Hoofdsponsor

1/87 scheepsbouw werf 17 eeuw [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
en zo ziet het er dus uit de eerste 4 klaar en beschermt .

006%7E23.jpg

005%7E32.jpg

004%7E39.jpg

002%7E52.jpg

003%7E51.jpg

001%7E69.jpg

de hoogte van de schappen komt ook goed uit

ik zou zelf geen beter schap kunnen maken :laugh:
 
En voor dat geld ziet het er goed en beschermd uit Dirk, goed gevonden!

Fred
 
yep ik heb er direct 3 mee gebracht want als ik ze later weer niet meer kan vinden sta ik daar ook weer te kijken.

nu kan ik ze zetten waar ik wil
 
dan ben je gelijk "beperkt" tot 12 diorama's
inderdaad een perfecte manier om dit moois op te bergen.
 
ze blijven deze dinges wel verkopen hoor maar nu stonden ze in de reclame .

moest het zijn dat het er meer dan 12 worden dan zien we wel verder maar zover ben ik belange nog niet hoor ;)
voorlopig kom ik wel toe :)
 
Héy Dirk
't ga goed vooruit hé, zo aanhouden hoor
Groetjes
ward
 
thx ward ik heb nog geen tijt gevonden om er terug aan te beginnen omdat ik nog wat andere bouwprojecten had aftewerken maar volgende week begin ik er terug aan dan ben ik weer met alles bij gewerkt ;)
 
tussen het behangen en schilderen heb ik dan tog wat tijt gevonden om vandaag het eerste buikstuk te leggen

003%7E56.jpg
 
ziet er weer goed uit.
pas op dat je geen behanglijm gebruikt in plaats van houtlijm:wacko:
 
Ben blij dat je hier terug verder gaat Amazone, ik volg terug.

Grtz Bart.
 
ik heb er altijt wel wat aan gedaan maar om eerst alles terug opnieuw te maken vergt enige tijt tot ik het vlak er weer liggen heb.
en elke keer het zelvde laten zien is ook niet dat. dus ga ik verder waar ik gebleven was .
hier komen wel eerst alle buikstukken in te liggen + de knieén voor ik de scheerstrook zet.
omdat die anders in de weg zitten voor het bouwen want het is niet erg groot om overal met je grote tengels bij te kunnen en het in de klemmen te zetten.
 
hier een kleine vordering van de buikstukken en de knieén.
normaal staat hier nog wel de scheerstrook op zoals ik vorige keer ge eindigd ben maar dat werkt erg mooilijk dus dat moet je er maar bij denken.
als dit er allemaal inzit word het nog mooi opgeschuurd zodat alles even hoog zit en de knieén worden afgezaagd ter hoogte van het boeisel

002%7E59.jpg

als ik aan het achtersteven en de boeg ben doe ik wel weer een update want daar zit het iets mooilijker in elkaar dan alles gewoon vol leggen
 
Ik blijf dit facinerend vinden, hoe je alles op zo'n kleine schaal in elkaar laat passen. Dit volgens mij wel monikkenwerk.

Grtz Bart.
 
Weer op volle gang Dirk, goed om te zien.
Ben telkens benieuwd wat je nu voor gemaakt hebt :).
 
Ja, voor dit werk mag het wel slecht weer blijven want dan komen er up/dates.
Maar waarschijnlijk gaan deze binnen kort weer in de mottenballen tot het goede weer weer voorbij is.....:sleep:

Fred
 
mischien fred ik moet de heemskerck nog masten en tuigen en mischien kan ik het wel een beetje afwisselen want dit is ook wel tof om te doen
 
Hey Dirk. Die klampjes, werden die weggehaald met het plaatsen van de buikstukken?
 
ja de klampjes gaan er uit als men de buikstukken en knieén legt , dit waar de buikstukken liggen.
bij opgravingen werden er tussen de buikstukken soms nog wel klampjes aangetroffen dus men deed enkel diegene weg die in de pad zaten om het buikstuk te leggen de rest bleef gewoon zitten. dit was alemaal werk voor niets en daar deed men vroeger niet aan mee.
een gemiddeld schip in NL ging op 6 maanden te water dus geen tijt voor onnodig werk.

de klampjes dienden enkel om de huidplanken van het vlak bij elkaar te houden anders viel het gewoon uit elkaar.
de knie werd wel aan het buikstuk genageld en daarna kon men het (boeisel / de 3 huidplanken die de bocht naar boven maken ) tegen de knie nagelen en dan zat alles muur vast.
het vlak ( onderkant ) werd nog niet genageld dit gebeurt nog in een later stadium , het staat nog altijt op die paaltjes die er onder gezet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mooie uitleg Dirk en vooral mooi gebouwd :wow: Op de laatste foto lijkt het allemaal heel groot. Maar de klemmetjes op de foto daarvoor verzamel ik ook. Dus ik weet wel beter .......
 
thx jan de buikstukken zijn 3x3 mm dit geeft je ongeveer een gedacht van de maat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan