Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

maerlandt

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 sep 2012
Berichten
1.104
eindelijk ga ik ook eens een verslag brengen,namelijk over mijn grote passie( volgens mijn vrouw opsessie!)namelijk de middeleeuwen.Daarom mijn diorama. na eerst wa speurwerk.
attachment.jpg
ben ik begonnen met mijn figuurtjes van 54mm.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
en de opstelling.
attachment.jpg
opbouw diorama.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
ziet er mooi uit en de mideleeuwen waren mooie tijden om een dio van te maken veel suc6 verder
 
Dat ziet er goed uit, voor zover...
Misschien je foto's iets groter posten, nu is het niet zo duidelijk ;)
 
Hey maerlandt, misschien eens een close-up van die gastjes tonen ?
Zijn het bepaalde (echt bestaand hebbende) ridders met hun voetvolk ?
 
ok beyond, ik zal mijn best doen om de foto's wat groter te maken , en zal ook proberen wat duidelijkere foto's te maken van ze.
en wat je vraagt betreft over de ridders famo, yep zijn bestaande ridders. zoals bij de fransen:-jean de graille,robert de gilles de miraumont,pierre 1 ( duke de bourbon) die op het slagveld stierf en bij de engelsen is dit zoal de black prince natuurlijk en ook john de vere( 7ste earl of oxford) en zo kan ik nog wat doorgaan, maar als je precies wilt weten wie er allemaal opstaat moet je het maar zeggen en zal ze dan wel doorgeven.:)en voor de rest bedankt voor de complimenten.
 
Zeer interessant thema, dit blijf ik volgen.

Wel moeilijk om referentiefoto's te vinden ? :P;)

Groeten Rik
 
haha,klopt rik. spijtig dat die mannen nog gene polaroid hadden toen!:P
 
spijtig dat die mannen nog gene polaroid hadden toen!:P
Een "fotograaf" was in die tijd een tekenaar, die maakte vanuit de zijlijn van het slagveld tekeningen en schetsen. Die edellieden lieten zich ook geregeld portreteren zodat onze historici toch wel veel betrouwbaar beeldmateriaal kunnen terugvinden in archieven.
Bij Osprey vind je trouwens heel goeie geillustreerde boekjes met betrouwbare info over die periodes.

Maar goed, ik ben benieuwd naar dit dio, het is toch weer eens iets anders dan "moderne" oorlogstaferelen.
 
Terug in de tijd, erg leuk idee wat ik zeker zal volgen. Je figuurtjes zijn 54mm, bouw je dan op schaal 1:48?

Succes.

Jack
 
Ga deze in stilte volgen.
Ziet er al veel belovend uit.

Mark
 
Wat een interessant onderwerp voor een dio en wat een mooie start al.

Fred
 
klopt walesha, maar wees gerust heb genoeg informatie van de middeleeuwen, ben al ruim 20 jaar bezig met opzoekingswerken van de 10de tot de 15de eeuw, alle veldslagen( liefst die van de 100jarige oorlog) en het economisch aspect rond deze periode. heb praktisch alle boekjes die te maken hebben van deze periode + de wapens die ze gebruiken van osprey liggen, ik ben namelijk hobby medievist.:)
heb hier nog wat foto's. nog niet volledig duidelijk( daar heb ik geen kaas van gegeten)maar werk eraan.
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Hobby medievist? Moet ik daar uit afleiden dat je ook re-enactment doet en je avatar is dat het kasteel van Horst?
 
nee, mijn avatar is gravensteen in gent. Ik doe geen re-enactment maar dit wil zeggen dat ik constant, maar ook constant opzoekwerken doe over alles over de middeleeuwen samen met de kathedraalbouwers ,een club die zich bezig houdt met dit alles, heb 3 jaar kunstgeschiedenis gestudeert om nog meer te weten te komen over de vlaamse primitieven, kalligrafie gevolgd om het gotisch en fractuur gotisch te kunnen ontcijferen en nog zoveel meer.dus in èèn woord volledige studie over deze periode.
 
nee, mijn avatar is gravensteen in gent. Ik doe geen re-enactment maar dit wil zeggen dat ik constant, maar ook constant opzoekwerken doe over alles over de middeleeuwen samen met de kathedraalbouwers ,een club die zich bezig houdt met dit alles, heb 3 jaar kunstgeschiedenis gestudeert om nog meer te weten te komen over de vlaamse primitieven, kalligrafie gevolgd om het gotisch en fractuur gotisch te kunnen ontcijferen en nog zoveel meer.dus in èèn woord volledige studie over deze periode.
Ha, het is het Gravensteen, tja die avatars zijn ook zo klein hé :wacko:
Je hebt wel een interessante achtergrond... ik ken niet veel mensen die zich in deze periode van onze roerige geschiedenis verdiepen.
Met zo'n kennis moet dit dio wel een succes worden! :D
 
Zelfs je nickname heeft met de middeleeuwen te maken, maar meer kan ik er ook niet over kwijt.

Met dergelijke kennis en wetenschappelijke basis kan je dio niet anders of slagen.

Veel succes.

Groeten Rik
 
klopt maerlandt was de eerste die boeken in het nederlands schreef en zich verzette tegen de verfransing.
nu nog wat over het dio , heb eens een nieuw ( voor mij) product gebruikt om een ondergrond te maken. normaal gebruik ik polyfilla de grove korrel, maar deze heb ik eens uit een hobbywinkel dit meegebracht.
attachment.jpg

volgens het label zegt het dat het 1à 2 uur nodig heeft voor het drogen en niet hoger dan 1 cm mag bedekken om scheuren te voorkomen.
Ik moet zeggen het werkt wel makkelijk, maar het heeft toch bijna 24h geduurt voor het droog was.:|
oja en let zeker niet op de data en uur van de foto's , ik moet nog heel da boelke instellen maar ben daar te lui voor...zal misschien nooit gebeuren.:dry:
 
euh ja supersylvester dat kan ik u niet zeggen, bij ons is alles in mm dus iemand anders die dat weet?
sorry kerel moet het antwoord schuldig blijven?:wacko:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan