Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi john de ankers zijn uit hout gemaakt om de simpele reden dat ik hier niets in de buurt vond van messing dat kon dienen. en daarbij solderen is niet mijn sterkste punt :nowink:

toch leuk gedaan, die in messing komt later nog wel!!
Zeker weten jou kennende!!!!!!!!!!!!!
 
jongens het zit er bijna op.

ik ben bezig aan een vervoers kist te timmeren waar hij ook thuis stof vrij kan in blijven staan. ik moet nog wel een plexy glas gaan halen voor de voorkant. zoals je ziet ging hij er juist in . en dat is juist de brete van een triplex plaat. dus de afmetingen van de bak zijn 122.5x110x55

het is best wel groot hoor ,maar dan staat hij in iedergeval vijlig thuis en kan ik ze ook vervoeren als ik wil.

de eind fotos zullen ergens volgende week komen want heb aan iemand gevraagt met een goede camera om hem te komen trekken.

9sdjc4.jpg

ik ga waarschijnlijk een paar weken afkikken van deze pinas voor ik aan een andere ga beginnen . en eerst eens goed alles in het werk kot opruimen.

dus nog enkele dagen gedult voor de eind foto s
 
Dirk, hoewel we al veel van het schip gezien hebben, ben ik toch razend nieuwsgierig naar de eindfoto's -foto-.
Ik heb dit project met heel veel interesse gevolgd, je enthousiasme straalde er van af, alleen daarom al vind ik het jammer dat het project ten einde is :02:.
Neem er maar een paar :alcoholic:die heb je wel verdiend.
 
Ik blijf het zeggen: ongelooflijke hoge kwaliteit, met een ongelooflijke bouwsnelheid. Daar neem ik mijn petje diep voor af!
Ook ik kijk reikhalzend uit naar de eindfoto's.

Groeten, Rinie
 
thx wim en rinie , de foto s komen er aan waarschijnlijk eind van volgende week
 
't is altijd leuk om een model te eindigen, het is ook altijd leuk om van een nieuwe project te dromen.
Mooi, ben ook nieuwschierig naar de eindfoto's
groetjes
Ward
 
beste vriend Dirk..(Witse) op 22/10/2009 om 19.11 uur verscheen hier op het forum een topic "spantenbouw pinas (spiegelretoerschip)" vannaf de éérste moment had je supporters,je had er ook die je met argusogen volgde..je kreeg van de éérste mommenten goede raadgevingen....je kreeg ook tegenwind..maar toch, je bleef je altijd vastbijten in die beruchte bijbel van Witse en dit was het juiste waar ik het meeste bewondering voor had,je bent gevallen en weer opgestaan...je hebt dikwijls met je handen in je haren gezeten en elke keer door je gedrevenheid kwam je toch tot je gewenste resultaten...je hebt ooit eens in je verslag geschreven"je kunt wel naar plaatjes en tekeningen zitten kijken..maar het belangrijkste is dat het in je vingers moet zitten" Bij deze Dirk ik heb je handen al ééns mogen aanschouwen en je hebt echte dikke vingers...daar zit verdomd veel in denk ik :laugh:Dus wat ik hier nu zie na 61 pagina's verder..jij bent eigenlijk een paar honderd jaar te laat geboren..want ze hadden u in die tijd héél goed kunnen gebruiken...:P
Nogmals ,normaal zijn hier geen woorden voor...maar maatje "PRACHTIG" en bedankt dat we hier mee mochten genieten en leren......
 
thx mannen. ja de bijbel swa volgens somigen een fabeltje volgens andere een myte. maar één ding is zeker als ik zie wat je met deze bijbel kan maken dan geloof ik graag in sprookjes hoor. en het sprookje word zeker vervolgt want het is nog lang niet gedaan dit was enkel het eerste hooftstuk .
 
Hoi dirk,

ik laat mij gewoon aansluiten bij mijn voorgaande de bouwers!!
Je heb een prachtig zoals met zijn een mooi eerste hoofdstuk gemaakt!!!!!!!!!
En ga met volle teuge wacht op je volgende hoofdstuk.
 
Kijk eens, Het einde in zicht..... Mooi hoor. Ben dan ook zeer benieuwd naar de eindfoto´s. Heb niet zo veel meer gereageerd, Er viel gewoon weg niets toe te voegen behalve dan netjes gedaan.

De volgende toch meer letten op de fine tuning om maar te zeggen.

Maar voor dat je een nieuw gaat uitzoeken. Hoe staat het met de grote jongen??
 
de grote jongen staat nog altijt op de zelvde plaats rik. ik weet niet goed wat ik er mee moet. doorgaan of niet.
voorlopig niet. maar dat kan natuurlijk nog altijt veranderen.

aan het fijntunen word gewerkt al zal het maar met kleine sprongetjes zijn rome is ook niet in 1 jaar gebouwd.
de 1:50 schaal staat me geweldig aan als ook de vlabouw metode . het zal zo wel bij meer houtsnuivers zijn dat ze een paar dingen moeten uitproberen voor ze hun draai gevonden hebben wat ze wel ligt en wat niet.
 
Zeer mooi geworden hoor, en je snijwerk is inderdaad prachtig, je hebt kunst vingers Dirk, het zit er in, benieuwd naar het volgende project van u en de eind foto's uiteraard, proficiat.
 
Prachtig resultaat Dirk! De durf om deze methode van bouwen te proberen heeft tot iets heel moois geleid.
 
thx mannen.

en het was een beetje een gok michel maar wie niet waagt blijft maagt zeggen ze hier :wink:.
 
He, he, he, ik heb ook wel eens een vaste schaal overwogen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan. Ik bouw dus gewoon wat ik leuk vind, Bekijk dan de schaal. Zie mijn Kareldoorman. Als ik de schaal 1 op 50 aangehouden had. Had ik toch een probleem gehad. Deze heb ik dus 1 op 150 gemaakt en is echt zeer groot. 1,75 mtr. Dat zal dus een flinke dame geworden zijn.... :)

Maar even voor de goede orde. Maak je nog wel de eindfoto´s....

Dit is wel een allereerste echte voc scratschbouw van dit forum dan gereed is gekomen. Die eer heb je nu echt helemaal te pakken. :)
 
rik het weer zit niet echt mee en het waait nogal hard buiten.

ik heb wel al eens zelv een poging gedaan maar ik ben niet echt content van mijn foto grafie

0029.JPG



zoals je ziet kan het veel beter. ik wacht dus op iets beter weer en dan bel ik de foto man op :wiggle:
 
Laatst bewerkt:
Heel verstandig. NIet zomaar zelf in de harde wind gaat prutsen. Maar wachten. Ze loopt niet weg he..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan