Hoofdsponsor

1/24 Project Samba Porsche [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok Roy maar dan gaat de tekening van de band toch weg , want dat had ik ook in gedachte
 
Het worden dan inderdaad wel slicks. Als je er terug een profiel in wilt brengen, zou je misschien een vormpje / mal kunnen gebruiken of zo. Bijv. een mal in een S-vorm die je dan als een steekvorm in een lijn 50 keer achter elkaar stempelt. En dan drie van die lijntjes per band naast elkaar.
 
Vandaag heb ( allee gisteren nacht ) heb ik nog wat in elkaar geflanst het is te zeggen uit elkaar gezaagd , namelijk de achteras heb ik uit elkaar moeten doen omdat ik de bus wou verlagen en ik wist niet goed hoe .
Dus de achteras moest eraan geloven als ook de plaatsen waar de schokdempers aan de bodem plaat komen weggefreesd zodat deze een heel stuk omhoog komen
attachment.jpg

attachment.jpg
kunt ge volgen , maar nu moest ik toch cardanassen ( aandrijfassen ) hebben hoe moest ik dat oplossen want de originele die paste niet meer ik wou stukjes sprue nemen maar dat oogde echt niet mooi dan had ik weer het probleem met de stofhoezen waar de kinetische koppelingen in zitten , denk denk denk :33::veryhappy: . Plots had ik het een stuk koperdraad volle kern daar een klein stukje isolatie aan gelaten dat een beetje rond gezet maar om wielen te kunnen monteren moest ik in de flenzen waar normaal de remmen tegenaan zitten gaatjes in boren en TOEVALLIG kwam dat toch wel uit met de cardanassen kijk maar
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Goed he ?
Nu heb ik nog maar eens een set velgjes gezocht en vind deze ook wel iets hebben of misschien uit mijn hele gamma dat jullie iets bevalt ?
attachment.jpg

attachment.jpg
Laat maar komen de reacties :wave::veryhappy:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou de porsche wielen nemen of de originele en ze mee in carrosserie kleur zetten zoals de afbeelding die ik gepost heb.
 
Ok Joachim maar daar heb ik geen lage profielbanden voor het is de bedoeling om hem zo laag mogelijk te krijgen en dat zijn op 1/1 80 serie banden , ik zou tenminste omgerekend op 1/1 45 serie band moeten hebben dan kan hem zo goed als plat op de grond maar ik moet nog wel rekening houden met de onderkant van de motor plus zijn uitlaat
Marc

Joachim en dan wil ik dit noig zeggen ik heb er ene met die fuchs wieltjes op
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De mooiste blijven de Fuchs velgen, voor hieronder Marc. Deze geven nu éénmaal deze wagen meer uitstraling.
Je werkt met een Porsche motor... dan is het toch niet omdat je al een ander model met Fuchs velgen hebt, dat je die niet meer mag gebruiken ?
Wat mij betreft is er nog één alternatief en dat zijn de uiterst rechtse velgen. Alhoewel mijn eerste keuze toch de Fuchs blijven.

Mark
 
De aandrijfassen zijn goed gelukt inderdaad, overtuig jezelf er wel van dat ze perfect recht zitten tov elkaar.
 
Ja Roy ik weet het die schokdempers zitten los in hun zitting die iets te groot geboord is en daarom veel speling heeft , wat nu wel fijne is dat de andere ophangingsdelen nog passen en dat is leuk vind ik . Nu nog juist vooraan de ophanging verbouwen 5 en dat allemaal deels door u aan het werk te zien ik heb dat nooit eerder gedurfd ( ik heb hier op dit forum al veel bijgeleerd en veel goede raad gekregen )
Marc
 
Goed gewerkt man! ;)
Ik ben zelf altijd fan geweest van Fuchs onder een bus persoonlijk.
Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt hé ;)

Voor de rest dikke duim omhoog ;)
 
Beste modellers ik heb weer fantastische dingen gemaakt , het is te zeggen ik heb al gezegd dat ik de achterophaging verlaagd heb maar er natuurlijk moest hij vooraan ook naar beneden en dat leek een serieus probleem even al mijn verstand ( is niet veel hoor ) bij een geraapt en aan het denken geslagen :laugh::laugh:
Dus wat heb ik gedaan het huis waar de voorpoot in komt weggesneden , dat was goed maar nu kwam de spoorstang niet meer goed die raakte dan weer, dan heb ik het volgende gedaan de kogelgewrichten uitgeboord en andersom geplaatst in plaats boven op , onderaan geplaatst
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Maar dan kwam er weer een ander probleem de verlaging de afstand die ik weggedaan heb die manifesteerde zich nu aan de andere kant
dat heb ik redelijk slim (al moet ik het zelf zeggen ) opgelost , het plastieken buisje van een oorstokje afgemeten en op maat gesneden dan een stukje koperdraad genomen dat juist in het buisje paste en dat geheel tussen veerpoot en het hulpchassis geplaatst en alles werkt normaal
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
En is het ok voor jullie dan kan ik stillekes alles monteren en schilderen , maar eerst nu patatjes eten :wavey:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het was je misschien zelf ook al opgevallen, maar je gaat op het gebied van inventiviteit met grote sprongen vooruit! Ik kan dan ook niet anders dan met een big smile je laatste updates lezen.

Leuk om te zien en ik weet zeker dat hier een prachtig model uit tevoorschijn gaat komen.
 
Ik heb nog wat aan het rommelen geweest en heb nog schijven gevonden heb direct de voorpoten aangepast
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Goe he ik begin er helemaal in op te gaan dat heb ik vroeger nooit gehad dat ik me zo in modelbouw heb begeven
Thanks aan de mensen die me daar bij geholpen hebben :laugh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het niet een leuk idee om eens bij een modelbouwclub in de buurt te gaan kijken? Volgens mij ben jij wel een gezelschapsmens en zo kun je het nuttige met het aangename verenigen? En de resultaten zien we dan hier op het forum weer terug! :)
 
Ahwel best Roy ik heb het nu aardig naar mijn zin en zoin een club gaan daar ben ik zo niet voor , ik lig nu stil met mountain biken maar wij deden het met een paar vrienden maar zo tour tochten of in een club gaan dat is niks voor mij echt ik zit zo ineen als ik me goed voel dan heb ik er plezier aan maar me binden aan een club daar voel ik me niet goed bij en dan nog de vrouw ge weet dat ze mindervalide is en heeft de laatste tijd altijd een angstgevoel en kan niet goed alleen zijn want dan begint ze te panikeren daarom
Ge moogt mij dat niet kwalijk nemen en ik vind het tof dat ge me dat aanbied , misschien later als mijn vrouw wat beter is want nu moet ze naar een psygologe om haar daar vanaf te helpen
sorry hoor
Mvg Marc
 
In zo'n geval is een forum ideaal natuurlijk. Gewoon doen wat goed is!
 
kameraden bouwers ik heb voor de eerste keer mij gewaagd aan en beetje verwering graag zou ik een oprechte mening krijgen van u :wall: attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
attachment.jpg
attachment.jpg

Ik zie dat je een heel lichte wash hebt toegepast. Dit heeft als effect dat er vuil lijkt te zitten rondom de bouten en dat er schaduwen ontstaan bij de koelribben van de boxer. Ik vind het een prima effect, misschien kun je het zelfs nog iets sterker maken.

Heb je ook gedrybrushed?
 
Neen Roy ik heb gewoon wat verf en wat zwart eb veel water en dat er voorzichtig op laten lopen zoals jij al eens hebt verteld meer niet . Dat dry-brushen dat ken ik niet al wel veel over gehoord dat is misschien in een later stadion als ik me misschien aan een rat-kever begeef
Ik ben al jaren gek naar kevertje te bouwen en het is er nog nooit van gekomen ik vind dit nog altijd een razend leuk wagentje en by the way volgens mijn moeder waren dit mijn eerste woordjes " vokkewagen )
 
Neen Roy ik heb gewoon wat verf en wat zwart eb veel water en dat er voorzichtig op laten lopen zoals jij al eens hebt verteld meer niet .

Dat is dus de wash waar ik het over had.

Zo heb je op de dieper gelegen delen schaduwen aangebracht en wat vuil (wat je er gedurende enige tijd na het aanbrengen weer af kunt vegen trouwens).

Met een drybrush accentueer je hoger gelegen delen. Je pakt wat lichtgrijze verf op een penseel en strijkt dat penseel heel zorgvuldig schoon op een krant of een doek of een spons of zo. Alleen in de hoger gelegen delen van het penseel zitten dan nog her en der wat verfrestjes. Als je dan vervolgens met die borstel lichtjes over het motorblok borstelt krijg je langzaamaan een lichtgrijze schakering op de hoger gelegen delen. De lager gelegen delen behouden de oorspronkelijke kleur.

Dit is een manier om meer 3D-effect te krijgen. Je ziet niet meteen effect, maar als je een paar minuten aan het borstelen bent geweest komt het langzaam maar zeker erdoorheen.

Hier zie je een voorbeeld van vóór en na het drybrushen (enkel weergegeven voor educatieve doeleinden, rechten liggen bij de eigenaar):

http://www.micromark.com/html_pages/misc/dry-brush-detail.jpg

Meestal wordt een wash gevolgd door een drybrush.
 
De wash is in ieder geval gelukt Marc.
Ik zie wel dat je de verf achteraan aan de motor ook hebt verwijderd...
Meestal wordt een wash en een drybrush gezet nadat er een beschermende laag vernis is over gezet.
Ik neem dus aan dat je dit nog terug moet bijwerken ?
De uitleg die Roy je heeft gegeven inzake wash en dry brush kan niet worden verbeterd, dat is er "bonk" op.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan