Hoofdsponsor

1/32 slag bij poitiers 1356 [DONE]

Dit is echt tot een schitterend dio aan het uitgroeien Nicolas.
Veel te beleven (voor het brein...), veel te zien (voor de ogen...)...
Ik vind het nu al prachtig, maar ben nog altijd benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Zowel de figuren als het dio zijn prachtig Nicolas...het is een mooi geheel aan het worden.;)
Ik blijf volgen...:)
 
gisteren mij nog eens beziggehouden met onze slagveld vrienden!:8
het paard van onze vriend heb ik weer in de pot geduwd omdat deze met niet aanstond en ben opnieuw begonnen.
attachment.jpg
dit paard dus , het deken errond was al geverfd maar vond het niet mooi!
dus opnieuw gestart.
ben eerst begonnen met hem een onderlaag te geven van humbrol.
de poten heb ik niet bewerkt omdat deze toch niet zichtbaar zijn onder het deken.
attachment.jpg

als het droog was heb ik deze geschilderd met olieverf , burnt umber en van dijck.
attachment.jpg

hem laten drogen en daarna een beetje afwerken , veel zie je niet van de poten en lichaam maar om de zichtbare delen
te schilderen is het best dat dit eerst gebeurt anders is het een pruts werkje.

nu deze aan het drogen is ben ik met onze kameraad zijn armen begonnen.
de armen waren wat rampzalig aan elkaar gegoten waardoor er een stukje van de maliënkolder niet bewerkt was.
attachment.jpg

dus hebben we weer onze technieken ( zeg maar trukendoos )boven gehaald.:dry:

attachment.jpg

na wat knutselwerk is dit het resultaat.
attachment.jpg

na het zuiver maken dit.
attachment.jpg
attachment.jpg

ziezo en we zijn weer een stapje verder...:$


Grt Nicolas
 
Kaars en naald.... een simpele oplossing bij gebrek aan een pyrogravurenaald, om zoiets te doen (bvb lasnaden te simuleren) gebruik ik een klein soldeerboutje met een punt en een laag wattage, althans in plastic, op tin zal dat niet werken vrees ik.
Ik veronderstel dus ook dat deze figuur tin is, kan je even uitleggen hoe je dat precies gedaan hebt?
 
Wat is een modelbouwer zonder zijn truukendoos ?

Mooi werk, Nicolas !

Groeten Rik
 
het figuurtje bestaat niet uit tin maar namelijk hars Mark.
de maliënkolder van dit figuurtje bestaat nl uit gewoon verschillende dieptes , dus het was geen kunst om dit na te maken.:)
gewoon de naald warm maken , gaatjes in smelten ( een beetje bewegen zodat deze niet gewoon rond zijn ) en klaar is Nicolas !:P
bij tinnen figuren is dit een ander paar mouwen.

grt Nicolas
 
Bedankt voor de toelichting Nicolas.
Ik vind het er nu al beter uitzien dan er voor en je moet eigenlijk nog goed en wel beginnen.
Weer wat bijgeleerd, dat je hars ook gewoon met kaars en naald kunt bewerken.

Mark
 
Terug een leerzame update, maar ik wil je hier wel op een punt verbeteren: poten van een paard bestaan niet... :O
Een paard is een edel dier en heeft benen (en een hoofd), een paard is het enige dier die dus geen poten en geen kop heeft ;)
 
Ziezo, dat weet ik nu ook zie!
Vanaf nu benen en hoofd voor het paard. :)
Grt Nicolas
 
om effekes van de "hak op de tak " te springen , ben ik nu begonnen met het paard van onze vriend Arnoul heer van Audrehem , de oriflame ( de gouden vlam ) drager der Fransen ( zie Wikipedia ^^) , te omvormen met een dekmantel.
om eens het eerste zicht op paard te krijgen ziet u hier nog het ongeschonden dier.
attachment.jpg

het is paard linksboven.
attachment.jpg

toen ik het pakketje opende ( normaal controleer ik alles eerst ) zag ik dat de oren ontbraken,
dus...
attachment.jpg

hebben we deze nagemaakt en het plukje haar.:P
attachment.jpg

de neusplaat moet er nog opkomen en de gedeelte rond de hals moet ook nog bedekt worden waardoor deze in één geheel overloopt in de mantel.
attachment.jpg

ziezo zo ver zijn we nu ook weer!:laugh:
als er nog commentaar is shoot heren!!!

grt Nicolas
 
WOW, Nicolas... daar is ook even wat werk aan, aan zo'n "operatie" om oren aan te "naaien" (sculpteren) op die schaal.
Mooie vorderingen toch al die je hebt gemaakt. We blijven dus nog altijd aandachtig volgen.

Mark
 
Mooie vorderingen en al mooi werk gedaan Nicolas, ik blijf zeker volgen!:)
 
Een Vlaams spreekwoord luidt :

Iemand een oor aannaaien..., en dan nog een paard... Hij zijt waarlijk een artiest !

Heel mooi werk ! Ik blijf volgen.

Groeten Rik
 
nu de beloofde neusplaat opgezet en ook de nek ( of hals ! ) volledig bedekt !
attachment.jpg
en zo komt ons beestje in positie met berijder.
er moet natuurlijk nog wat bij " geschuurd " worden om mijn dna ( en vinger afdrukken ) te verwijderen!:laugh:
attachment.jpg

zoals je misschien al gezien hebt heb ik de ruiter ook wat moeten bijwerken omdat deze uit een veel vroeger periode bestond ,
namelijk de " broek " maliënkolder moest worden verwijderd en deze vervangen worden door platen dwz het kniestuk , spoor en voetkluister.
attachment.jpg

grt Nicolas
 
mooi hoor.

vraagje: waar van is de mantel gemaakt en moet je die afbakken als fimo , en kan het figuur dan mee in de oven ? want dat lijkt me sterk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan