Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

Knap stukje werk, blijf verder volgen natuurlijk.

grtx Jan
 
Na een paar maandjes stilzwijgen en veel ander werk van mijn andere hobby , eindelijk nu nog wat tijd gemaakt voor dit projectje .
Heb zeker niet stilgezeten .
Onze vriend " the black prince " eens volledig onder handen genomen en hem op zijn paard geplaats .

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

Het moeilijkste zijn de leeuwtjes , omdat deze op een 54 mm figuurtje moet gezet worden én de vele plooien . :@
Maar ik heb geleerd dat je moet schilderen waarbij de ogen worden bedrogen en van verre indrukwekkende tekeningen worden
getoverd . Jullie mening graag ...

grt Nicolas
 
Heel mooi. Ik doe het je zeker niet na.
Krijgt hij nog teugels en stijgbeugels?

Peter
 
ja natuurlijk Peter , onze vriend is nog niet helemaal klaar , zelfs het heft van het zwaard mankeert nog .

grt Nicolas
 
Mooi schilderwerk!

Soms zie je dat figuurschilders decals gebruiken om zulke tekeningen op hun figuur aan te brengen, maar dit is toch wel artistieker (en moeilijker :8 :) )
 
Is dat die vent zijn helm die op Uw kast staat? :laugh:
 
als ge goed kijkt is de helm die op in mijn kast sta ééntje van de kruisvaarders met het johannieterskruis . :nowink:

attachment.jpg

dit herken je aan de puntige uiteinden .

grt Nicolas
 
Ha ja, natuurlijk, allez dat ik dat niet wist, hoe kon ik zo dom zijn......

Grapje hé Nicolas, heb mij nooit verdiept in de Middeleeuwen niettegenstaande ik er wel wat docu over heb.
Vind het best een knap figuurtje en zeker dat vrije hand schilderen van die leeuwen vind ik heel geslaagd.
 
Vandaag wat verder " geknutseld " aan onze prins .
Ik heb de " staart " van de helm geschilderd met binnenin het hermelijn motiefje , alhoewel het bijna niet te zien
is als je het op het figuurtje aanbrengt , dus het is gewoon wat van ver zwarte streepjes opgegooid .:D

attachment.jpg


de voorkant is gestikt met kleine deeltjes van de hermelijn .

attachment.jpg



En hier zie je de bevestiging . Let op de "flosh " moet nog gedaan worden , deze bestond dus uit gouddraad
waardoor je kon zien dat deze persoon een hoog aanzien had .

attachment.jpg


Nu nog wat uitleg van een paar ontbrekende onderdelen van dit figuurtje .
Het is niet de eerste maal dat er bij dit merk onderdelen ontbreken !
En nu vond ik het er echt over , zoals de VOLLEDIGE rechterarm met bijhorend zwaard en ook
de stijgbeugels ontbraken . Heb al paar keer een mailtje gestuurd naar de firma , maar geen respons gehad
alhoewel dit geen goedkoop figuurtje is vind ik dit een grote schande !!! :@
Voila het is eruit !
Welnu , we kunnen hier blijven vloeken en zeuren maar we moeten toch verder dus heb dan maar alles zelf gemaakt .
Het zwaard heb ik gemaakt met nog wat uit mijn "verzamelbakje " daar had ik nog een schede liggen en die heb ik dan zodanig
bewerkt tot een zwaard ( tja ne mens moet wat fantasie hebben hé ? :wacko: ).
Hier de bijgevoegde fotookes .
attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

De stijgbeugels heb ook weer opnieuw gemaakt , maar nu wat verfijner dan de vorige . 8)

attachment.jpg


Alle commentaar welkom of kritiek welkom

grt Nicolas
 
Ha ja, natuurlijk, allez dat ik dat niet wist, hoe kon ik zo dom zijn......

Grapje hé Nicolas, heb mij nooit verdiept in de Middeleeuwen niettegenstaande ik er wel wat docu over heb.
Vind het best een knap figuurtje en zeker dat vrije hand schilderen van die leeuwen vind ik heel geslaagd.

haha Erwin , ik ben een criticus wat de middeleeuwen betreft . ;)

grt Nicolas
 
De band rond de schede is nu ook in een goudkleurtje gestoken , daarbij gebruik ik als ondergrond brown madder alizarine
en na goed uit te drogen ga ik erover met een mix van renaissance gold en transparant gold ochre .
attachment.jpg




grt Nicolas
 
Damn!!! Echt prachtig! In één ruk je verslag gelezen... Dit is een total packet: how to, geschiedenis, tips and tricks,...
Merci Nicolas

Greetz Lucske
 
graag gedaan Luc , geschiedenis hoort erbij vind ik , dan weten de mensen over wat we spreken en leert men iedere dag iets bij .
En dit is de bedoeling van modelbouw naar mijn persoonlijke mening , leren van iedereen .

grt Nicolas
 
ziezo , onze Black Prince is op het slagveld geplaatst .
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Onze man is nog wat properkes en zijn schede ligt nu nog naast hem , die ga ik later erop aanbrengen .

Eerst hem nog wat laten drogen . ;)


grt Nicolas
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan