Hoofdsponsor

1/32 Spitfire Mk V Hasegawe [!]

Weer wat zitten priegelen, dit keer waren de gashendel en de control column aan de beurt.
Voor de gashendel heb ik een stukje messing buis gebruikt, de lengte is net geen 2 mm. Het hendeltje met het bolletje is gemaakt door een tandenstoker in de Dremel te bevestigen, en dan met een mesje en wat vijltjes op maat gemaakt :

Voorkant


Achterkant


Aan de voetenstuur-constructie heb ik een blokje met een gaatje bevestigd :



Aan de control column een ringetjes gelijmd. De plastic kabeltjes heb ik eraf geschuurd, deze worden vervangen door koper draadjes, hiervoor hebben de 2 rechthoekige blokjes elk 3 gaatjes gekregen :



En zo wordt de control column dan aan de voetenstuur-constructie bevestigd, net als bij een 1/1 Spit.



Het handvat moet nog wat details krijgen, het rechthoekige stukje krijgte een schakelaar, er komt nog een knopje op, en de hendel van de rem.

Tot de volgende.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Waar blijf je het halen? :O




De moed bedoel ik, om met dat klein gefrul bezig te blijven :laugh: Weer een knap stukje scratchwerk :)
 
Zeg Pascal'leke, heb jij soms een speciaal brilleke om al die kleine dingetjes beter te kunnen zien? :laugh:

Man toch, dat is toch om gek van te worden ... maar het is toch o zo mooi om te zien.

Wat een werk! Daar doe ik m'n petje voor af.

chapeau!!




Droop
 
Bedankt voor de reacties ^^

Vandaag was het erop of eronder. De bevestiging van de voetenstuur-constructie in de rechter romphelft. Die constructie is heel breekbaar, ondanks de CA lijm is er regelmatig een stukje afgebroken. Omdat het maar op 3 kleine puntjes in de romphelft te lijmen was, heb ik de besturingsdraden ook gemaakt zodat het met 4 koperen draadjes een beetje beter vast zit.

Ik naam de romphelft in mijn handen, de voetenstuur-constructie in de pincet, lijm klaar, en .... daar viel het hele geval op de grond !! Wéér een paar dingen afgebroken, die zijn intussen hersteld. Enkel het driehoekje van de gordels wat aan de bovenkant zat, is nog niet terug gelijmd.

Een 2de poging ging wat beter, en dit is het resultaat :









Ben heel blij dat dit gelukt is :)

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er zeer goed uit hoor PAscal.
Die smeerlap van een Murphy kan het toch niet laten hé....
Gelukkig zonder al te grote gevolgen...

Wat denk je, geraak je er tegen zaterdag??

Grtz,
Beyond
 
Ziet er inderdaad al prachtig uit.
Ben benieuwd of je optijd gaat klaar zijn.
Trouwens neem je tijd he het zou jammer zijn als je het nu zou verknoeien.

Mark
 
Bedank voor de reacties ^^

Tegen zaterdag krijg ik hem echt niet af :wub: Er moet nog het één en ander gebeuren in de cockpit, en de vleugels en romp moeten nog wat extra details krijgen. Ook moet ik wachten op de masks die ik besteld heb om de letters en de roundels te spuiten. Ooh ja, en dan loop ik nog met het idee om de klinknagels te gaan aanbrengen, want die zitten niet op dit model. :8

Ik hoop ergens einde juli klaar te zijn met de Spit.

Groeten, Pascal
 
Dat speelt eigenijk geen rol Pascal, zoals dit toestel gedetailleerd wordt, zou ik de laatste dagen niet gaan rushen. Het zou je vliegtuig niet ten goede komen. Het wordt echt wel een piece of art, als ik zo de laatste cockpitsituatie bekijk, wat een looks ! GUnit.
 
Hier kan ik GUnit alleen maar bijtreden, het zou jammer zijn om nu alles vlug ineen te flansen...
Neem je tijd, ze hadden de spits langer nodig dan op D-day alleen ;)

Grtz,
Beyond
 
Zo Pascal. Je hebt nu weer een mijlpaal gehaald he. Ziet er toch echt uit man. Net echt.

Ben zeer benieuwd naar de rest.

Rustig verder bouwen he. Laat je niet opjagen.
 
Thanks guys ^^

Ik ga zeker rustig verder bouwen, want als alles in elkaar steekt, komt nog het spuitwerk, en het is toch al weer meer dan 6 jaar geleden dat ik mijn AB nog eens heb gebruikt. :unsure:

Gelukkig heb ik nog de 2 Spits op schaal 1/72 om te oefenen, want ik moet ook nog leren om mijn nieuwe compressor te gebruiken.

Het lijkt mij leuk om even een kleine pauze in te lassen als de Spit helemaal gemonteerd is, dan open ik een nieuw topic waar ik mijn AB-experimenten in kan tonen en beschrijven. En met jullie hulp en tips, zal deze Spit dan vast en zeker een prachtige paintjob gaan krijgen. ^^

Groeten, Pascal
 
Het lijkt mij leuk om even een kleine pauze in te lassen als de Spit helemaal gemonteerd is, dan open ik een nieuw topic waar ik mijn AB-experimenten in kan tonen en beschrijven. En met jullie hulp en tips, zal deze Spit dan vast en zeker een prachtige paintjob gaan krijgen.

Dit lijkt me een goed idee, Pascal. Daar gaan zeker nog een pak andere mensen iets aan hebben.
Gewoon: DOEN!
 
OK, komt in orde, ik ga het doen. Het wordt geen demo, daarvoor heb ik te weinig ervaring met de AB. Wel ga ik testen met 6 merken van verf : Humbrol, Revell, Tamiya, MisterKit, Zero-paints en Alclad II. En dan toon ik telkens het resultaat en geef uitleg over hoe en waarmee de verf verdund is. ^^

Groeten, Pascal
 
Het grote minpunt aan deze kit is dat er geen rivetten aanwezig zijn. Daarom heb ik een testje gedaan, met een tandwiel uit een wekker een "tooltje" gemaakt :



Daarmee over de vleugel gerold, en elk gaatje nog eens dieper geprikt met de punt op het tooltje :



Wat vinden jullie ervan ? Doen of niet doen ? Let wel, het is een serieus werk om de rivetten op de hele romp en vleugels aan te brengen. Als ik het ga doen, ga ik er wel een echt tooltje voor bestellen. Zo eentje :


Bron : Rivet-R Riveting tool [RB-T009] - €8.00 : RB Productions Store, Scale models and accessories by Radu Brinzan
 
Laatst bewerkt:
Pascal,

DOEN makker...

Het geeft een heel andere look aan de vleugel.
Zeer mooi....

Grtz,
Beyond
 
Doen Pascal, en ik denk dat jouw apparaat heel ingenieus gevonden is, en niet moet onderdoen voor later aangeschafte spullen voor dit werk. GUnit.
 
Hey Pasca,

In één woord, doen man ('t zijn er twee geworden):D:D;)
 
RESPECT !!!!

heb ik al eens gezegd met de Pocher, maar dees is adembenemend gewoon....schitterend

Oja : rivetteren...niet twijfelen !
 
Hey Erwin,

Je zal even geduld moeten hebben op antwoord, Pascal is op reis.....

Grtz,
Beyond
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan