Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

hier net op terecht gekomen... de middeleeuwen altijd interessant... ik blijf zeker volgen, ziet er al zeer goed uit!!!
 
LOL Dancooper :laugh::laugh:

Maar serieus... de haren van een paard groeien in verschillende richtingen, anders dan bij bvb katten en honden en op een schaal van minstens 54mm valt dat wel op.
 
klopt walesha, bij grotere modellen kun je haar"streken" nabootsen door te strelen met uw borstel ipv te tamponeren.:8
 
attachment.jpg.
attachment.jpg

eens in positie gezet, maar staat mij niet aan , deze helt teveel naar voren net of het paard gaat vallen.
attachment.jpg

dit is een stuk beter.:8
attachment.jpg

dit is een iets rechtere houding en ziet er volgens mij beter uit!
 
"... of het paard gaat vallen...", het is te zien wat je in scene wil zetten, ik kan me voorstellen dat er op het slagveld in de aanval wel meer paarden onderuit zijn gegaan. Een paard kan net zo goed struikelen hé.
Maar ja, jij bent de bouwer en jij moet je eigen gevoel volgen, wij volgen het topic! :D
 
Prachtig dier en zijn kleed is mooi uitgevallen. Zwart is geen eenvoudig kleur om licht en donker weer te geven, maar jij bent er hier goed in geslaagd.

Of is het de belichting in de foto die me parten speelt ?

Groeten Rik
 
ik denk wel dat de belichting daar wel wat mee te maken heeft want ik moet de oplichting van het kleed nog doen , de donkere accenten op de kruisen enz...:$
 
Het paard is wel geslaagd mijn gedacht, om nog maar te zwijgen van dat harnas !
Het zal in ieder geval een dio zijn waar leven inzit met al die in "beweging" zijnde figuurtjes.
 
Persoonlijk vond ik de eerste houding dynamischer, omdat hij wil tussen komen in een gevecht
bij de tweede houding neemt hij een gereserveerde houding aan, wat natuurlijk ook kan.

Als enkel figuur zou ik de tweede houding nemen, toegevoegd aan de actie zo ik de eerste nemen.

Is natuurlijk ontsprongen in mijn gedachten kronkels, het is uw kind zoals ze bij ons zeggen.

Grtx Jan
 
klopt jan, in feite keuze ten over , zal nog zien hoe hij zich "gedraagt " op de dio om hem te plaatsen.:D

nu nog wat kleinigheidjes waar ik mee bezig ben.
namelijk de handen van de ridder die ik in een bruin leder kleurtje steek.
de ondergrond gebruik ik humbrol licht bruin n° 37 mat.
attachment.jpg

na het drogen ga ik over naar de olieverven.
attachment.jpg

eerste een laag burnt umber en drybrushen met mix van burnt umber en een beetje wit.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
ben begonnen met oplichting bij het paard.
attachment.jpg
attachment.jpg

voor de oplichting heb ik ivory black,white en french ultramarijn gemixt ,
daarbij ik wat meer blauw dan zwart heb gemixt bekom ik een ietwat vuile grijze kleur.
attachment.jpg
attachment.jpg

en nu nog wat afwerking aan de kruisen.
oja, je hebt misschien opgemerkt dat het kleed van het paard wat beschadigt is, dit heeft de genaamde ikzelf zelf gedaan, want in de battle
blijft niet alles heel en deftig!;)
 
thx voor de reactie,ik doe mijn best.:8
nu gaan we de zwarte wat laten rusten en een ander figuurtje in een onderlaag steken.
Het is onze goede vriend uit frankrijk namelijk Gilley de Malley stierf verschillende jaren later samen met zijn twee zonen in Agincourt op 15 oktober 1415.
attachment.jpg
attachment.jpg

zoals je ziet kromt alles nog wat, maar dat komt wel goed!
deze ridder zijn heraldischembleem bestond uit een rode achtergrond met 3 hamers.

Zal jullie nu eens een klein beetje laten spieken in voor mij kostbare "bijbel" na vele jaren opzoekingswerk.^^
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Hieronder ziet u de heraldiek van onze vriend.
attachment.jpg

Wordt vervolgt...

grts nicolas
 
Schitterend Nicolas. Aantekeningen in agenda's, lijkt wel een beetje Indiana Jones...
Prachtig hoe je zelfs de ogen van het paard uitdrukking kan meegeven.
Dit is een meesterwerk in wording. Bedankt ook om je schilder tips te delen.

Mark
 
Ja dit is een pracht topic om te volgen en eens te meer omwille van de historische uitleg die we er gratis bovenop krijgen.
Het is voor mezelf ook een enorme interesse die immense veldslagen van toen.
 
dank u wel mark en tom pattyn, voor mensen met interesse geef ik met plezier een kijkje in mijn wereldje van de middeleeuwen.;)
in mijn bijbel schrijf ik ook verschillende verftechnieken in en veel middeleeuwse weetjes.
 
Nicolas, sterk bezig. Goed opgelost met je kleurenmix.
Was een sukkel in geschiedenis, ben blij dat je me helpt het bij te schaven.

Grtx Jan
 
Hahaha, grijze wolf, geschiedenis was destijds één van mijn beste vakken... maar intussen ben ik alweer heel wat ervan vergeten :D
Mijn memorie terzake gaat een beetje terug tot aan de tijd van Napoleon en dan zitten er zwarte gaten in mijn geheugen... dus dit dio is daarmee des te interessanter! :)
 
ok jongens nu gaan we naar het vuile werk, hou de adem in dat niks wegvliegt want het is een vuiligheid!!!:wacko:
ik ben begonnen met de malienkolder , en beenbeschermers te metaliseren.
eerst steek ik het figuurtje waar het nodig is in het zwart.
attachment.jpg

attachment.jpg

voor de onderlaag gebruik ik zoals u ziet humbrol n°6 mat zwart.
dan wacht ik zo een kwartiertje, twintig minuutjes,drink een koffie , kids van school halen.
thuisgekomen. voor het metaliseren gebruik ik grafitie poeder,te koop bij de betere hobbyshops.
attachment.jpg

giet er een beetje uit op een keukenpapiertje of stukje karton, en zoek uw slechtste borstels die ge hebt.
attachment.jpg
attachment.jpg

dan begin ik eerst de helm te bewerken met cirkel bewegingen zodat er geen strepen opkomen maar eentje waar ge voelt dat de helm is gepoliert.hoe meer draaibewegingen je maakt hoe meer poeder, hoe meer hij begint te blinken.
hier hoeft dit niet zo veel,want we zijn tenslotte op een veldslag! anders zijn het strandjanetten!:laugh:
attachment.jpg

op de malienkolder moet men niet teveel gebruiken want bij deze moet men de schaduwen nog kunnen zien.
Tegen de richting van de malien schilderen,anders dekt men teveel.
attachment.jpg
attachment.jpg

en nu de beenbeschermers en het schoeisel nog.
attachment.jpg
attachment.jpg

als dit droog is, ik wacht altijd een dag of drie en dan ga ik over de helm en beenbeschermers een vernislaag leggen, opnieuw drogen en daarna een wash van ivory black olieverf in laten vloeien tussen de plooien en de pennen op been en helm.

wordt vervolgt...
 
Prachtig gedaan.
Ik blijf zeker volgen,kan zo te zien nog veel leren...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan