Hoofdsponsor

1/24 V.W. Kever mania [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pfff.... oranje, een appelsien op wielen, geef mij dat zwart maar.:laugh:
 
coachke bedoelt voor de 'window visor' ;)
 
Inderdaad Jordic maar ok hier ben ik dan nog eens op mijn geliefde forum met een klein beetje nieuwigheden voor mijn oogappeltje mijn kevertje
een paar collega's hebben me erop gewezen dat het soldeerwerk was van een prutser ( grapje) neen er heeft wel iemand gezegd dat ik beter resultaat zou hebben als ik soldeervloeistof zou gebruiken wat inderdaad waar ,en geloof of niet ik heb dat maar niet thuis wel in mijn caravan en een hevige zoals ik ben kon ik niet wachten dus zo maar geprutst en het resultaat was ernaar , gisteren een flesje gaan kopen en opnieuw een drager gemaakt , stukken beter kijk zelf maar
attachment.jpg
Goed he
vandaag met dat drukkend weer was ik zowat loom heb wel mijn buurman zijn auto gefixd en dan zowat op het internet naar kevertjes gekeken en telkens kwam iets tegen dat mijn ogen uitstak , ik ben er dan maar aan begonnen , namelijk een oude valies en kijk zelf wat er van geworden is
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
En dit zijn de dingen die ik al klaar heb voor het kevertje 1 ding is er ondertussen gebroken en dat is het zonnescherm maar ik denk dat ik het kan repareren
attachment.jpg
en is het leuk of zijn er opmerkingen liever nu dan dat ze er opzitten
Marc
 
Marc, ik weet niet of het zo moet zijn maar de meeste imperials die ik zie hebben 6 pootjes.
Ook zou ik er iets van een netje ofzo onderop leggen, want anders zitten de spijltjes wel erg ver uit elkaar.
 
Hoi Mark 1 ding ben ik vergeten dat is dat er nog houten latjes opkomen het is te zeggen die liggen er al op maar ben ze vergeten te fotograferen ik zal ze direkt op het forum zetten
Marc
 
Hier maatekes de vergeten foto's van gisteren en ik wil een eerlijk antwoord goe of slecht het maakt me niet uit dan kan ik nog ingrijpen en dat is vinden jullie het imperiaal niet te hoog met dat te passen is mij dat opgevallen en nu is het aan jullie
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Het ding staat veel te ver boven de auto. Als je de schaal een beetje wilt aanhouden gok ik dat die in 1:1 situatie een cm of 15 speling heeft op de auto. Teruggerekend naar 1/24 kom je dan op circa 0,6mm uit.

Ik denk dat als je een latje op 'zijn kant' midden op het dak legt en dan de imperial erop laat zakken dat je goed zit.
 
Ik ben geen autobouwer.....maar maar volg wel in stilte en die imperiaal lijkt mij wat te hoog.

4763205166_5993a28892_z.jpg

Hier een internet voorbeeldje dat deze een stuk lager is.

Verder, I love this built!

Fred
 
Mijn commentaar was precies hetzelfde geweest, dus sluit ik me bij de laatste twee schrijvers aan.
 
Ja ik weet het en er is al een stukje af nu is het beter in ieder geval mannen bedankt voor de raad want heb in het verleden al zo eens foutjes gemaakt en vind het tof dat jullie er direct opspringen vooralleer het te laat is
Bedankt
Marc
 
Ik heb nog wat vorderingen gemaakt waarvan hier enkele fotokes . Zoals gezegd was de imperiaal wel wat hoog en heb ze daarom nog wat ingekort en het resultaat is nu veel beter maar spijtig heb ik er vergeten beelden te maken , er waren wat huiselijke problemen en het is me totaal ontgaan , maar verder heb ik het motortje beter afgewerkt
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
daarna ben ik begonnen aan een frutselwerkje de bougiekabeltjes weer draad gezocht die dun genoeg moet zijn , die fout heb in mijn eerste dagen op dit forum gemaakt en onze vrieden Roy en Plastiekprutser hebben mij er attent opgemaakt daarom wil ik die fout niet meer begaan
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik heb dus de draadjes genomen van een oortje van een gsm en die kabel gestript en daarin zitten die fijne draadjes in dan heb ik een stukje isolatie genomen en over de draadjes geschoven zijnde de rubbers afsluitingen op de stroomverdeler kap daarna het andere uiteinde proper gemaakt en een heel klein stukje vertint zodanig dat het op een ontstoorder lijkt en dan weer een klein stukje isolatie overgeschoven en zo hebben we onze bougiekabeltjes leuk he ?
 
Dat ziet er inderdaad als de juiste dikte uit. Om het visueel perfect te maken, kun je proberen de draadjes in ruime bochten te buigen. Dus niet teveel knikjes. Kijk maar eens naar hoe de bougiekabels in een echte auto lopen, de bochten gaan heel geleidelijk.
 
Maatekes luister eens even naar nonkel Marc die heeft een probleem namelijk , ik vind dat motortje zo mooi dat ik het zonde vind van hem in te bouwen graag wil ik de raad van de meerderheid opvolgen indien niet dan maak ik een pallet en zet hem er gewoon naast , wat denken jullie ?
Nu nog een ding de kleur die ik wou krijg ik niet voor mekaar er iets ik weet niet wat maar dan spuit ze te grof of ze is verdund niet om aan te zien vlekken in de kleur dus dacht ik aan heel licht hemelsblauw of goud , beige kan ook maar dat vind ik maar niks
Kameraden wat adviseren jullie ik ben een en al oor ( en ge moet nie kwaad zijn als ik toch nog en andere kleur kies ik wil jullie oordeel )
Marc
 
Over de kleur van wat heb je het eigenlijk... motor, auto, kabels.. ???? :unsure:
 
Over de carroseriekleur Walter het motortje is nu perfect daar doe ik niks meer aan dan verder in elkaar zetten
 
Kan je klep niet gewoon open laten staan, nonkel Marc ? Dan zit de moter erin, maar is ie nog altijd zichtbaar hé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan