Hoofdsponsor

1/24 Project Samba Porsche [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier beste Roy mijn verontschuldigingen als ik mij slecht uitdruk ik ben daar echt niet goed in daarom dit tekeningetje :D;):laugh:
attachment.jpg
 
Dat is een heel ambitieus project dat je hier aanneemt Marc.
Het begin ziet er in ieder geval al veel belovend uit.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
O die zou ik gewoon dicht laten, als je er vooraan (voorste deuren) wel bij kunt. Daar kan men dan inderdaad de bagage stoppen.
 
Ok maar het is maar om iets speciaals te maken iets exlusief
Marc
 
Dan maak je daar een flatscreen televisie achter een glazen plaat. Met twee uitklapbare stoeltjes achter in de bak :D

Heb je een buitenbioscoop ;)
 
Zeg Roy ik zal al blij zijn dat ik de houten vloer mooi zal krijgen achterin
 
Veel plezier met dit project.
Ziet er een speciaal project uit.
 
Ik heb nog wat verder gedaan ondanks alle miserie dat wij de laatste tijd hier meemaken , gisteren vernomen dat ze bij ons op de camping een grote kraak hebben gedaan uit zeker 15 caravans de t.v. 's gestolen + een hoop vandalisme . Bij mij een nieuwe flat screen tv en een versterkertje voor mijn i- pod
Om verder te gaan heb ik de plaats waar de motor in komt uitgezaagd
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Dan kwam ik tot de vaststelling dat de versnellingsbak niet juist stond , dan heb ik die er af gezaagd en 180° gedraaid
attachment.jpg

attachment.jpg
en aan een kant de cardanas al doorgesneden om aan te passen , morgen doe ik verder als ik kan want ik denk dat het weer een drukke dag word
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Marc, voor een optimaal resultaat is het aan te bevelen te proberen zoveel mogelijk oude verf te verwijderen.

Hoe verder je komt met een groot project zoals dit, des te groter zal je zelfvertrouwen worden denk ik. En des te meer plezier zul je aan de hobby beleven!
 
hmmm, het zit jou af en toe echt niet mee he? :(
Hoop dat ze die vandalen rap bij de kraag krijgen.
Maar zo te zien vlieg je er stevig in met de modelbouw.
Komt helemaal goed, ben ik van overtuigd.
Doe rustig op je gemak voort en er komt een mooi model op tafel :).
mvg Bruno
 
Dank u ik heb er echt zin in en het lijkt nog goed te lukken dit keer

Beste Roy met die verf zit ik vast meer krijg ik er niet af het is alsof die erin gebakken zit de motor heeft een kleine week in de detol gelegen afgewisseld in de alcohol en alles ging er vanzelf af behalve die kleine deeltjes ik weet niet hoe het komt maar met schuren gat het bijna ook niet en dat moet dan nog heel voorzichtig gebeuren om geen relief weg te schuren ik zie wel wat ik doe misschien in de primer gaat er een deel onzichtbaar worden
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow een week in dat gif leggen... ik denk dat je je dan geen zorgen meer hoeft te maken over werking van de lak etc., als je het maar goed een paar dagen laat drogen en goed afgespoeld hebt dan denk ik dat er niet veel mis zal gaan.
 
Hallo Marc,

Heb onlangs hetzelfde voor gehad met een gekregen spitfire die al geverfd was.
Het enige waar ik de verf ermee afgekregen heb was remolie en dit na een weekje weken.
Na het afspoelen onder een lauw waterstraaltje zag hij er als nieuw uit zelf de details waren nog zichtbaar.

Grtn

Dikkie dik
 
Beste Dikkie dik dat heb ik ook al gedaan ver daarvoor ik zat aan de bron van de remolie ( werkte in een garage ) maar dat stukje gaat er niet af dus ik zal er eerst primer overzetten en dan zien we wel uiteindelijk zie je niet zo heel veel van de motor daar onder in
Thanks Marc
 
Beste vrienden modelbouwers ik heb uw raad nodig welke wielen zou ik nu eronder zetten ik vind die keuze altijd moeilijk
attachment.jpg

attachment.jpg
Help mij :1zhelp:
Ik heb ondertussen de versnellingsbak visueel nog wat aangepast om toch wat meer echter te lijken ><
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu heb ik geen 'verstand' van custom maar mijn gevoel zegt toch zeker niet die spaakwielen. Tweede type ziet er behoorlijk veel stoerder uit.
 
Ik zou voor de tweede keuze gaan, de eerste zie er mij te race achtig uit.
Dit is natuurlijk mijn persoonlijke smaak.
Ben gisteravond begonnen aan de bouw van zo'n Porsche die je er kan mee meenemen.
Nog veel plezier met de verdere bouw (verbouw) aan je busje.

Grtn

Dikkie dik
 
Nu beste Roy ik weet het ook dat die Fugs velgen nog altijd de mooiste zijn maar mijn andere Samba -bus heeft er ook al daarom wou ik iets anders ;
Roy ik zie wel we zijn nog niet zo ver ik heb er nog vele andere ik laat nog wel wat anders zien laters
Marc

He dikkie fotokes plaatsen he ik bekijk graag anderen hun werk daar kan ik veel inspiratie uit halen
Tof Marc

Weet er iemand hoe ik nu op dit moment laagprofiel banden kan zelf maken of veranderen van andere banden of zo iets ik zoek voor de samba zoiets dat ik hem zo laag mogelijk kan leggen
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok wat ik zou doen (maar er zijn altijd betere methoden) is: het velgje + bandje op een Proxxon of Dremel of Aldidraaier plaatsen (met zo'n cilinder met schroefje, je weet wel om slijpschijfjes mee te kunnen plaatsen) en dan tegen een schuurstick de band steeds dunner maken. Niet te hoog toerental, niet te lang achter elkaar zodat het rubber niet te heet wordt en om de zoveel seconden even kijken wat het resultaat is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan