Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx ron & rinie ja het einde is stilletjes aan in zicht :)

dan ga ik hem tog nog afhebben voor de forum bijeen komst 8) wat ik ijgelijk niet gedacht had
 
amai dat loopt snel, lol wat een warboel aan knopen, ik zou er zelf ergens tussen hangen :-)
 
Werkelijk prachtig Dirk, aan talent en doorzettingsvermogen geen gebrek !
 
thx michel.

ik heb eerst de kleine zeiltjes opgehangen wat best veel werk is en dan ook nog het schuine zeil aan de bazaanmast.

2m5dnis.jpg

2u5e6hc.jpg
 
de midden mast is getuigt. als jullie iets zien wat er niet thuis hoort of niet goed is laat het dan maar weten

3ec6o.jpg

xdxkdk.jpg

28s4s6.jpg

2llzyti.jpg
 
Dirk, ik kan niet oordelen of het technisch goed is, het ziet er in mijn ogen netjes uit en wat een vaart zit er weer in :)
 
gewoon een kwestie van doen wim. naar het tuigplan kijken touw pakken en beginnen. niet te veel over lullen en denken gewoon doen. natuurlijk zijn er vragen over dingen die je niet weet maar daar zit je voor op het forum . en zoals je weet stel ik mijn vragen ook als ik het niet weet, maar dat is pas op het moment als ik vast zit. en gelukkig kunnen we rekenen op mensen die het wel weten en het ook willen delen met andere bouwers. als ik vast zit vraag ik het en sla dat part over en doe verder met het geen dat ik wel weet tot het antwoord uit de bus komt. maar mispak je niet aan de snelhijd ik doe gemiddeld 4 uur over 1 zeil zoals het er nu bij staat en dan moet ik er nog wat aan doen +/- 1 uur

dus 13 zeilen x 4 uur = 52 uuren zeilen knopen tel daar nog eens 1 uur bij per zeil en je zit al snel aan 55 a 60 uren.

en dan heb ik het geluk dat ik een hele tijt kan doorwerken per dag en niet altijt moet oprommelen en de volgende dag kijken waar ik gebleven ben .

maar je hoort me echt niet klagen hoor want ik vind het nog altijt heel leuk .
 
't Ziet er zoals we gewend zijn weer schitterend uit Dirk.
Een vraagje. Weet je soms waarom die kleine zeilen dienen die je eerst hebt opgehangen.
Die staan haaks op de grote zeilen en vangen toch zo goed als geen wind? Of hebben ze een andere mysterieuze functie?

Heligroeten,

Nick
 
hoi nick mispak je niet aan de grote van die zeilen ,ze zien er mischien wel klein uit maar . bv het voorste zeiltje boven de boegspriet is het kleinste maar is tog nog 5m lang en 5 m hoog

dat is dus niet echt klein te noemen.

waar voor ze dienen weet ik ook niet echt maar ze zullen waarschijnlijk gebruikt worden als er veel zij wind staat. dus denk ik ook niet dat je die zeiltjes in combinatie met de grote zeilen gebruikt werden. het was ofwel het één of tewel het andere.

natuurlijk is dit maar een model en zet ik ze er allemaal op .
 
buiten de touwen van de vlaggemasten zit er denk ik alle touwen op.

nu nog de touwen kleuren en dan ga ik morgen eens heel op mijn gemakske vissen

9fy93l.jpg

1zx8x3b.jpg
 
Wat een pracht van een schip is dit geworden zeg, niets meer dan lof en bewondering, ik het net nog eens overlopen, pracht werk en een verslag om in te lijsten, zal zeker voor vele mensen nog van pas komen.
 
En dan te weten dat Dirk nog maar 1 jaar met modelbouw bezig is, ApplausApplausApplaus
daar kunnen we in de toekomst nog mooije dingen van verwachten -fck-
 
thx dirk & rené.

ik had er een doodse schrik van om al het touwwerk te doen. als je zo op het plan kijkt krijg je er kop nog staart aan . je moet gewoon weten waar je moet beginnen en dan komt de rest van zelv. maar het is echt wel opletten dat je niets vergeet of verkeert doed. maar voor mijn eerste tuiging ben ik tog best te vreden.

nu op naar de spiegel want daar is ook nog een beetje werk aan. en dan hier en daar nog een paar frulletjes die nog moeten gebeuren.
ik denk wel eind deze maand klaar te zijn
 
Schoon, schoon, schoon...
Hopelijk vang je morgen veel vis zodadde lekker kunt smullen en weer energie opdoet voor je volgende project.

Heligroeten,

Nick
 
Ik vond de tuigage best een leuke job Dirk, wat denk jij ervan :), wel de wanten, daar zoals Ward zei, een muziekje op en zennnnnnnnnnnnnnnnnnnn :)
 
thx nick.

dirk het is zeker een leuk werkje . wel veel werk maar al bij al valt het nog best mee . en dat muziekje kan je best gebruiken om in de zone te komen :laugh:

wat ik me ook altijt afvraagde maar nergens terug kon vinden hoeveel heb je nu nodig. ik ben dus eens wat gaan tellen.

enkele bloks 150 stuks
jufferblokken 188 stuks
korvijn nagels 70 stuks
viool blokken 20
en dan heb je nog een paar andere blokken nodig maar daar heb je meestal maar een paar van nodig

ik wou dit ter informatie tog eens opschrijven. mischien dat anderen er ook iets aan hebben want ik had er geen gedacht van hoeveel je wel niet nodig had om een 3 master op te tuigen
 
Dat is behoorlijk veel, als je er dan nog eens bijneemt dat je ze zelf maakt, bij de meeste zijn ze aanwezig in de kits of kopen ze deze in een winkel, petje af hoor :)
 
Hoi Dirk,

zier allemaal fenomenaal uit zeg !!!!-fck-Applaus-fck-Applaus
Als ik je laatste overzichtsfoto bekijk is het behoorlijk groot, zo volledig op getuig.:8
Geraakt hij nog uit je werkplaats??:ohmy::))
En nu je bijna aan het einde bent met de zeilen, ga je met je RC schip nog heel wat werk krijgen!!!:dry::dry:
 
Echt geweldig schip geworden Dirk!!
Ben razend nieuwsgierig naar de eindfoto's!!
 
hoi john het geraakt nog makelijk door de deur hoor. en wim ik ben deze maand tog nog wel bezig aan deze schuit want er moet tog nog het één en het ander gebeuren.

de eind foto s hopelijk eind van deze maand. het zal er een beetje aan liggen want ik heb nog behoorlijk wat snij werk te doen achteraan de spiegel en op zij.
maar het eindpunt komt steets dichter bij .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan