Hoofdsponsor

1/24 V.W. Kever mania [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi gemaakt!

De motor en achtertrein van een kever wordt volgens mij wel niet in z'n geheel gedemonteerd uit de wagen.
De motor van een kever komt er heel gemakkelijk apart uit en nadien wordt dan eventueel de rest gedemonteerd van de wagen.
 
Ja dat is waar maar dan wel zonder versnellingsbak want een kever motor is er op een half uur uit en zit maar vast met vier bouten maar als de versnellingsbak eruit moet moeten de cardanassen gedemonteerd worden en is er heel wat meer werk daarom dat ze in het geheel demonteren het motortje alleen is iets van niks , een gaskabel een benzineleiding en wat elektrische draden en 4 moeren en hij ligt eruit
Grtz Marc
 
Misschien nog even plaatsvervangend in herinnering brengen dat Coachke (Marc) VW-monteur is geweest en deze beestjes van buiten kent. Komt wel goed wat realisme betreft, neem ik aan.
 
Beste p.c. kijkertjes :): het is te zeggen modelbouwers ik heb gisteren nog iets gemaakt en dat is een sportstuurtje , een stuk koperdraad rond een stukje buis gewikkeld en aan een gesoldeerd dan op het internet naar een stuurtje gezocht en dat nagemaakt zonder het echt te weten had ik een stukje alu. genomen en hoe stom kon ik zijn dat kan je niet solderen , dus opnieuw begonnen met een stukje metaal van een zeer oude verbanddoos die ik natuurlijk nog had liggen en ze was nog vol ook maar de watten en zo kan ik dan weer voor mijn hobby gebruiken , dus een stukje metaal uitgesneden en in het rondje gesoldeerd en kijk
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
En hier al wat teaser foto's van hoe de kever er uiteindelijk zal gaan uitzien
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
En bevalt hij jullie ? of slaat het tegen ( ik hoop van niet ) alle reacties welkom hij staat vanachter wat hoog maar dat is bij 1/1 ook als de motor eruit is , als ik hem ooit definitief monteer dan moet ik achterbrug vast lijmen en die is ingekort en dan zal mijn kevertje van achter ook lager liggen , dus vrienden voorlopig komt de motor op het palletje naast de auto
Tot volgende
 
Ja dat is waar maar dan wel zonder versnellingsbak want een kever motor is er op een half uur uit en zit maar vast met vier bouten maar als de versnellingsbak eruit moet moeten de cardanassen gedemonteerd worden en is er heel wat meer werk daarom dat ze in het geheel demonteren het motortje alleen is iets van niks , een gaskabel een benzineleiding en wat elektrische draden en 4 moeren en hij ligt eruit
Grtz Marc

Ach zo, dat wist ik niet. In school heb ik ook eens een versnellingsbak uit een kever moeten halen maar dat deden we zonder al de rest de demonteren.
Ik wist ook niet dat je vw mechanieker zijt :)
 
Hoi Michel dat gaat natuurrlijk ook alhoewel de motor aan de versnellingsbak hangt is het toch beter van alles ineens eruit te halen die achterbrug hangt er toch aan vast en ik kan niet denken dat ge de motor kunt laten hangen dan zou die zweven, ik begrijp het niet hoor of ik zou mij sterk moeten vergissen , ge weet dat komt ge in een officiele V.W. garage niet veel meer tegen en het is bij mij toch ook weeral jaren geleden dat ik dat nog eens gedaan heb , wat ik nog weet is dat ge de volledige carroserie eraf kunt halen en zonder kunt rondrijden wij hadden zoiets in het school en daar hing dat motortje alleen nog maar aan de versn . bak vast
Marc
 
De motor moest er ook uit hoor. Dus motor eruit en dan versnellingsbak eruit maar de ophanging enz... bleef zitten.
Maar of die kever nog origineel was weet ik ook niet, die werd als lesmateriaal gebruikt ...
 
Goedemorgen beste collega bouwers we staan weeral een stapje verder in onze bouw ik zie wel met lede ogen naar het einde het zal een van mooiste en prettigste bouwen zijn
Het stuurtje heb ik moeten veranderen want bij nader inziens was het te groot ik had me gebaseerd op een stuurtje van een Porsche 1/25 en dat zou normaal kleiner zijn dan 1/24 wat dus niet het geval was waarom weet ik niet , dus opnieuw begonnen , en dan nog wat up-dates
Hier zie je hoe ik de bumpersporen maak afgekeken van foto's van veranderde kever op het internet , ik ben begonnen met een dikke koperdraad zachtjes plat te kloppen zodat ik een recht staafje kreeg daarna op maat gevijld en van lengte gemaakt en het passend gemaakt om in de originele gleuven te passen , daarna met dunnere koperdraad de bumpersporen gemaakt en heel het geheel voorzichtig gesoldeert en in een kleur gezet
attachment.php

attachment.php

attachment.php

daarna de ramen ingekleurd het is te zeggen de raamrubbers een kleurtje gegeven
attachment.php

hier zie je het knappe van B.M.F. een fantastisch product
attachment.jpg
hier volgt dan nog even een fotoshoot van de complete motor met zelf gemaakte uitlaat op mijn palletje
attachment.php

attachment.php

attachment.jpg
attachment.php

nu wil ik het toeval toch dat ik gisteren mijn kleindochtertje naar een speelvriendinnetje bracht staat daar toch wel een echte kever met juist dezelfde uitlaat spijtig dat ik er geen foto van heb
hier staat hij dan onder de auto ik vind het gewoon knap zo , zo zou ik een echte kever maken
attachment.php

attachment.php

attachment.jpg
en nu als laatste nog wat foto's van de verder afgewerkte auto
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.jpg
Ik hoop dat jullie het allemaal goed vinden en als je opmerkingen hebt laat het gerust weten wij zijn hier tenslotte om te leren en verbeteren van onze bouwen en als het slecht of opmerkingen zijn dan moet het gezegd worden vind ik anders blijf je ter plaatse trappelen
 
Het ziet er nog steeds prachtig uit Marc. Het enige wat ik niet goed kan zien is, of de bagagedrager er recht op zit. Op de laatste foto lijkt hij er enigszins schuin op te zitten maar ik kan me ook goed voorstellen dat hij nog niet definitief bevestigd is.

De chromen sierstrips, heb je daar de decals voor gebruikt of heb je het gespoten / met het penseel aangebracht?
 
Hallo beste Roy het is allemaal nog maar een dry-fit en die sierstrips is gedaan met dat "Bare Metal Foil " een fantastisch produkt is gewoon een blad zeer zeer dunne aluminium folie die zelfklevend is ge snijd dat op maat af kleeft dat op de plaats en gaat dan met een oorstokje ( q-tip ) voorzichtig langs de zijkanten om vervolgens met een nieuw zeer scherp mesje langs de contouren te gaan en het overtollige verwijderd
Neen die bagagedrager moe ik nog bijwerken en wat nieuwe kleur opzetten hij is gisteren ergens aan blijven hangen en is op de grond gevallen en al het hout was er af gekomen dus alles opnieuw moeten kleven en nu moet ik hem terug kleuren
En beste Roy hoe staat het met uw projecten al wat verder gedaan aan het schip en aan het vliegtuig hoever staat ge daar mee ik eronderstel dat ge n terug met werk bezig zijt
Ik hoor u nog wel het beste de groetjes thuis en tot een volgende
Marc
 
Marc, ik ben in de plezierige omstandigheid dat ik even heel andere projecten aan m'n hoofd heb (vooral werk) én ik de drang naar modelbouw even niet heb. Dat is wel zo handig, want dan heb ik de tijd voor die andere dingen. Intussen kan ik eens goed nadenken of ik het diorama met het schip wil uitbreiden met het kolenschip. Het lijkt er echter op dat daar én geen bouwpakketten van zijn én geen enigszins doenbaar verkrijgbare tekeningen. Een van beide heb ik toch echt wel nodig om iets realistisch na te bouwen.

Intussen blijf ik een aantal interessante threads op het forum bekijken. En waarschijnlijk over een paar maanden, ben ik hier weer even enthousiast en intensief bezig als tevoren. Zo gaat dat bij mij :)
 
Ok ik begrijp het en als ge dat kunt dan is dat best leuk als ik met iets bezig ben kan ik dat niet van mij afzetten nu is het al een beetje gebeterd maar ik ga er mee slapen en sta ermee op ik weet niet of dat positief is of niet , maar dat was op mijn werk ook zo als ik iets verkeerd had gedaan daar was ik weken niet goed van
Marc
 
Beste collega's weet je wat ik nu zo raar vind aan deze kit van Revell is dat er een losse kofferklep word bijgeleverd en eingelijk dient die tot niks die ruimte eronder want je moet ze gewoon vastplakken op het einde maar den deze ga proberen er scharnieren voor te maken om ze toch al was het maar een klein stukje open te laten gaan, ik heb al drie verschillende manieren geprobeerd maar het lukt niet goed eerst had ik twee dunne stukjes blik genomen en die onder de voorruit gekleefd en dan twee stukjes styreen genomen er ter breedte van dat blik een spleet ingevijlt zodat als men de kap open deed die over en weer konden schuiven dat ging maar na twee drie keren geprobeerd ging dat blik krom staan en het deksel ging niet meer dicht , dan heb ik koperdraad plat geslagen en een kwart toer gedraaid en zo een scharnier proberen te maken dat zou werken als de klep mooi scharnierde maar ze kantelt meer dan scharnieren dus dat ging ook niet , nu ben ik bezig met een koperen latje dat langs de zijkanten recht naar boven en naar beneden kan schuiven en deze met pivoterende scharnier gekleefd foto's volgen
deze zijn van het eerste proefje
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
de binnenruimte in de koffer was nogal onafgewerkt dus heb ik daar geluiddempend materiaal voor gebruikt:):
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
oh ja en een reservewieltje voor gemaakt
de rest is voor laters morgen ga ik naar De Schorre eens kijken of ze daar beter zijn dan ik:wink::wink::wink:
 
Wat ik heb begrepen van deze kit was, dat het eerst de bedoeling was om een kofferbakinterieur te maken maar dat dat te duur zou worden. Waarom dan toch niet de mal daarop aanpassen? Eenvoudig de reden die je zelf nu vervult: de bouwer kan dan eventueel zelf een interieur scratchen. Zit het deksel vast dan moet je het gaan lossnijden en dat is bijna niet te doen.

Mooi opgelost, wel. Maar dat begin ik inmiddels wel van je gewend te raken :)
 
Laatst bewerkt:
Vergeet je de accumulateur in het vooronder niet Marc?

Zonder vonk geen brom, al ligt de brom dan op een pallet. Zou het wel mooi afmaken ;)
 
Marc wat bedoel je met accumulator want de batterij zit onder de achterzetel bij een kever
Marc
En mannen nog eens bedankt voor de lovende woorden ik ben een heel klein beetje fier op mezelf dat ik allemaal al kan ( dank zij jullie hulp natuurlijk ) dat mag toch he
anders was ik nog altijd de modelbouwer van over 20 jaar gebleven schilderen plakken en in de kast , maar nu heb ik er echt plezier aan mijn bouwen en lig nog steeds te denken wat kan ik er nog aan doen
Marc
 
Zonde om de accu onder de achterbank te verstoppen :D
 
Hey Mark ge zijt mij aan het zot krijgen :laugh::laugh: maar ge hebt weer een punt , ik zal zien wat ik kan doen
Grtz Marc
 
Beste vrienden lang heb ik er over gedaan er zal al wel een topic over bestaan maar ik wil toch nog even uitleggen hoe ik een scharnier maak voor de kofferklep van mijn kever omdat die los geleverd is maar geen scharnieren voorzien zijn en ik vond dat zonde ge zult het al wel in mijn verslag gelezen hebben .
Dus ik ga als volgende te werk
Ge neemt een stuk stijve koperdraad een dun metalen plaatje en als laatste heb ik een oorstokje genomen het kan ook styro zijn voor de mensen die dat in huis hebben
attachment.jpg
neem het metalen plaatje en plooi het over de koperdraad
attachment.jpg
plooi het koperdraadje op het einde van het metaal 90° om
attachment.jpg
neem uw q-tip en snijd het stokje eraf en knip twee gelijke delen
attachment.jpg
attachment.jpg
en als laatste schuif ze over de koperdraad even passen en aanpassen en het is klaar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
het is functioneel , het is niet echt proper maar ge ziet er niks van , maar zo kun je ook deurscharniertjes maken juist eens meten en aanpassen
En nu kan ik eindelijk mijn kever afmaken want daar zat ik nog mee in mijn maag en dat is nu opgelost en nu ga ik verder bouwen
 
Hoi beste kameraden hier nog een paar van mijn laatste creaties een krik en een gereedschapskoffer want Mark ( haddewadde ) wou nog een batterij maar die zit onder de achterzetel bij een kever dus dat kon ik niet doen dan heb ik dit maar geprobeerd
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
De swamp-cooler heb ik ook wat verbeterd want ik heb nieuwe foto's op het net gevonden en daar zag ik dat het niet zo goed klopte dus aangepast die handel
Zo nu loop ik in de laatste fase de eindsprint ( tegen mijn goesting ) van mijn kevertje
En bouwers ik denk dat ik nu stilletjes aan toe ben aan het verweren maar daar ga ik jullie hulp voor inroepen want ik heb nog iets wat ik jullie wil verklappen dat ik aan " Daltonisme " lijd ik heb er last van maar als het om kleuren gaat is dat soms zeer lastig vooral omdat het bij mij vooral om groen en bruin gaat als die zowat op dezelfde toonaard liggen dan geraak in de problemen , donkerrood ook maar de gewone kleuren heb ik geen problemen , dat verklaard misschien dat ik dat van mijn Samba bus niet gezien heb
Dus ik laat een gil als ik ermee begin als jullie me willen helpen, heb al veel goede raad gekregen van Roy, dan zal ik jullie ervoor zeer dankbaar zijn
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan