Hoofdsponsor

1/32 Spitfire Mk V Hasegawe [!]

We zijn weer een klein stapje verder. De remote contactor (is dat rechthoekige zwarte plaatje) en de signalling switchboard (dat rond dingetje links) zijn gelijmd. De zuurstoftank zit er ook in, is bevestigd op het zelfgemaakte steuntje, het is niet helemaal zoals bij een 1/1 Spit, maar het lijkt er toch wel fel op.

Enfin, de foto's :







Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Gewoon prachtig meer kan ik er echt niet op zeggen.

Mark
 
Zeg Pascal,
Zoals jij je opzoekwerk doet, dan moet je nu toch wel kunnen vliegen zeker met zo'n Spit...??
Zowat alles weet je bij naam en de werking ervan ;)

Zoals altijd, mooi gedaan...

Grtz,
Beyond
 
Zeer mooi tot in de detail
Die koper draadjes doen toch veel he aan een model, dit heb ik al vaak gezien en moet zeggen dat dit je model toch een groot stuk meer realiteit heeft.
 
Pascal. Ik antwoord niet zoveel. Maar dat komt omdat ik gewoon niet weet wat ik moet schrijven. Ziet er gewoon perfect uit allemaal. :O

Dit is toch wel iets van heel hoog niveau man. Ga zo door. Ik lees elke keer weer vol verbazing de updates. En natuurlijk met heel veel plezier. Mooi uitgelegd, en dat is heel belangrijk ook voor alle mensen die ook zo'n vliegert willen bouwen. ;)
 
Hallo Pascal,

Ik geloof dat ik wat gemist heb...................:O:O:O:O
Ziet er goed uit, leuke ideeën opgedaan voor de Me-163. Moet ik eerst nog verhuizen voordat ik weer eens bezig kan, ben nu de boel alvast wat aan het inpakken in dozen.

Mvg,

Folkert
 
Bedankt voor de complimenten ^^

Vandaag aan de gordels gewerkt, ook hier heb ik de PE van Aires als template gebruikt, zodat ik eigenlijk met dat ene plaatje PE zoveel gordels kan maken als ik nodig heb.

Een stukje wijnlood, en de wijn was ook lekker, mooi meegenomen dus :



4 strips voor de gordels, in de onderste de gaatjes geboord, de bovenste erop gelijmd, en dan met hele kleine stukjes wat details gemaakt. De gordels zijn een beetje verschillend, maar als ze eenmaal in de cockpit zitten, hoop ik dat het verschil niet meer te zien is :



En het is weer erg klein :



Ik moet er nog 2 maken voor de "zij-gordels", ben benieuwd hoe ze er na het schilderen gaan uitzien.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Als je zo blijft detailleren en scratchen dan ben je klaar op 6 juni........................2012. :laugh: :laugh: :laugh:
Maar het blijft de moeite om te volgen.

Erik.
 
zeer mooi om volgen en zeer mooi gedaan die godels ;)
 
Ja, ik denk ook wel dat op deze manier gordels voor 1/24 auto's gemaakt kunnen worden, maar dan moeten ze wel "grof" geschilderd worden om een stof-uiterlijk te krijgen.

Ik heb eindelijk het instrumentenbord afgemaakt, hier was ik een beetje bang voor. Eerst heb ik de fotocopie uitgeknipt en met pritt op het zelfgemaakte instrumentenbord geplakt, dan het geheel met CA op het onderdeel uit de kit gelijmd. Ik was eerst van plan om er een stukje doorzichtig plastic tussen te steken, maar omdat ik nu een punch & die set heb, heb ik de glaasjes uit verpakkingsmateriaal "geslaan". De doorzichtige cirkeltjes, heb ik dan met micro crystal kleer vastgelijmd.

En dan ziet het er zo uit :





En een dryfit in de cockpit :





Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooi werk hoor Pascal, prachtig...

Maar je beseft toch wel dat je het voor jezelf niet makkelijker maakt voor je volgende Spits hé...
Eenmaal dit niveau behaald, wil je niet meer terug naar minder ;)
Maar dat is de evolutie van de modelbouwer hé.

Doe rustig verder, ik blijf dit een pracht van een topic vinden, ook al ken ik niks van vliegers....

Grtz,
Beyond
 
De cockpit geraakt stilaan klaar, nog een paar details toevoegen, nog een laatste wash, en dan kan alles gelijmd worden, en gaat de romp dicht.

Maar eerst nog een update. De stoel heeft een wash met zwarte en raw umber olieverf gekregen :



De riempjes van het voetenstuur zijn uit wijnlood gemaakt, moeten nog een wash krijgen :



De lampjes zijn geplaatst, hier een dryfit met het instrumentenbord, lampjes moeten nog een wash krijgen :





Ik wou nog iets extra toevoegen om wat meer detail achter de stoel te hebben, daarom heb ik het volgende gemaakt. Een stukje wijnlood, koperdraadje geplooid en platgeknepen met een platbektang, 2 stukjes stretched sprue en een heel klein blokje plasticard. En dat geeft dan dit :



Het is erg klein, maar ik denk dat het toch een beetje gaat opvallen :



Om dit te bevestigen heb ik met 3 stukje plastic strip een frame gemaakt, en aan de achterkant van het rechtse spant vastgemaakt :





De 2 draadjes stretched sprue komen door 2 gaatjes in het frame en worden aan het "plafond" van de romp vastgemaakt. En aan de voorzijde komen de gordels aan het stukje wijnlood wat in het driehoekje zit :





De hele constructie is erg breekbaar, ik hoop dat het gaat lukken om de gordels er op te monteren.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
die kleine onderdelen zijn geweldig boeiend.
Plasticard, Pascal heef mij eens wat uitleg daarover.
Heb ook nu en dan kleine dingetjes te maken, 't zou interresant zijn om die methode van plasticard aan te leren.

Groetjes
Ward
 
Pascal, ik weet niet meer wat zeggen, maar ik kijk me telkens de ogen uit ! Wat jij hier presteert is gewoon niet normaal meer. Telkens kom je weer met nieuwe scratch onderdelen op de proppen. De seat belts en die kabel : niet te geloven zo lifelike, en ze zijn nog niet eens geschilderd op dit ogenblik. De indruk die ik krijg van de cockpit is ultra realistisch. Beyond heeft een punt : eenmaal zo ver gegaan is het moeilijk om latere modellen nog rudimentair te bouwen. Ik heb dit met mijn huisje momenteel, maar da's natuurlijk een ander topic.
Doe gewoon rustig verder, en pak later al wat goud is. GUnit.
 
Sorry Pascal, dat ik even deze vraag beantwoord, vul gerust aan met andere info ;)

die kleine onderdelen zijn geweldig boeiend.
Plasticard, Pascal heef mij eens wat uitleg daarover.
Heb ook nu en dan kleine dingetjes te maken, 't zou interessant zijn om die methode van plasticard aan te leren.

Groetjes
Ward

Hey Ward,

Voor plasticcard is geen speciale methode aan te leren hoor, het is eigenlijk gewoon een materie die in verschillende vormen en afmetingen aangeboden wordt (volledige vellen, strips, buisjes,....).
En het is redelijk zacht materiaal, die makkelijk te bewerken is.
Zie hier enkele foto's van een mix van plasticcard:





Deze zijn normaal gezien makkelijk te verkrijgen in de modelbouwwinkel ;)

Veel suk6,
Beyond
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de complimenten ;)

@ Ward : Beyond heeft het mooi uitgelegd :) Met plasticard bedoel ik eigenlijk de platen, deze zijn verkrijgbaar in verschillende diktes, en zijn van het zelfde materiaal gemaakt (polystyreen) als de meeste plastic kits, waardoor het materiaal makkelijk te lijmen is.

Groeten, Pascal
 
>w

Als jij mijn topic 5 sterren geeft, dan moet ik die van jouw 10 sterren geven, maar aangezien 5 het maximum is... bij deze

Grtz, en bedankt ;)
Beyond
 
Pascal,

Aandelen gekocht bij Evergreen???? :dry:

Neen, alle gekheid op een stokje, wat je hier neerzet is gewoonweg schitterend man.
 
Oké,
bedankt, zal toch eens moeten gaan wandelen naar en in een modelbouwwinkel.
Weet je, daar ga ik zelden naar toe.

groetjes
Ward
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan