Hoofdsponsor

1/16 Renault FT [wip]

Uw Pierre zijn kussen is niet ingedrukt door zijn gewicht en zijn zitvlak staat nog bol, daar zal de reden liggen.
Teven heb ik de indruk dat hij niet recht genoeg zit met zijn rug tegen de rugleuning.
 
Bedankt voor de reacties mannen :)

Roy inderdaad een bouwfout kan je niet laten zitten want dat blijf je achtervolgen , in mijn geval kwam de motor schuin te liggen wat weer onnodige druk gaf op de transmissie onderdelen waardoor ze iets naar buiten werden gedrukt dus weer problemen met de zijwanden veroorzaakte.

GUnit we gaan ons best doen op die drie tone camo :)

Erwin Peirre hoort eigenlijk thuis in de koepel maar ik was nieuwsgierig hoe hij zal passen op de plek van de bestuurder maar na plaatsing maat snel vanaf gezien omdat er dan te veel veranderd moet worden aan het figuur :)
 
De bouw is achter de dag de laatste dingen zijn gedaan.
Klinknagels toegevoegd.
Op het luik van de toren zaten rondom klinknagels wat niet klopte dus verwijderd en drie bouten ter hoogte van het scharnier aangebracht.
4 kettingen en bevestigingen toegevoegd.
Hier en daar door middel van een papier strookje riemen en gespen (gespen koperdraad) toegevoegd.
Houtstructuur door middel van schrapen met een resinzaagje aangebracht.
Uitlaat door middel van lijm en dan tamponeren een roest structuur geven
En als laatste een slot op de gereedschapskist.

Ik moet alleen nog kijken naar een van de motorluiken die wil de laatste 2 mm niet goed sluiten dus even proberen door middel van verwarmen met een haarföhn of het goed komt.

En natuurlijk even een dryfit :)

8674b67d8962fab7acef8711851e6f8f.jpg

a190e16b2a71596c58bb275120b9e317.jpg

8e7543f19c47bdf47b7032e261092caf.jpg
 
Mooi, gebruik je gewoon papier voor die riemen?

Grtz Bart.
 
Inderdaad Bart gewoon een reepje snijden uit A4tje en lijmen met secondelijm en naderhand nog een dun laagje aanbrengen over het papier om het steviger te maken en te zorgen dat de verf er niet intrekt zodat papier dikker kan worden.
 
Okee, dank je voor de mooie uitleg. Ga dit ook eens proberen.

Grtz Bart.
 
Amai, daar zitten heel wat wratten .... euh klinknagels op.
 
Dit beloofd een pareltje te worden in de drie tone camo,motor zeer fraai gedaan alsook de carroserie :ohmy:..Benieuwd naar de kleurtjes!!!

Grtz yves,
 
Hey,

Mooie en nette bouw, knap uitgevoerd, en indd, benieuwd naar zijn kleurken....:)
 
Verzorgde bouw Ron , veel plezier :)
 
Bedankt mannen :)

Ik kijk ook al uit naar zijn camojasje maar eerst even bekijken hoe we dat gaan aanpakken :)
 
Van de week kreeg ik mijn verf binnen van de huisleverancier Steve :) dus het feest kan beginnen, ondertussen twee dagen in de weer :) (elke laag uiteraard een dag drogen :) )

Voor het eerst gewerkt met AMMO en moet bekennen dat het een prima verf is voor in de airbrush spuit zonder problemen en je hoef geen andere spul toe voegen om de verf vlekkeloos uit je airbrush te krijgen zoals bij Valejo. Ik had ook nog een testje gedaan op de test koepel (voor de washes/filters) met plakband om te kijken of de verf wel blijf zitten bij het verwijderen en dat deed het dus nog een pluspunt.

Gisteren dus de eerste laag aangebracht warm sand vanmorgen de gedeeltes die geel blijven in de maskig fluid van Talens gezet en een laag pale grey gespoten.
Nu nog drie kleuren spuiten en dan moet hij gereed zijn voor de verdere afwerking.

d465eebff3ccdcf505ef0b63e4e35a56.jpg

1cdfe5586c17ab6be921002b6f41ea80.jpg
 
Vandaag was het pakjes dag met andere worden de FT was is gedaan wat het spuitwerk betreft dus alle masking verwijderd wat opzich al een hobby is :?
Nu nog de zwarte belijning erop en dan kan hij in de vernis.

56140a1a962b284e596127661dacdabb.jpg

1b3a6cb2cbfa46afa6843cdda3a76b6e.jpg

En het testkoepeltje is ook klaar :)
779c9118f4f30dba153f09b412df8764.jpg
 
Thnks mannen :)

Het blijven rare jongens die Fransen met al die kleurtjes als camo maar ik kijk al uit om met de zwarte lijnen te beginnen want die maken het plaatje wel af vind ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan