Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

Inderdaad een mooie update.. u diorama zou passen in een museum tussen de echte harnassen en zwaarden...echt mooi gedaan , ik blijf volgen.
cargo
 
Prachtig stuk, moet wel impressionant geweest zijn toen deze op het slagveld kwam in die felle kleuren.

Groeten Rik
 
ja dit geloof ik ook , maar de kleuren ga ik nog wat flets maken omwille men al weken onderweg waren en de weergoden moesten trotseren ( de slag was in september en heel slecht volgens deskundigen ) was de kledij en het paardenkleed niet zo tiptop meer van felheid .

grt Nicolas
 
ziezo , nu nog wat verder gewerkt.
Ik had een figuurtje die een schild op zijn rug droeg maar vond dit maar saai , want er staat er al één op met
zijn schild op de rug dus ... deze heb ik dus wat aangepast .
attachment.jpg
Heb op zijn rug een lederen pijlenkoker gemaakt .

attachment.jpg
Zijn pijlen zijn jammer genoeg al verschoten :dry: dus moet hij verder met het zwaard .
En een schutter zonder boog gaat ook niet dus een boog in elkaar gestoken .
Ik ben begonnen met een stukje redelijke dikke ijzerdraad te zoeken (naargelang de grote van het figuurtje natuurlijk ! )
attachment.jpg
en we moeten ook nog de pees hebben en de brug om de pijl op te leggen .
Daarvoor heb ik ijzer draad van 0.35 mm gebruikt .
attachment.jpg
De boog wordt gebogen naargelang de lengte van het ventje , dat wil dus zeggen dat we hier naar de longbows gaan ,
deze waren bij spankracht de zwaarste maar ook de snelste waarbij men tamelijk ver mee kon schieten .
attachment.jpg
Daarna wordt de brug in het midden gewikkeld om de pijlen te kunnen leiden en alsook om de hand te beschermen
bij het rakelings passeren van de pijl .
attachment.jpg
attachment.jpg
Daarna passen we de pees aan en proberen we deze over het figuurtje .
attachment.jpg
attachment.jpg
Op het eerste gezicht ziet dit er niet slecht uit en staat het me redelijk aan .
Als er nog vragen zijn of verbeterings mogelijkheden ...shoot !!! :D

grt Nicolas
 
Je zou de uiteinden van die draad bij kunnen vijlen vlak achter de aanzet voor de pees zodat de boog in het midden dikker is dan aan de uiteinden. Dat zal er elastischer uitzien.
 
Prachtig wat je doet met dit figuurtje, maar ik zou de boog toch iets langer maken (als longbow).
Longbouws waren/zijn ongeveer even lang als de schutter.
Ze zijn ook iets rechter dan je model..
attachment.jpg

Ook zou ik nog eens de pees bekijken, want deze heeft nu een rare kronkel ter hoogte van de schouder, terwijl een pees zich steeds zo recht mogelijk zal trekken...
Je kan natuurlijk de boog iets meer buigen zodat de pees iets rechter komt te staan...
En naar mijn bescheiden mening zou je de pees wellicht beter/mooier kunnen maken met riggin wire, of een dun draadje uit een nylong kous.

Niet dat ik je werk niet mooi vind hoor, integendeel, ik wil je enkel mijn opmerkingen meegeven ;)
 
Prachtig wat je doet met dit figuurtje, maar ik zou de boog toch iets langer maken (als longbow).
Longbouws waren/zijn ongeveer even lang als de schutter.
Ze zijn ook iets rechter dan je model..
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=63373

Ook zou ik nog eens de pees bekijken, want deze heeft nu een rare kronkel ter hoogte van de schouder, terwijl een pees zich steeds zo recht mogelijk zal trekken...
Je kan natuurlijk de boog iets meer buigen zodat de pees iets rechter komt te staan...
En naar mijn bescheiden mening zou je de pees wellicht beter/mooier kunnen maken met riggin wire, of een dun draadje uit een nylong kous.

Niet dat ik je werk niet mooi vind hoor, integendeel, ik wil je enkel mijn opmerkingen meegeven ;)

Ik denk dat ik er nog één ga proberen maken , want je hebt gelijk , bij nader inzien is deze wat te kort ...:unsure:
En ja ik ga er nog wat pijlen bijmaken :)

grt Nicolas
 
Vandaag een relax dag en effe mijn boogje bekeken en inderdaad te klein!!!!!
Dus een ander gemaakt na wat opzoekingswerk .
attachment.jpg
Blijkbaar is dit wel de goede lengte . ;)
attachment.jpg
Opnieuw heel het proces gedaan , maar het enigste dat ik niet mocht doen blijkbaar is de boog boven aan
versmallen zoals voorgaande , omdat deze te zwaar en te lomp werd .
attachment.jpg
We hebben de boog eens op meneer zijn rug geplaatst en het stond hem wel aan qua bewegings mogelijkheid . :D
Nu al een onderlaagje gegeven zie ...
attachment.jpg
En wat relaxen met een kop koffie ! ^^
attachment.jpg

grt Nicolas
 
Mooi vorderingen Nicolas en af en toe een mooie rustpauze met een tasje koffie doet wonderen...
 
Prachtige verbetering ;)

Indien je een beetje rigging draad wenst, stuur mij dan even je adres door via PB, ik kan wel een stukje missen..
Wie weet bevalt het je dan nog beter?
Het voordeel van deze draad is dat het altijd mooi gespannen staat..
Je ziet maar ;)

PS: The Exploited t-shirt??
 
ok thx , inderdaad het teken van Exploited met punks not dead . ;)
My music !

grt Nicolas
 
ok thx , inderdaad het teken van Exploited met punks not dead . ;)
My music !

grt Nicolas

>w Ik ben ooit eens bij Wattie van The Exploited op bezoek geweest in Edinburgh. En dan enkele dagen blijven logeren bij de basgitarist Smeeks. Leuke tijd gehad daar :D
Also my kind of music ;)
>w
 
Van onze vriend Beyond heb ik de gepaste opspanning ontvangen voor de boog ! :)
attachment.jpg
En ik heb deze inderdaad goed kunnen gebruiken , de standaard formatie
was de beste .
attachment.jpg
attachment.jpg
En nu gaan we verder met de afwerking van onze longbow !!! ^^

grt Nicolas
 
Blij dat ik kon helpen :)
Boog ziet er mooi uit, en de pees meer op schaal ;)
Benieuwd hoe dit op het figuur zal passen...
 
Het voordeel met deze draad is dat het een natuurlijke vorm zal aannemen, net zoals de pees van een echte boog zou doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan