Hoofdsponsor

1/24 V.W. Kever mania [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoy Dany dat is het hem juist als het motortje erin zit ziet ge er bnijna niks meer van de bougiedraden ziet ge bijna niet meer de achterkant is dan weg , als dat nu 1:20 was dan ziet ge er meer van of 1/12 maar op deze schaal moet ge al goe pieren om er iets van te zien daarom zou ik twee garage pootjes maken en de twee wielen achter eraf dan kunt ge ook de remmen zien want die zijn ook te mooi om een wiel over te zetten en hem dan op die pootjes zetten , wat denkt ge ?
Marc
 
Leg de kevermotor er naast en steek er een V8 in…

Nee, alle gekheid op een stokje, de motor er naast op een pallet zou wel beter zijn denk ik. Dan zie je alle details, wel belangrijk als je er zoveel werk aan hebt gedaan vind ik.
 
Ja Walter maar ik weet niet wat er gebeurt is maar de binnenkant van de motorkap en de voorste kap heb ik gespoten en ik vond het een mooie kleur zo zwart met een gouden schijn maar van de week een oude Porsche proef gespoten en het lukte langs geen kanten izelfs mijn a.b. is helemaal verstopt het is net of de verf verharde in mijn pistool en nu bij het reinigen komt er allemaal slijm uit en stukjes verf en ik verdun met gedistileerd water daar zal het niet aan liggen en de verf is nieuw gekocht als ik mijn kits heb verkocht een drietal weken geleden ik weet het ook niet
Marc
 
Tamiya verf?
Zal wel makkelijk zijn als je het merk verf erbij vermelde als je daar een probleem mee heb.
 
Sorry Ron ik gebruik hoofdzakelijk vallejo ik heb nog massa's hubrol en revell maar die gebruik ik alleen voor zeer kleine dingen te schilderen met een borstel ik weet ook niet wat er fout gegaan is , ik heb besloten hem in het lichtblauw te zetten dat is wel een kleur van in die tijd ( mijn schoonvader heeft er zo een gehad in het diamantblauw ) dus dit kan kloppen en dan komt dat rode motortje mooi uit , nu alleen de vraag motor in of eruit omdat ik hem zo mooi vind ( ik heb een voorliefde voor die boxermotortjes ) en eenmaal erin zie je er bijna niks van
Marc
 
Zet de kever in een garage setting met achteras op pootjes en de motor op een rolwagen of op een werkbank. Is maar een idee hé
 
Goe idee Erwin maar ik heb daar geen plaats voor , voor een diorama alhoewel ik dat heel graag zie en ik denk dat er in de toekomst wel eentje gaat geboren worden , maar eerst moet ik me nog verdiepen in het verweren en zo van die toestanden . Ik ben al ver geraakt al moet ik het zelf zeggen over vier maanden terug was ik zo een doordeweekse modelbouwer met name als het maar zo rap mogelijk ineen steekt en sinds ik hier geland ben heb ik al heel wat kennis opgedaan dank zij jullie natuurlijk er is voor mij een andere wereld open gegaan het echte modelbouwen , en zoals je al gemerkt zult hebben maak ik zoveel zelf .
Dus beste man ik weet nog niet hoe het gaat komen in ieder geval voor het meedenken en ik houd dat zeker in mijn achterhoofd . Ik ga nu eerst nog wat beelden posten van het motortje
Marc
 
Zoals belooft beelden van de verlaagde drager
attachment.jpg
attachment.jpg
stukken beter he ? En nu de motor
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Nog een stadium verder
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Is het geen doetje ik vind het zo een mooi gedetallieerd motortje daarom weet ik nog niet of hij zal worden ingebouwd , nog een paar retouchkes en de dynamo en olievuldop maar dat is voor het volgende deel
 
Beste vrienden en bouwers wat was dat lang wachten eigenaardig als ge dat gewoon zijt en ge moet dat chatten en up-daten missen dat word zo een leegte ge mist iets wat er daar voor niet was raar , maar we zijn terug en dan is het eens zo leuk
Om te beginnen heb ik iets gedaan waar vele onder jullie wel de wenkbrauwen zullen fronsen namelijk ik had toch weer problemen met het spuiten van mijn kevertje dat zwart metaal kleur ging niet ( ik weet nu wat er scheelt Eric heeft me bij geholpen de nozzle van badger is te klein ik moet een 0,4 steken en dan zou dat wel gaan ) , dan ben ik maar naar een andere kleur overgegaan A.B. goed gereinigd verf ingedaan : vallejo sky blue de kever ermee gespoten en nu komt het met een haardroger drooggeblazen en direct daarachter clear vernis opgezet van den action het resultaat is verbluffend blinken ge kunt er uw haar in kammen en strak niet te geloven , gooit niet op vecht niet doet niks , ik heb zelfs stofjes uitgeschuurd en de lak opgepolierd zonder dat er iets gebeurde en kijk maar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
verbluffend he ? Ik ben nu bezig met het interieur daar zal ik later nog een up-date van geven
 
Knap kleurtje, en mooi gespoten ook :)
 
Collega bouwers ge hebt weer moeten wachten op een up-date nu ik heb me voorgenomen het kalm aan te doen maar beter dan de vorige keer dus hier weer een paar kleinigheidjes die ik weer voor jullie klaar heb gemaakt en beelden van het interieur gemaakt en ook de motor daar ben ook ik weer een stapje verder
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Hier ben ik nog eens met wat nieuwigheden namelijk als ge een deksel van boter of zoiets in die aard afdoet ligt daar zo een alu afdekking op , geweldig spul kunt van alles mee doen ik heb er de afdekking van het motorkompartiment als zijnde dempingsmateriaal ook heb ik het gebruikt als vloermatjes op maat geknipten licht geschilderd en na drogen met donker overgegaan en dan afgeveegd werkt goed kijk maar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
het lijkt sterk op traanplaat maar is het niet maar heeft wel een tof motief dus mannen verzamelen
 
Vrienden, collega's en bouwers ik heb weer het een en ander gedaan , mijn mattekes zijn af
attachment.jpg
daarna heb nog wat nagedacht en heb een besluit genomen de motor gaat er niet in daarom heb ik nog snel dit gemaakt
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
en ook nog dit
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
want het gaat zo komen dan kan ik alles laten zien wat er aan gedaan is
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
zo is het de bedoeling van mijn bouw als laatste voor vandaag heb ik een uitlaat gemaakt van koperdraad en een uitlaat pot die ik ook weer geerft heb
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
zo dat was het dan voor vandaag morgen hoop ik nog weer te kunnen laten zien
 
Echt chapeau wat je hier doet! Ik volg met bewondzring..
 
Prachtig werk allemaal!

Mooi palletje heb je gemaakt, misschien nog de plank(en) die op de grond rusten tussen de blokken nog wat vervuilen/verweren deze zien er nu nog wat bleek/proper uit ten opzichte van de rest van de pallet.
 
Ik kan mijn ogen nauwelijks geloven als ik dit vergelijk met de Buggy waar je op dit forum mee begon.

Vooruitgang tot en met!!!
 
Dank u Roy Wow wat is het lang geleden dat we u nog eens gehoord hebben . Dat ik zo een vooruitgang boek komt allemaal door jullie toffe hulp anders had ik nog altijd gestaan waar ik vroeger stond echt waar , wie heeft mij geholpen met dat aandrijfriempje , wie heeft mij geholpen met de bougiekabels , wie gaf me raad van het zo of zo te doen en ik heb dat mooi allemaal gebruikt er waren dingen waar ik het bestaan nog niet wist zoals met bloem werken en nog zo van die toestanden en dit vind ik nu juist zo tof aan een forum ge leert mensen kennen alhoewel ge misschien nooit in het leven zal zien of tegenkomen en toch helpen we elkaar , soms eens wat negatieve raad ( maar daar moet men uit leren )
Mensen ik geniet hiervan en in het bijzonder u Roy u hebt mij tenslotte naar hier gebracht en mij enorm geholpen
En dat waardeer ik enorm
Grtz Marc
 
Nou ik doe mijn best om mijn blozen te voorkomen... andere inzichten vernemen helpt vaak, maar bij jou buitenproportioneel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan