Hoofdsponsor

1/24 Project Samba Porsche [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha!

Wat een sprongen heb je de laatste maanden gemaakt in de modelbouw Marc, echt geweldig om te zien!

Dat is toch een leuk radio'tje hoor.
 
Dank u ik ga er helemaal in op over drie maanden terug wist ik niet dat ik dit kon alleen al van de rust die ik ervan krijg vroeger had dit al lang in de vuilbak gelegen ik weet niet hoe het komt
 
hey marc

mooie versteker, en wederom goed gevonden,

ik kijk in de loop van de week eens of ik decals heb voor derop, goed?
 
Ok Lichtair dat zou ik tof vinden want ik heb me al suf gedacht en het lukt mij niet om iets naar mijn zin te vinden .
Ik heb trouwens een ander probleem ik had drie potjes Humbrol verf ( nog liggen ) met dat kleur van de bus maar na het vele spuiten en schuren om stofjes weg te krijgen en dan ook de binnenkanten gedaan is de rest van de verf uitgedroogd ik had die in een zo klein bokaaltje gedaan van konfituur en dat was zeker half vol en die is op nu , allemaal niks maar ik vind hier in het Antwerpse nergens nog Humbrol en op het inernet bestaat die nummer niet meer wel sunset red met. maar ik weet niet of het dezelfde kleur is
Ik ga straks als de winkel open is naar de kanten van Mechelen daar is een hele grote verf en toebehoren winkel en daar eens kijken of ik ze daar niet kan vinden
Marc
 
Heb gisteren de verf gaan halen zelfde nummer ikke zo blij als iets
attachment.jpg
Snel naar huis alles klaargemaakt verf GOED opgeroerd en ik begin te spuiten nou die kleur is niet hetzelfde nog eens gekeken zelfde nummer
attachment.jpg
attachment.jpg
dan ben ik terug gegaan ik heb dan de kleur en de naam vergeleken hebben ze die toch veranderd in plaats van verf nummer 19 is dat nu 51 " sunset red " Gelukkig heb ik 1 potje mogen teruggeven en dan nog eentje bijgekocht nu is het ok
Nu heb ik verder de versterker geplaatst en gezocht voor een passende condensator het een en ander opengeprutst en toch weer iets gevonden
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
ik hoop alleen dat mijn collegas het ook goed vinden
 
Ik wel hoor, leuk priegelwerk! Alleen jammer van de kleur, misschien toch overspuiten met een iets gangbaardere kleur. Let wel op stofdeeltjes, altijd je model na het spuiten goed stofvrij bewaren.
 
Het begint er goed uit te zien Marc. Goede vondst die je hebt gedaan.
Nog even een vraagje over de verf. Dat ene potje verf links op de foto (waar je rood metallic in zat) was dat een potje van jezelf ?
Of had je dit via een vriend of kennis bekomen ?
Voor zover ik het kan zien heeft dit potje een andere kleur op het deksel dan de inhoud...

Mark
 
Ja luister ge weet misschien dat ik jaren gestopt ben met modelbouw even een andere interesse maar weggooien deed ik niks zodus na mijn operatie verleden jaar had ik ineens terug zin in bouwen en de draad terug opgenomen Maar ik gebruikte tot nu vallejo , tot ik die bus begon en niet een kleur naar mijn goesting dan ben ik gaan zoeken in mijn oude stock en daar kwam ik dan die verf tegen vandaar en in de loop van tijd zullen die nummers veranderd zijn . Maar alles is dan toch nog goed gekomen
Grtz Marc
 
Na een dipje van een paar weken dat ik niet vooruit kon en zo maar wat zat frullen aan van alles , daarna de tegenslag met de verf ben ik zo een beetje terug in gang geraakt . I was aan de houten vloer begonnen maar dat lukte ook weer niet , in de winkel balsa hout meegebracht maar kon ik mijn ding niet in vinden dan maar terug met de houten stokjes van de Dokter die ik van iemand gekregen heb , maar hoe moest ik nu in godsnaam die tussen verdelingen maken eerst geprobeerd zelf te snijden maar dat ging niet dan maar naar de Lucas shop om een styreen stripje en het resultaat was ernaar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Daarna de stripjes bekleefd met b.m.f. dat lukte redelijk goed
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Nu wachten tot alles goed droog is , wachten waarom er is nog zo veel te doen laat ons beginnen met het volgende .
De batterij dat gaat niet dat is nog een 6 volt batterij daar gaat hij niet met werken , dus batterij omgetoverd tot een 12 volt batterij
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Maar met zo een installatie gaat die batterij toch direct plat zijn , dus opteerde ik voor een tweede " Optima " batterij , nu ben ik er dan maar aan begonnen met de stokjes van een lollie op een stukje styreen gekleefd
attachment.jpg
attachment.jpg
Zo beste vrienden voor vandaag zit het erop en nogmaals voor de lovende commentaar die ik van jullie allemaal krijg en zeker Roy niet vergeten die me in dat dipje toch een beetje weer op weg heeft gestuurd
gtrz Marc
 
Komt er weer een hoor: prachtig houtwerk! Mijn idee is altijd: als het eruit ziet als echt dan is het goed. En dit ziet eruit als echt, dus voor mij is dit geslaagd!
 
Beste collega's bouwers vandaag heb ik buiten nog andere dingen de uitlaten geschilderd en verweerd en het lijkt me wel aardig gelukt
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
En dan moest ik eindpijpen maken en deze heb ik dan wel van likstokjes gemaakt de hierboven vermelde optima batterij is er dus niet van gemaakt maar wel van stokjes van q-tips . de pijpen heb ik schuin afgesneden en ineens beplakt met bmf folie
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Daarna de uitlaten gemonteerd en de eindpijpjes gepresenteerd
attachment.jpg
attachment.jpg
En als laatste de batterij van 12 volt erin gezet
attachment.jpg
maar ook de optima batterij eens gedry-fit
attachment.jpg
het begint er leuk uit te zien maar ik weet niet of ik de batterij daar ga zetten of naast de versterker dat weet ik nog niet
Grtz Marc
 
De verwering ziet er prima uit. Het valt toch inderdaad wel mee om dit voor elkaar te krijgen he :)
 
Marc wie had gedacht dat dit zo mooi zou uitkomen. Ik ben blij dat je dipje voorbij is. De decals zullen maar voor volgende week zijn want ik heb examen vrijdag. Maar echt een prachtresultaat. Zowel de vloer als de motor.. proficiat.
 
Ja Roy ik had er wel een beetje schrik van maar eenmaal weg dan vat het mee , juist dat ik de kleuren niet goed ken met mijn hndicap ( Daltonisme ) maar dan snelt mijn vrouw wel ter hulp ( als ik het mooi vraag :laugh::laugh: )
Ik begin terug de smaak te pakken hebben
Grtz Marc
 
Hallo modelmakers hier ben ik nog eens met een paar kleinigheidjes
Wat is een Porsche zonder toerenteller ik heb er snel een mouw aangepast kijk maar ( waar stylo's allemaal goed voor zijn he )
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Daar komt het rode lichtje voor max. toeren naast ( schakeltoerental )
Gisteren avond nog lang met Roy aan het chatten geweest en een idee opgedaan dat ik vandaag zowat uitgewerkt heb Roy heeft me een ontzettend groot gamma van foto's doorgemailt echt tof over het hoe en waarom voor de voorste vensters te kunnen open maken ik wist echt niet hoe het mechanisme er uit zag of hoe het werkte
En dit is het resultaat tot hier toe
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik heb naar het nodige gezocht , tot ik een leeg busje fris zag staan kapotgeknipt gaat goed met een gewone schaar en dan met een scherp cuttermes een fijn reepje afgesneden , dubbelgevouwen voor wat sterkte , zo goed als mogelijk recht geveild wel de twee helften aaneen gekleefd en nu op zijn plaats gekleefd daarna kan ik de raam kleven zodat ze open staat gelijk de California- look
Nu heb ik een vraagje kan ik of mag ik de vensters vernissen omdat die zwarte rand er gemakkelijk af komt het is wel met een permanent marker gedaan ?????
 
Zou ik zeker niet doen marc. De kans is reeel dat de vensters dof worden.
 
Ik sta weer een stapje verder met mijn vensters het is me toch gelukt met weeral keuken en tuin afval attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Hier ben ik zo stillekes aan de rest aan te brengen en nu krijg je ook een beeld hoe ze gaat worden
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik hoop dat jullie de Samba nog steeds goed vinden , nu nog enkele beelden laat het ons een soort sfeerbeelden noemen
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
De laatste was weer een verdere up-date
En ???????
 
Ja ik vind het goed gelukt en het geeft iets heel realistisch (filigraans) mee aan je model. Goeie oplossing!
 
Ziet er goed uit.
Heb je BMF gebruikt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan