Hoofdsponsor

1/16 Renault FT [wip]

Prachtig werk Ron, werkelijk. De lamellen van de radiateur zijn zeer overtuigend en de overbrengingsdelen zijn ronduit schitterend.

Gelukkig heb je straks de foto's nog, je zou die eventueel naast het model kunnen leggen (of bijv. in een fotoboekje). Zo kan men toch zien wat er zoal aan detail zit op de onzichtbare plekken.
 
Mooi gedaan... is bijna jammer om dit in te bouwen... tank in gesloten toestand maken, en het ganse binnenwerk ernaast zetten...
 
Mannen bedankt voor de reacties

Inderdaad Roy een mapje met foto`s zal leuk zijn, ik sla meestal al de foto`s op een losse hard disc op na een crash met mijn oude PC een paar geleden :( . Maar gelukkig blijft het gedeelte waar het meest aangepast is in het zicht :)

Silenoz ja is ook optie maar hou het wel in het model met alle luiken open.
 
Very nice... motorblok ziet er echt zeer realistisch uit...
Laat het vervolg maar snel komen....

Groetjes,
Kurt
 
Ron schitterend, luiken open of luiken dicht, is een moeilijke beslissing. Als ik naar je avatar kijk :tongue:luiken dicht:nowink:
 
Eindelijk weer wat kunnen doen aan de FT. De afgelopen dagen een start gemaakt met het interieur en 50% staat nu in de basis laag
Uiteraard gestart met een primerlaag en daarover een een witte laag met een puntje bruin gemengd om het witte een beetje te temperen en daarna een laag vernis voor de verdere behandelingen.

Gestart met kleine dotjes olieverf in de kleuren Burnt Umber en Van Dijck Brown en deze met een vochtige kwast met white spirit geblend.
0f817cf36a6fde76a3fcba6f20b1859b.jpg

Door meer of minder verdunning te gebruiken kan je al aardige effecten bereiken voor verdere behandeling met ....
Had even een dryfit gedaan met de motor en wat zichtbaar blijft in het motorruim is wat binnen de vierkantjes val :)
78db3238a575c6f0546a749350643929.jpg

Na twee dagen drogen ben ik met dotjes olieverf wit in het bestuurders gedeelte bezig geweest om wat van het wit terug te brengen en wat kleine beschadigingen aan te brengen (nog niet tot aan het staal)
e227501f8c2838a05fb3596b407efcaf.jpg

aed7f0f8d5b0c37b5246d83cc7540df4.jpg

Van de week de luiken en toren aanpakken met de witte olieverf en ondertussen kan dit werk even drogen voor de volgende behandelingen zoals inlijnen een vuil aflopertje enz.
 
Hey,

We volgen, dat gaat hier een 'skoontje' worden...;)
 
Het einde komt in zicht :)
De boel nog wat meer vervuild en wat aflopers gemaakt want ik denk dat deze tankjes toen niet echt waterdicht waren. Rest me nu de vloer en even kijen wat ik daar aan gaat doen, een enkel roest plekje en hier en daar nog wat bijwerken waar ik niet tevreden over ben. Tot nu toe alleen olieverf gebruik met uitzonderingen van de leren handgrepen.

afb6ec2deffb2eab940ce7d5b85bd6ec.jpg

df092f8359ec58402b914beb317f6d78.jpg

2a5c8c6c9ec0138fd1657de1aa73e532.jpg
 
Me i like that verry match ik vind dit geweldig , ik steel weeral met mijn ogen hopend dat ik dat ooit zal kunnen gebruiken
knap werk
grt
Marc
 
Mooi, zeer willekeurig en bescheiden aangebrachte, kraswerk en een prachtige verwering. Dit wordt een blikvanger, zoveel is duidelijk.
 
Ja Ron met wat ik van u al gezien heb verwonderd me dit mooie resultaat niet en volg het graag grt Pascal
 
Knap werk Ron.
Ben benieuwd naar de samenstelling van deze onderdelen :))
 
Ondertussen weer wat gevorderd met de FT. Het samenstellen van de onderdelen en het nodige mopperen om alles goed te laten passen en het corrigeren van een klein bouwfoutje :)

Als eerste de koepel in elkaar gezet dat was niet het makkelijkste werkje door al die losse platen en werd dus een twee stappen plan om alles goed uitgelijnd te krijgen.
171511482d10329e24628175b3d2b7f2.jpg

Toen begonnen aan het motor compartment.
e6546423334874ca2f3227499d0591d8.jpg

En kwam een bouwfout tegen, was het de instructies of ik die de fout in was gegaan ik hou het er maar op dat de fout bij mij lag ik had dus de onderzijde motorblok verkeerd om gelijmd :)
2b8deeeee192c5cfce4ca9f37f93d525.jpg

Toen paste alles net wat beter en heb de rest van het werk aan de binnenzijde afgemaakt.
db91e57baa723981ea5c73e056dca60e.jpg

De zijkant was zo krom als een banaan en heb daardoor drie dagen in de lijmklemmen gestaan dus elke dag een stapje verder verlijmen.
55663bd92b265322877c3cf5e113bd69.jpg

Als laatste de luiken deze heb werkend gemaakt door middel van een 0,5mm gaatje door de scharnieren te boren en toen en 0,5mm koper staafje erin te steken.

9e7fe7f3821d49699208476aec7e096a.jpg

540cb3d89b1b5ab92dd40edf85e36a98.jpg

bf5a10491ac9d77e0b5e0ca39f44459c.jpg

Ik liep nog even met de gedachte om Pierre op de bestuurdersplaats te plaatsenn maar of Pierre is te groot of de FT te klein :)
d7b0019f967b4a31c817249184ae7392.jpg

Nu nog wat klein werk aan de buitenzijde en kan hij de verf.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn prachtige werken Ron, en ik ben altijd blij verrast als een bouwer de moeite neemt om foutjes te herstellen. Hoewel het misschien in eerste instantie niet zo lijkt, dwingt het (bij mij toch) meer respect af dan bouwers die hun fouten niet corrigeren en bij elk afgerond model zeggen 'dat doen we de volgende keer beter' waardoor je per saldo nooit een model krijgt zoals je dat idealiter zou willen.

De binnenkant van deze tank ziet er geweldig uit, op naar de buitenkant.
 
Ik krijg er kriebels van, zo goed dat je dit interieur in de verf aan het zetten bent Ron, als je dit doortrekt naar de buitenkant, wordt dit een knaller.
 
streling voor het oog grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan