Hoofdsponsor

1/32 Spitfire Mk V Hasegawe [!]

Pascal,

Aandelen gekocht bij Evergreen???? :dry:


Hihi, het leuk is dat ik eigenlijk geen plasticard van Evergreen koop (is redelijk prijzig), maar gewoon van de een of andere verkoper op Evilbay. Wordt regelmatig aangeboden in paketten van 10 verschillende platen, voor een mooie bedrag ;)

Groeten, Pascal
 
Even een voorbeeld van hoe klein een grote schaal als 1/32 kan zijn. Dit is het zijluikje zoals het in de kit zit :



De koevoet, ophangblokjes, verticale ribben en de sinkmarks eraf geschuurd, en wat details aangebracht. Zoals jullie kunnen zien zijn de driehoekjes aan de boven- en onderkant verschillend van vorm, bij een 1/1 Spit is dat ook zo :



Heb een poging gedaan om het openingsmechanisme te maken, maar de onderdeeltjes zijn te klein om ze met de pincet op te nemen :





Ik zal dus op zoek moeten naar een andere manier om het openingsmechanisme te maken, want ik wil het er wel graag ophebben omdat het erg zichtbaar is.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Terwijl ik het vorige bericht aan het plaatsen was, kwam ik op een idee. Even geprobeerd, en het is gelukt. Vier kleine vierkantjes uit plasticard (net groot genoeg om er een gaatje in te kunnen boren), met dun koperdraad de veren "gewikkeld" en voilà :





Het moet nog een beetje bijgewerkt worden : de uiteinden moeten niet rond, maar vierkant zijn, en er moet nog een plat stukje in het koperdraad geknepen worden waar het handvat op komt te zitten.
Ook ligt het koperdraadje een beetje te hoog, dus moet er nog wat geschuurd worden aan het luikje.

Hopen maar dat het lukt.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Heb een poging gedaan om het openingsmechanisme te maken, maar de onderdeeltjes zijn te klein om ze met de pincet op te nemen :


Ik zal dus op zoek moeten naar een andere manier om het openingsmechanisme te maken, want ik wil het er wel graag ophebben omdat het erg zichtbaar is.

Groeten, Pascal

Pascal, als je nu de tip van een tandenstokertje in wat lijm doopt, kan je dan daarmee die kleine stukjes niet opnemen en op hun plaats monteren?
Dit zou volgens mij moeten lukken. ;)



Droop
 
Edit: terwijl ik het bovenstaande aan het typen was, is het probleem ondertussen blijkbaar al opgelost. ^^
 
Bedankt voor de tip Droop ^^

Ik heb ook ergens gelezen dat ge kleine onderdeeltjes kunt oppakken met een tandenstoker waarvan de punt is nat gemaakt.
Eerst wou ik de onderdeeltjes gewoon aan elkaar lijmen, maar dat lukte niet :angry: Toen heb ik ze maar één voor één op dat koperdraadje geschoven. Het is allemaal een beetje te groot, maar ik denk wel dat het er mooi gaat uitzien als het geschilderd is.

Groeten, Pascal
 
ik denk wel dat het er mooi gaat uit zien eens geschilderd zegt hem
pascal, ik ben nu wel geen bouwer van vlieg dinges en aan verwanten.
maar zelf niet geschilderd is alles al zeer mooi
man voor mij is uw spit nu al duizend sterren waard.
je bent blijkbaar wel zeer op de hoogte goe een spit in het echt in elkaar steekt
groetjes,ronny
 
Weer een knap staaltje inventiviteit, dit gaat een prachtige spit worden :)
 
Ik gebruik zelf tandenstokers voor vanalles en nog wat. Ook om iets mee op te nemen, zoals bijvoorbeeld boutjes voor op een paneel. Of in het geval van mijn deurklok in Wilkommen, die kleine tipjes plastic werden heel eenvoudig aangebracht.
En met wat superlijm op het uiteinde van een tandenstoker kan je staalwol fixeren, welk je om de punt draait, naar eigen behoefte zo dik, dun...als je zelf wil. Zo kan je in heel kleine en soms moeilijk bereikbare plekken fijnschuren.

GUnit.
 
Pascal, jongen, wat een klasse. ;)

Heel schoon met die detaileringen.
Inderdaad, met een tandenstokker en wat 'muilevet' of speeksel, kunt ge zeer kleine dingen opnemen. :wacko::laugh:
Ik doe het ook zo voor PE op schaal 72; soms zijn die dingen verdomd klein. ;)
 
Om plasticcard op te nemen gebruik ik wel eens mijn X-acto mes met scherpe punt.
Lichtjes met de punt op het onderdeeltje "drukken" en het blijft er aan hangen...

Grtz,
Beyond
 
Muilevet, lol, weer wat bijgeleerd voor mijn bedenkelijke woordenschat !

GUnit.
 
Bedankt voor de tips en reacties ^^

Weer een klein stapje verder. Het compas moest nog aangepast worden, even een vergelijking met het origineel uit de kit :



De nieuwe compas-houder :



De zelfgemaakt onderdeeltjes van het compas :



Kleurtje erop :



Dryfit :



Het is niet helemaal gelukt, het compas zit wat ver naar voor, waardoor de ronde onderkant van de houder niet meer zichtbaar is. Het compas wordt aan de achterkant wat bijgewerkt zodat het wat verder naar achter komt te zitten.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een stukje van de achterkant van het compas gesneden, en een nieuwe - wat grotere - ronde bodemplaat gemaakt. Nu is het wel goed :



Dyrfit met compas :





De stoel heeft een behandeling met verschillende kleuren pastels gekregen, en de zijgordels zijn gemonteerd :







Ben blij dat het gelukt is :)

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Super goed gelukt zou ik zeggen :)

Dat wordt een super gedetailleerde Spitfire...

Grtz,
Beyond
 
Volgens mij gaat hij nog echt vliegen ook als je er mee klaar bent :laugh:
 
Dik m'n pet af voor dit juweeltje, ik blijf in herhaling vallen, stunning zeggen ze over het kanaal ! GUnit.
 
Pascal, ik word er stil van............
Respect.

Groet,
Swa
 
"Bedank foor te blooeemen", euh bedankt voor de reacties :laugh: :laugh: (Flauw grapje over de paus :wub:)

Vandaag heb ik nog wat zitten priegelen, allereerst een héél klein rechthoekje uit wijnlood linksboven op het instrumentenbord aangebracht. De stofjes die te zien zijn op de foto, heb ik er intussen afgeblazen en met een kwastje verwijderd :



En dan dit nog gemaakt : de hendel voor de brandstof-toevoer. Zo ziet het eruit in de PE set van Aires (onderdeeltje 11) :



En dit is het resultaat van 5 stukjes plasticard, een plat geknepen stukje koperdraad, en een héél klein stukje koperdraad om het T-stuk op het hendeltje te maken :





Het lukte maar niet om er een deftige foto van te maken, het onderdeeltje heeft een gleufje zoals dat van PE van Aires.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Pascal,

jij draagt toch geen bril, maar in de plaats toch wel een microscoop zeker? Of zijt ge een soort droid met ingebouwde lasers?:O:O
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan