Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

tja, ben niet zo tevreden over het spul, na het drogen verschillende barstjes ontdekt.
attachment.jpg

attachment.jpg

ga ze proberen voorzichtig op te vullen en dan zien we wel.
hiernu wat figuurtjes dat ik aan bezig ben.
attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Om die barstjes te vermijden kan je best in dunne laagjes werken en zo opbouwen... duurt wel wat langer maar je hebt nadien geen correcties meer nodig. Om heuvels te maken kan je bvb keukenrol gebruiken die je in een gipspapje doopt, als dat droog is daarna de toplaag aanbrengen.

Btw: 54mm komt overeen met schaal 1/32.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor de tip walesha!:P
bij men volgend project zeker proberen, want nu ga ik voor dit dio er niet alles afhalen want alles is keihard .
 
hier heb ik wat voort gedaan aan de ridder op "het zwarte paard". de ogen van het paard heb ik geschilderd met een mix van burn umber en burn sienna, allemaal olieverven van het merk "winston en newton". Waarom ik het zeg met dit merk komt omdat bij ieder merk een ander pigment vorm in de verf zit, bij rembrandt zal deze mengeling een wat oranjer zijn dan bij winston en omgekeerd.
attachment.jpg
daarna doe ik een wit streepje of puntje in de ogen om de blik te laten weergeven.
als dit alles droog is wordt deze ingewerkt met een beetje gloss liquide.
nu nog de kruisen op de dekmantel en het figuurtje zelf verfijneren, en het gareel van het paard maken +het zadel nog wat prepareren.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Dat wordt schitterend... jij slaagt er ook in om met verf een figuur tot leven te brengen! :)
 
voor dat ik aan de opsmuk begin ben ik begonnen met het maken van de leidsels van het paard.
deze heb ik uit een overschot van een koperstukje gesneden ( zoals je ziet klopt de kleur van het koper niet omdat dit een overblijfsel was van vroeger.) en heb deze dan in een donkere onderlaag gestoken.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

zoals je ziet zit er een wrongel in gedraaid, deze dient om zogezegd het leidsel in te korten en het paard onder controle te houden.
voor mij specifiek dient deze om in het handje te krijgen waarin onderaan en bovenaan gaatjes heb geboort om het te kunnen vasthouden.
attachment.jpg

bovenaan neem ik nog een stukje koperdraad en twist die ook om aan te tonen dat hij ze werkelijk beet heeft.
 
Wat moet dit schitterend zijn, wanneer het klaar is, ik kan in iedergeval haast niet wachten daarop!
De figuren zien er ook al erg goed uit.

:35:
 
dioramma op bouw probeer is "witte " dasklei mensen
geen rode wel witte
een wonder product en goedkoop
in vergelijk met anderen
je kan het zelfs gebruiken als puty

Scott
 
witte dasklei gebruik ik voor bepaalde dingen te boetseren maar nog niet gebruikt voor dio, bedankt voor de tip scotty.;)
 
dioramma op bouw probeer is "witte " dasklei mensen
geen rode wel witte
een wonder product en goedkoop
in vergelijk met anderen
je kan het zelfs gebruiken als puty

Scott

Ik heb al vaak gelezen over het gebruik van 'DAS' klei, maar waar is het te koop ?

@Maerlandt : je paard is levensecht. Ik heb nog geen dieren geschilderd, maar ik vermoed dat het een ietwat andere aanpak vergt als het klassieke figuurschilderen ?

Groeten Rik
 
das klei kan je in veel speelgoed winkel verkrijgen bv dreamland , fun
maar ook in eurschop denk ik

tom
 
ook bij what ever natuurlijk
alleen zit ik efkens zonder dedju
 
klopt rik, dieren moet je anders benaderen dan mensen. De kleuren bij dieren moeten heel zichtbaar in elkaar vloeien.
 
hier haal ik mijn bronnen uit.
attachment.jpg


de onderkant (let niet op de witt vegen, die worden nog weggewerkt.)
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Wonderbaarlijk ! Meesterwerk. Ik zal ook eens moeten proberen, heb nog een viertal paarden in de wei staan om te schilderen.

Groeten Rik
 
Wonderbaarlijk ! Meesterwerk. Ik zal ook eens moeten proberen, heb nog een viertal paarden in de wei staan om te schilderen.

Groeten Rik
Bij het schilderen van een paard moet je vooral letten op de richting van de haargroei, als je een paard van dichtbij bekijkt zie je wat ik bedoel. Dergelijke details maken het lastiger om dieren te schilderen dan mensen vooral op schaal 54mm en groter.
 
De vraag is natuurlijk ; blijft dat paard lang genoeg stilstaan om het te schilderen, aha.

Alle gekheid op een stokje, dit is prachtig werk zeg, ik wilde dat ik dat kon.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan