Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat denken jullie van het zijkasteel ?
zou ik het zo maken of zouden jullie het veranderen .

dit is wel in isimo gemaakt om te zien hoe de vorm komt het word wel in hout gemaakt maar het gaat om de vorm natuurlijk


a40odc.jpg

oh1p9s.jpg

2h33p7s.jpg
 
Dat ziet er netjes uit Dirk, hoort het eigenlijk zo bol te lopen?
Die Leidse kazen kunnen er ook wel mee door :)
 
hoi wim als ik af ga op witsen zijn tekening wel.

het ziet er wel goed uit vind ik zelv alleen de lengte weet ik niet zo zeker want bij de batavia is ze een stuk langer
 
dit zijn alle tekeningen van witsen over de zij galerij.

mischien kun je nu beter vergelijken.

9gy5bc.jpg

8yhu82.jpg

118nfag.jpg

ulpxh.jpg
 
Dat ziet er goed uit mits wat meer schuurwerk, maar ik vraag me af of je niet beter in hout gaat werken, kun je beter in graveren en beter op lijmen lijkt me.
 
hoi dirk het word ook wel in hout gemaakt . dit is om de juiste vorm te krijgen tegen de wand. als die goed is zaag ik het dwars door en kan van daar mijn spanten gaan maken.
 
Ach kijk eens aan, weer iets om uit te leren, zeer goed gevonden moet ik zeggen ;)
 
en dan ben ik bezig met een overnaatse beplanking van fineer aan te brengen.

door het hol en bol lopen van het dek moet dit tog goed sluiten op de spantjes. dit los ik dan op met rekertjes en klemmen

28lxslk.jpg

54vbxx.jpg

53aiau.jpg

nu kan ik elke 30 min een plankje leggen
 
ik heb vandaag ook nog een beetje geprutst.

ik las ook bij witsen dat de zij galerij van boven belegt werd met lood of koper.

ik zal zien wat ik daar van kan maken

2rrxs40.jpg

zoals je ziet nog een hoop werk
 
Jawadde, het in elkaar steken van een houten bouwkit is al moeilijk genoeg. Maar dit is echt ongelofelijk om te zien. Heel knap hoe ge dit prachtige schip zomaar vanuit niks tevoorschijn tovert ^^

Sjieke dinges zeg !!

Groeten

Sellery, wet not soaked
 
Ziet er goed uit, alleen zie ik dat je beplanking niet volledig tot het eind loopt in het midden en het linkse venster iets breder is dan de andere, kan ook gezichtsbedrog zijn, is maar om een paar opmerkingen te kunnen zeggen ipv ooo en aaaaa en wow ;)
 
hoi dirk np alles is zeker nog niet klaar hoor er is nog veel werk aan. onder de raampjes komt ook nog een balk te zitten er moeten nog steilen gemaakt worden voor het raam boven moet nog aangepast worden enz ... het komt zeker goed maar je moet ergens met een ruwe vorm starten voor je kunt beginnen afwerken .
 
bekoperen van de zijgalerij volgens witsen

4shg92.jpg

2ezpfee.jpg
 
ahoi Dirk,

Jawadde, je zit helemaal niet stil hé.
Je verslag met alles erop en eraan ziet er vanuit Roeselare toch,heel prima uit.
straks in werkelijkheid?????
groetjes
Ward
 
hoi ward thx ja zeker hij gaat mee naar de forum dag af of niet maar ik denk wel dat het daartegen beklonken zal zijn of het moest nog gerellig tegen zitten
 
dan word de zijgalerij versiert met dolfijnen of bloemen zegt witsen weer .

omdat ik bloemen tog niet zag zitten zijn het tog maar dolfijnen geworden.

166d3xw.jpg
 
Hoi Dirk,

je bent zeer mooie dingentjes hier aan het tonen !!8)8)
Daar valt niets of niets op aan te merken.;);)
 
Kijk eens aan, hoe mooi je dit doet, het ziet er zeer mooi uit, hopelijk mag ik hem eens in het echt komen bewonderen als hij klaar is, bij Ward ben ik ook al eens op bezoek geweest en is zeer leuk om deze mooie dames in het echt te mogen bewonderen.

Alleen een puntje, zijn de klinknagels op schaal, op de laatste foto zie je ze duidelijk zitten :)
 
thx john
hoi dirk of ze nu juist op schaal zijn ? het zal tog niet veel schelen als je naar de batavia kijkt. er zitten ook verschilende kopjes ( nageltjes ) in.
die van de berghouten zijn groter dan die van de huidplanken, die van de holle wulf zijn dan weer kleiner dan de huid gangen. ik dacht 3/ 2 en 1 mm kopjes .

ik moet ook eens gaan denken hoe ik alles nog ga verweren want daar zitten we bijna ook aan.
 
oe lala, en hij word nog eens verweerd ook :), zal helemaal lekker worden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan