Hoofdsponsor

1/16 Renault FT [wip]

Mooi gedetailleerd tot nu toe.
 
mooie start van dit wel rare voertuig maar er zijn nog wel rare tanks gebouwd he?
Ook weer zeer naar mijn zin die mooie gedetailleerde motor ( de rest ook ) zo iets zie ik graag
grt
marc
 
ik kom geregeld kijken Ron maar ben leek en kan alleen maar kijken en vaststellen dat jullie niet gewoon zijn amai mooi.
grt Pascal
 
Bij mij is dat juist hetzelfde.ik kan alleen maar kijken en mezelf afvragen hoe jullie het blijven doen om zo een mooie dingen neer te zetten.
Marc S
 
Ja Marc die had ik al gezien en ook interessant om te zien hoe deze motoren werden gestart.

Pascal, Oldieman en Camaro bedankt.
 
Even er aan herinneren dat ook het Belgisch Leger nog FT-17 tanks gehad heeft, zij het dan na WW1.
Enkele daarvan hebben nog gestaan in de vroegere kazerne te Gent St.-Denijs-Westrem waar zij gebruikt werden op de oefenterreinen waar later het vliegveld zou liggen (waar de paus nog geland is) en waar nu de afrit Gent-Expo is met o.a. Ikea, Flanders Expo en de Burg-al-Ghent (spot met de Burg-al-Arab), het KBC gebouw.
 
De laatste dagen de laatste dingen voor het interieur afgemaakt.

Hier nog wat extra werk verricht zoals een box waar een kabel uitkomt om de motor uit te zetten, Benzineleiding bij de radiator, stuk van de uitlaat met koperdraad omwikkeld en wat verdunde putty (Taniya putty met lijm verdund) aangebracht om een giet effect te creëren.
3145d768972fb35e90de105b4bed1bb0.jpg

Wat onderdelen van de koepel deze zaten vol uitdrukpunten.
99a1e0703fe5bb8bfb76b7ebd299820b.jpg

Alle deuren aangepakt want was er geen een die goed was, dus leren banden door middel van plastic strip gemaakt, de hendel van de deur waar de chaffeur zit vervangen door een plastic exemplaar omdat die van Takom een massief gedeelte was. De deuren van de koepel miste het sluiting mechanisme ook twee platen die voor de kijk gleuven zitten en de stalen beugels vervangen door een leren band en wat boutjes aangebracht op de meeste onderdelen een beetje moeilijk te zien wit op wit :)
cce1c7629226e6abf07f670449acd19d.jpg

En mijn ergste nachtmerrie dit alles moet gespoten worden.
ad7e1701df3561608021a41ae5ed5a73.jpg

Nu alles schoonmaken en op kleur sorteren, en op jacht naar primer want die is op.
 
gelukkig is het jachtseizoen open. succes met de spuitwerken, ennneuh, hopelijk niet te veel herbeginnen eh ;-)
 
Hey,

Da's nu eigenlijk een model zeg.....:)
Wat een mooie en fijne details die je verder hebt aangebracht, me like....
Op uw gemakske spuiten jong, en alles komt goed.
 
Dat spuitwerk zal wel goed komen en de details maken het meer dan goed.
 
Bedankt mannen en voor het spuitwerk ben ik niet bang maar weer voor het verweren ervan :)
 
Wat verf erop gespetterd en wat uit de losse hand wat details ingekleurd die na het verweren strak worden afgewerkt met nog een enkel onderdeeltje wat nu nog niet is geschilderd.

Gebruikte verf is van Valejo en Tamiya verdund met water. Ik had alleen een rare reactie met de blanke staalkleur van Valejo met met de Valejo vernis :) gelukkig is het geen probleem omdat na het verweren en als de motor op zijn plek zit je hier helemaal niets van terug ziet, ik ook eens geluk :)

04e8d7c91ed9b937b0cf29f9148b4010.jpg

9df1fc8bff00f9df68c6ad5686c3a340.jpg
 
prachtig motortje iets te mooi voor een panster maar zal nog verweerd worden u kennende , alhoewel zo zie ik het graag
 
Prachtig gedaan,zeer mooi gedetaileerd met die boutjes.
Marc S
 
Dat is inderdaad vreemd, dat het ene Vallejo-verfje reageert met de andere Vallejo-vernis. Misschien dat de primer is gaan werken of zo.

Intussen heb je het toch prachtig gedetailleerd, met zoals Marc S. zegt mooie boutjes die zeker een meerwaarde vormen ten opzichte van het origineel.
 
van zoiets kan ik ne eens genieten se en in een woord gaaf
 
Bedankt voor de reacties Woeler en Marc&Marc.

@Roy aan de primer lig het niet die zit er nog strak onder (ook van Vallejo) ik hou voorlopig even op de vernis dat blijkt een nieuwe formule te zijn en misschien werkt deze niet lekker samen met de Model color van van hun? Zal er niet anders weten wat er nu precies is gebeurd en ben al blij dat je er niets van terug ziet en het effect wat het nu heb kan wel best combineren met de verwering die erop komt :)
 
Ron heb dat ooit eens gehad en ik dacht dat het aan de primer lag van action maar het was Vallejo en daaronder lag een overspay van een ander merk het was net kroko die verf alles er terug af gedaan en opnieuw gedaan
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan