Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dirk,

zit even in een drukke periode maar heb je vordingen al een deel vluchtelings bekeken.:sleep:
Je bent een juweeltje neer aan het zetten !!!!ApplausApplausApplausApplaus
Ga vooral zodoor hé .;)
 
Klasse werk, die wil ik ooit wel eens in het echt zien !! (het schaalmodel he :))
 
hoe werkt de ( kraan ) werkte op een schip.

24d0uae.jpg

en zoals je ziet hebben de mannen hem geinstaleert en willen het eens demonstreren voor jullie

20ubs53.jpg

f3uxdg.jpg

ik hoop dat het een beetje duidelijk is. door het touw strakker of losser te maken kan men tussen de twee masten perfekt werken met de kraan . dus voor alles in het grote luik te laden en lossen als ook de sloep in het water te zetten.
 
ik heb ze ff buiten gezet maar de achtergront is niet zo goed :( volgende keer eens een wit laken pakken voor de achtergrond.

6r6nud.jpg

2hzs9cm.jpg

op5yfc.jpg
 
Hoi Dirk,

Ziet er allemaal heel mooi uit, maar die middelste mast is toch een beetje scheef of vergis ik me????:ohmy::ohmy::ohmy:
 
nee je vergist je niet john. volgens witsen stond de grote mast voor oostvaarders schever dan normaal . er is dan ook serjeus over gediscuseert :D hier zal wel een reden voor geweest zijn maar daar heb ik niets over kunnen vinden maar het zal tog wel iets met de vaarprestaties te maken hebben van het schip.
 
Hey Dirk, in de middelste mast zitten precies 2 knikken in.
De witte lijn is recht en de mast volgt eerder de groene lijn (wel iets overdreven getekend)

6r6nud.jpg


Moet dit niet recht zijn?

Verder geen commentaar :)
 
hoi michel volgens witsen werd de grote mast naar voor opgespannen ( krom gezet ) dus dat heb ik ook gedaan . mischien iets te veel :| en geeft dit het beeld dat er een knik in zit.

ik zal het eens bekijken en anders los ik de touwen een beetje zodat de spanning niet meer zo groot is. vooral boven ;)
 
21mdqn5.jpg

5nk6f8.jpg

34ffksh.jpg

zk62y9.jpg

ondanks mijn zere duim kon ik het tog niet laten wat aan het schip te prullen. maar nu ga ik hem tog eens een dag of 4 laten rusten want hij is behoorlijk verstuikt
 
omdat ik nog niet kan knopen met mijn duim ben ik voorlopig aan wat anders begonnen

10mmwsh.jpg

o5p753.jpg
 
Ik blijf je kunstwerk met bewondering volgen Dirk.
't Vind die scheepstechnologie wel boeiend en je brengt het schitterend in beeld.
Zo geniet ik niet alleen van je meesterwerk, maar zo leer ik ook nog wat bij.
Nooit aan gedacht om ne keer zo een vaartuig in RC te bouwen...

Heligroeten,

Nick
 
En gewoon doorgaan met bouwen, da's de juiste mentaliteit!
Sterkte met de duim !
 
th mannen.
mijn duim is nog niet zoals het moet zijn dus gaat alles wat trager + de ronde van frankrijk wil ik ook zien.

hier mijn schetsje dat ik eerst gemaakt had en dan de rest van de rechte wulf

mi28fs.jpg

pn246.jpg

11kuskw.jpg

5ukd5d.jpg
 
wa wilt die tekst bedoelen ,dirk
 
in mooi nederlands is het
Leiden de waag
leiden is een stat in holland en de waag is een gebouw waar vroeger alle goederen gewogen werden
het was ook ff zoeken hoe het vroeger geschreven werd want het moet een beetje in de zelvde tijts spanne zitten en toen schreven ze wel een beetje anders dan nu
 
Hoi Dirk ,

je creativiteit en je doorzetting breng je werk zeker naar een prachtige boot, ongekend zeg!!!ApplausApplausApplaus
Daar zit ik even perplex van op mijn stoel zeg, had ik maar maar eens wat meer tijd voor wat verder te bouwen!>(
Maar laat je zeker niet door mijn ontmoedigen, vooral door gaan hé????-nono--nono-:):
 
thx john natuurlijk gaan we door . ook al zal het een versnelling lager zijn met de tour .
 
mijn duim betert maar heel stilletjes dus vandaag maar wat gesneden

nn361t.jpg

2pzkz04.jpg
 
met of zonder zere duim, je blijft mooie dingen maken, keep up the good work ! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan