Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

nee , het is een twee componenten materie , dus verharder met de klei soort.
samen kneden bekomt deze een blauwe kleur . het is net als magic sculp .
het merk is "sylmasta" A+B modelling putty.

grt Nicolas
 
Mooie vorderingen weer Nicolas.
Eigenlijk best handig zo'n putty in een andere kleur...
Je hebt direct zicht op wat je fabriceert, kleine foutjes of vingerafdrukken enz. allen beter op zo.

Mark
 
na een lange stilte , ben ik nog wat beginnen verder doen met één van de paarden van onze kerels.
hierboven zag je hoe ik het paard heb bekleed met een mantel .
Nu heb ik deze al beschilderd en ben ik met het zadel begonnen.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

de knopen aan de hals moet ik nog bevestigen om de mantel dicht te knopen.
En aan onze aandachtige kijkers ... inderdaad onze vriend heeft nog geen staart !;)

grt Nicolas
 
Dat heb je mooi gedaan.

Zat die mantel niet in de weg voor het paard? Lijkt me nogal moeilijk om zo ten strijde te trekken voor die dieren maar van dat onderwerp weet ik niet al te veel.
 
de mantel hinderde inderdaad soms het paard , maar meestal redde de mantel het dier ook.
Bij een aanval met zwaard en knots op berijder en dier was dit een goed afweer mechaniek ,
door het wapperen van de mantel verloor de aanvaller de controle over de belager .
Ook bij het afvuren van pijlen stopte de mantel de snelheid van de projectielen waarbij het dier en berijder werd afgeschermd.
De samurai's gebruikte deze techniek ook met hun wapperende banieren achteraan hun harnas , waardoor deze in de rug werden beschermd

De reden was simpel , als de pijl in volle snelheid aankwam gevlogen , werd deze gehinderd door de beweging van de mantel waardoor deze in verstrikt geraakte en snelheid minderde. simpel maar je moet er opkomen.
dus alles heeft zijn voor en nadelen .

grt Nicolas
 
Dat heb je mooi gedaan.

Zat die mantel niet in de weg voor het paard? Lijkt me nogal moeilijk om zo ten strijde te trekken voor die dieren maar van dat onderwerp weet ik niet al te veel.
en zo leert men van iedereen wat , ik zeg altijd iedereen heeft zijn specialiteit.;)

grt Nicolas
 
Mooie vorderingen toch weer Nicolas. Blijf nog altijd met heel veel interesse volgen.

Mark
 
bij het zien van de nieuwe post meteen doorgeklikt van nieuwsgierigheid.
mooie vorderingen weeral en een streling voor het oog.
en nog een beetje geschiedenis les op de koop toe,
bedankt voor het delen van je kunsten.
vgr
Marc
 
bedankt mannen en graag gedaan Marc.
Jammer dat het allemaal zo lang duurt , maar ja er zijn nog andere belangrijke dingen in 't leven hé ?
grt Nicolas
 
en wat mankeert er meestal bij een kit bij een ruiter en paard ?
Juist de stijgbeugels . Bij de 10 paarden die ik heb geschilderd mankeert er bij de 5 van de stijgbeugels , of wel zijn deze van zeer slechte giet kwaliteit ofwel zijn deze zeer broos dat ze breken.
Daarom na al die ervaringen heb ik deze op een simpele manier zelf leren maken , want ook bij deze kit waren
die niet meegeleverd .
Eerst tonen hoe ik het eerst probeerde.
attachment.jpg
De beugels komen normaal van onder het zadel vandaan en lopen door naar de andere kant.
Ik dacht met een stukje koper zal dit wel lukken.
attachment.jpg
Dat was oké maar toen moesten de beugels nog gemaakt worden om aan de riemen te kunnen bevestigen en daar wrong bij mij dus het schoentje . Na een aantal pogingen te proberen met een stukje ijzerdraad kwam ik telkens op het zelfde resultaat terecht .
attachment.jpg
Ik kreeg het plooien maar niet onder de knie . Heb het met een stukje plasticcard geprobeerd en dit stond mij ook niet aan , alles moest op zo'n 54 mm model komen .
Plots schoot mij te binnen dat ik nog van die aluminium lamellen liggen had van zo'n luxaflex .
attachment.jpg
Heb daar het gepaste reepje van gesneden.
attachment.jpg
En daarna de gewenste vorm naar geplooid , en dan moest ik ook niet de beugels meer aan de riem verbinden want die zat er al vast geplakt !
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
En zo ziet dit er dus uit !
Nu alleen nog in het midden doorknippen en het vast plakken tussen zadel en voet .
Ziezo dit was mijn relaas qua stijgbeugels maken .

grt Nicolas
 
Zeer goed opgelost. Zo zie je nog maar eens dat met een beetje vindingrijkheid veel op te lossen valt.
 
Inderdaad een mooie oplossing, het ziet er realistisch uit.

Als de lamellen op enig moment op zijn, kun je dat soort strookjes ook maken van een leeg bier- of frisdrankblikje.
 
voila , het paard eens op de dio gezet .
Nu nog de stijgbeugels en het leidsel nog bevestigen.
heb wel gezien op de foto nu dat er wat schoonheidsfoutjes zijn , die gaan we natuurlijk oplossen . ;)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het "vuil" maken van de mantel moet ook nog gebeuren want het is nu veel te properkes !
grt Nicolas
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan