu werkzaamheden aan komen,waarbij er wederom afgetekend moet worden op het onderdeel.Op glanzende alufolie gaat dat niet.En daarbij is dan ook het voordeel dat de verschillende onderdelen een gezamelijke tint.Immers verschillende materialen hebben verschillende kleuren.

De foto`s zijn net genomen,na de spuitjob in de primer.

Derhalve is de Conning tower nog lekker glanzend
icon_cool.gif
.

De foto`s spreken wel voor zich.

PIC_7786.jpg

PIC_7785.jpg

PIC_7787.jpg


PIC_7787.jpg


PIC_7789.jpg


PIC_7790.jpg



PIC_7791.jpg


PIC_7792.jpg


PIC_7794.jpg


PIC_7795.jpg


Wordt vervolgd..

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
En hier komt weer een kleine update.

De eerste stappen naar wat meer fijnere details aan de conning tower.
Op deze manier komen we steeds dieper in de details.Gewoon lekker stap voor stap de details aanbrengen,voor zover als mogelijk,voor de spuitjob.

Als eerste de air inlets.

Hierdoor krijgen de twee aanwezige diesels hun benodigde lucht voor de verbranding.Er bestaan in wezen twee verschillende plaatsen waar er bij de u boten deze ventilatie openingen waren/werden aangebracht.

Tot aan 1942 werden de ventilatie openingen bovenop de twee opbouwblokken aangebracht.Dat is ook zo gedaan bij de Revell kit.

Na 1942 werden ze aan de zijkanten hiervan aangebracht.Het verschil hierin was,dat bij de openingen bovenin er extra afdekkappen moesten worden aangebracht om te voorkomen dat er spatwater in de aanzuigbuizen zou komen.Zie het als een soort spits toelopende kommen,bovenop de dikke luchtbuizen.

Door de openingen,later,aan de zijkanten aan te brengen kon er worden volstaan met platte plaatjes voor de openingen.Bij de productie ervan scheelde dit tijd
icon_cool.gif
.

De U82,de versie welke ik nu aan het bouwen ben,had aan bakboord een extra uitbollende ruimte aan de conning tower.Dat is te zien op de vorige foto`s.Daarmee werd er ruimte gewonnen intern.En kon er een extra VHF antenna worden gemonteerd hierin.Deze antenna was in en uitschuifbaar.

Door deze "uitbouw",was met alsnog verplicht om de air inlets op de bovenkant te plaatsen.Later(na 1944)werd van deze extra antenna weer afgezien.

Als eerste heb ik in de scratchbox gezocht voor mooie roosters.En ik vond nog twee hele mooie roosters ervoor.Ze zijn van PE en over van de Avengerkit.En dus ga ik deze ervoor gebruiken.Het origineel had de roosters ovaler van vorm,maar dat mag de pret niet drukken
icon_wink.gif
.

PIC_7796.jpg

Klein,maar fijn en perfect op grootte
icon_razz.gif
.

PIC_7797.jpg


En bij het aftekenen voor het gat,ervoor zorgen dat ze niet kunnen verschuiven.Dus heb ik ze geborgd met spelden.Ja,ik heb eronder een echt gat gemaakt.Dat geeft er een veel mooiere diepte en dus realisme eraan.Wordt ook zwart ingepaint.

PIC_7798.jpg


Diepte eruit gesneden en zwart ingepaint met zwarte plakkaatverf.Dat doe ik nu reeds ook al,om ervoor te zorgen dat later bij de spuitjob er geen enamelpaint in aanraking komt met het piepschuim.Dat zou het kunnen oplossen en nu is het goed beschermd.

PIC_7799.jpg


En ook de openingen voor de VHF antenna erin gemaakt.Deze is ringvormig en moet nu nog gemaakt worden.In deze snee vormige opening werd deze verschoven om,waarschijnlijk,erin te kunnen plaatsen.
Hierover heb ik helaas geen duidelijke info over.

PIC_7801.jpg

En de inspectie luiken mogen niet ontbreken.Gemaakt van ABS kunststof.De hendels gevonden in mijn scratchbox
icon_biggrin.gif
.

PIC_7802.jpg


PIC_7803.jpg


PIC_7804.jpg


En het lastigste onderdeel om te beschrijven.Hieraan werd de langdradige antenna gekoppeld welke over het hele dek was gespannen.De naam ervoor,evenals een goede beschrijving moet ik schuldig blijven.Hoewel er wat over te vinden was,was deze beschrijving wat summier.Was onvolledig.Maar het hoort er te zitten,en dus schratchen maar.

7805_goed.jpg


En zo wederom een eind aan deze update.Bij de volgende update worden de navigatielichten(jawel,had ze ook
icon_rolleyes.gif
)de ventilatieopeningen onder de traptredes gemaakt.

Dus wordt vervolgd....

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Een update....

Het gat is gemaakt voor ventilatieroosters onder de traptredes.Hierover moet nog een rooster worden gemonteerd.

PIC_7806.jpg

De eerste stappen naar de navigatielichten.

PIC_7807.jpg

En enkele overzichtsfoto`s.

PIC_7808.jpg

PIC_7809.jpg

PIC_7810.jpg

PIC_7812.jpg

PIC_7814.jpg

PIC_7813.jpg

PIC_7811.jpg


Wordt vervolgd...

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
En nu een "luxe"update.

De eerste soldeerwerzaamheden zijn eraan gedaan.
Nu ze haar eerste "juwelen"om heeft gekregen ziet ze er meteen knapper uit.

De relingen aan de zijkanten zijn gemonteerd.Hieraan moest de bemanning zich vasthouden op zee.Tenminste als ze langszij wilden gaan.

Dit was een eerste goede soldeeruitdaging.Het is niet te vergeten,dat de messing buisjes slechts 1,5 mm in diameter zijn.En dat is een beetje tricky met solderen.Er mag immers geen tin druppel aan komen te hangen.

De foto`s spreken voor zich,denk ik.In ieder geval vind ik dat dit haar oprecht eer aan doen.In real ziet dit er zeer cool uit.

Ik hoop dat de relingen jullie ook aanspreken.


PIC_7815.jpg

PIC_7819.jpg

PIC_7820.jpg

Het is dus geen PE setje.Louter alles zelf buigen,inkorten en solderen.

PIC_7821.jpg

PIC_7822.jpg

PIC_7823.jpg

PIC_7824.jpg

PIC_7825.jpg

PIC_7826.jpg


Wordt vervolgd.........

Ron.
_________________
kartika.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan