Hoofdsponsor

1/24 Project Samba Porsche [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.884
Beste vrienden modelbouwers ik ga me aan iets wagen , iets dat ik nog nooit gedaan heb . De Samba bus zou ik graag ombouwen met een Porsche motor en de carroserie zou ik willen ombouwen tot een pick-up
We zien wel , deze kit heb ik verleden jaar gekregen voor mijn verjaardag en is blijven liggen :yikes: :1zhelp:
Foto's volgen ogenblikkelijk
Marc
 
Laatst bewerkt:
Hier het begin van een hoop geknoei :laugh: hopelijk komt er iets moois uit de (samba) bus

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
en suggesties ?:unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ik persoonlijk vind wel dat je jezelf veel werk op de hals haalt terwijl er gewoon een kit van is. :). Maar dat komt wel goed ;).
Door de een of andere reden krijg ik zin om een Samba bus te maken? :s
mvg Bruno
 
Ik zou er de Porsche T1 transporter van maken.

VW_Bus_T1_Porsche_Transporter_front.jpg

Speciaal aangepast en ook een grotere wielbasis om de porsche op te kunnen passen.
 
Hoi Bruno die is wel prachtig om te maken wel zijn er enkele delen die niet 100% passen maar het valt wel mee
Marc

Iets in die aard zou ik willen maken

Die heb ik in januari in het echt gezien in Brussel in die Porsche tentoonstelling
 
Hoi Bruno die is wel prachtig om te maken wel zijn er enkele delen die niet 100% passen maar het valt wel mee
Marc

Iets in die aard zou ik willen maken

Die heb ik in januari in het echt gezien in Brussel in die Porsche tentoonstelling

Tis Joachim :P

Maar ik zou het er toch op wagen ;). Zal een pronkstukje worden.
 
Marc, wat ik me nu ineens afvraag als ik je foto's bekijk.. was jij de onderdelen vóór het bewerken in een sopje? Zo nee, tijd om een nieuwe vaste gewoonte in te lassen :) Zoals je misschien weet zit er op de onderdelen zoals ze uit de modelbouwfabriek komen een laagje dat ervoor zorgt dat de ramen met de onderdeeltjes gemakkelijk en zonder afbreken uit de mallen kunnen worden gehaald. Het is zaak dat laagje er vanaf te halen voordat je begint met bouwen en dat doe je dus met een sopje.

Veel modelbouwers weten dit niet, vergeten het of laten het eenvoudigweg achterwege omdat ze denken dat het toch niet veel uit maakt. Als ze dan op enig moment na een succesvolle airbrushssessie de afplaktape verwijderen en de verf komt met primer en al mee, wordt er in het algemeen heel anders gepiept :(

Kan natuurlijk dat je al lang de onderdelen netjes wast, maar nu is het voor de zekerheid maar 's gezegd he.
 
succes met de bouw, lijkt me mooi die oprijwagen die joachem als voorbeeld gaf.
 
how beste Roy ik heb de doos daar maar juist geopend nog niks gedaan , ik had de carr. zomaar tegeneen getaped om te kijken wat ik zou kunnen doen
Marc
 
Hallo beste makkers (bouwers ) hier ben ik met nieuwe beelden van mijn verbouwingen
Alvorens te zagen kwam ik tot de vaststelling dat ik geen goed gereedschap had , bij de buur gaan vragen die had dan wel een zaagje maar geen zaagboogje , ok dan maar eentje zelf gemaakt :wow:
attachment.jpg
en het marcheerd ( werkt ) nog goed ook . Dus " here we go ":yikes::yikes:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Ik denk dat het knap zal worden
De Porsche motor ligt in de alcohol te weken alle verf moet eraf terug naar af met die motor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mannen een vraagje wat zou ik nu doen achteraan de cabine komt de achterval nu vraag ik me af zou ik die laten opengaan als speciaal of gewoon dicht lijmen , het zou kunnen dienen als bagageruimte
Marc
 
Ambitieus project, zoals ik al vermoedde :)

Wat bedoel je precies met de achterval?
 
Ja Roy normaal hebt ge vanachter boven het motorcompartiment zo een klep die naar boven open klapt ( bij ons in Belgie noemt dat een val omdat die naar beneden draait zogezegd valt vandaar de naam val ) ik kan die eventueel nog open en dicht laten gaan , of ik plak ze dicht.Als ik ze open laat kan daar eventueel bagage in ( in het echt he )
Marc
 
Dag Marc,

Dat ligt er helemaal hoe je het zelf wilt inkleden. Als je een diorama wilt maken is het misschien leuk om de klep open te laten (of te openen te laten), anders misschien niet omdat het de stijfheid van de carrosserie niet ten goede komt. Sowieso kan ik er niet echt een treffend antwoord op geven voordat ik een tekening heb gezien van hoe je het allemaal gaat aanpakken. Als ik nu de bus bekijk en vergelijk met foto's van het origineel of een schaalmodel, zie ik op laatstgenoemde de afronding van de cabine niet terug (=het stukje dat je van achteren naar voren hebt verplaatst) en heb ik ook het gevoel dat de 'zaaglijn' in het origineel wat hoger ligt.

Ik ga er dus vanuit dat je het anders wilt doen dan het origineel, ofwel dat je ook dit model in grote mate wilt customizen. Daar vanuit gaand, kan ik je dus geen advies geven omdat ik niet weet hoe jij het eindresultaat voor je ziet.
 
je bedoelt de klep op het einde van de body, waar de nrplaat uitsparing voorzien is? Moet deze niet kunnen klappen voor aan de Porsche motor te kunnen...
 
Ik heb het idee dat Marc de klep voor gereedschap etc. bedoelt, net achter de cabine. Dus die parallel aan de lengte van de auto loopt. De bagageruimte ligt dan tussen motor in cabine in.

Maar ik weet het niet zeker... nou Marc, kom maar op met de duidelijkheid :)
 
Allee Roy ge weet achteraan onderaan is de klep voor de motor en daar boven is nog een klep die in de cabine aan de achterzetels komt bij golf of opel noemt dat de vijfde deur of de derde deur versta je , die wil ik juist achter de voorzetels plaatsen als achterwand maar die kan ik dan laten open klappen als ik wil begrijp je me nu waar het achterste ruitje in zit dat is bij de normale pic-up dicht
Marc
 
Je hebt het nu over de samba-'vijfde deur'? Want in de pick up is denk ik niet echt een deur te zien?

Hoe dan ook, door middel van woorden is dit ontzettend moeilijk uit te leggen Marc. Je kunt veel beter een tekening maken en daar een foto van maken, die posten en dan zie ik wat je bedoelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan