Hoofdsponsor

1/24 Project Samba Porsche [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag heb ik de zijkanten verder afgewerkt en in kleur gezet om eens te kijken wat het resultaat is
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
ik denk dat het al aardig goed is buiten een paar puntjes die nog wat geplamuurd moeten worden
 
Inderdaad, een paar kleine dingetjes bij de richels bijvoorbeeld maar het resultaat is overall verbluffend!

Erg mooi gedaan tot nu toe. Je ziet dat dit met liefde behandeld is.
 
Roy daar is werk aan omdat zo te krijgen , en het ambetante is dat ge goed moet oppassen het is maar plastic enn ook dat ge de rest niet afschuurt , maar het begint vorm te krijgen he ?
 
Nou en of. Als ik dit niveau vergelijk met dat van de Buggy iets meer dan een maand geleden, dan weet ik niet wat ik zie.
 
Ja nu heb ik in de rapte :D:D:D de motor verder afgewerkt de onstekingskabels gelegd volgens de foto bovenaan te zien is , nu had ik een probleem en dat waren de bougiekoppen als ik die zo monteerde was dat niet zo mooi , als ik dan op de foto ging kijken zag ik dat dat haakse koppen waren dan hebben we dat dan maar geprobeerd na te maken
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
dan was er ook nog de gasstang boven de luchtturbine , daar heb ik dan ook geprobeerd iets van te maken
attachment.jpg
attachment.jpg
Leuk he ik moet nog hier en daar wat retouchkes doen ook moet er nog een onstekingskabel komen naar de bobijn boven op de turbine ,MAAR dat is voor morgen ik ga slapen
 
Ziet er weeral goed uit; de kabelklemmen heb je gemaakt van afplaktape of zo?
 
Ja Roy maar daar moet nog een laagje zwart over want het is allemaal nog aan het drogen en kijk weer van restjes een mooi resultaat bekomen ( hoop ik toch)
Ik ga nu naar mijn bedje ik heb morgen nog veel werk , de poes heb ik gisteren laten inslapen met pijn in het hart maar het was beter voor het diertje , en dan ben ik nu begonnen aan de ombouw naar mijn nieuwe hobbyplaats
tot morgen
Goede Nacht Marc
 
Hee, Marc, die krijgt al vorm, de metalen strip zou ik inderdaad van een drukplaat maken, als je hem ook nog scherp haaks om kunt zetten dan heb je gelijk een randje om hem aan een plank te lijmen. Ik zou de ijslollie stokjes nog wel wat smaller maken, ongeveer een 9 mm (als je op schaal wilt blijven).
 
Dank u voor de raad die ik zeker opvolg
En beste bouwers , vrienden en kennissen ik ben er terug ik zal nog niet op volle kracht draaien maar ben toch al stillekes begonnen deze avond , en voor te beginnen stel ik u mijn hobbyplaats voor
attachment.jpg
Zo zou het worden maar ik ondervond dat ik geen plaats genoeg had , dus heb ik mij een kwart toer gedraaid en zit nu recht tegenover de muur waar ik nu alles beter bij de hand heb
attachment.jpg
En dan nu terug de bus ben begonnen met het aanpassen van de achterste deur die ik toch zou willen laten open gaan om iets speciaals te hebben
attachment.jpg
attachment.jpg
Alles ligt wat te drogen dan ben ik maar aan de houten vloer begonnen dat ik zo graag wilde hebben omdat ik dat zo mooi vind en vermits ik geen hot-rod's in huis heb moet ik het dan maar met iets anders doen
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
en zijn er reacties of raadgevingen goede of slechte u doet maar ik leer ervan
De vloer word nog helemaal geschuurd tot de gewenste dikte en tot de soldeerdraad mee geschuurd word om een platte voeg te krijgen en dan in kleur zetten en vernissen
 
jaja, we beginnen er te komen :).
Aan de rechterkant zie ik nog een paar kleine plekjes van het verlengen, misschien nog eens plamuren of een filler over spuiten?
Die vloer is een tof idee maar zoals ik je ziet op de voorlaatste foto houdt een houten vloer ervan om te plooien, ik heb dit ook voorgehad bij een strotransporter.
Ikzelf heb hier een messing plaatje onder gekleefd of een aluminium kan ook, een flinterdun maar toch voldoende stevigheid biedende opdat hij loodrecht is ;).
Tenzij je hier nog een stevige ondergrond of dwarsbalken onder kleeft?
Nog veel succes.
mvg Bruno
 
Hoi Bruno dat van dat alu plaatje is een goed idee want nu plakt dat maar op dubbele tape om te proberen
Dank u
marc
 
Hier ben ik nog eens zoals jullie al wel zullen weten wil ik iets speciaal maken , ik ben al bezig delen in kleur te zetten en ik denk dat vele onder jullie de kleur niet mooi gaan vinden maar je zult wel zien , ik vind dat het past bij zo een voertuig .
Nu een deel ligt te drogen dus moest ik iets anders doen , ik heb me dan zo al een beetje op het interieur gestort , en weet je wat je allemaal kan doen met een oude t-shirt kijk maar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
In werkelijkheid is het goed maar op die vergrote foto's komt het wel niet zuiver over maar wacht tot de stoelen erin staan
Heb dan de onderkant van de motor ook nog wat aangepast vermits het een ander kleurtje word
attachment.jpg
En goed of slecht
 
mooie werkplek marc, daar ben ik echt jaloers op.

hoe heb je dat gedaan met die t-shirt? ziet er echt schitterend uit.

komt helemaal goed dit projectje, misschien juist een opmerking; die plankjes zijn die niet wat aan de brede kant?
 
Beste Lichtair bedankt voor het positieve . Met dat t-shirt ben ik nog aan het proberen om nog beter te doen de eerste keer had ik gewoon een oud t-shirt op mijn schoot liggen om mijn borstels mee proper te maken toen ik op dat idee kwam, dus een stukje gesneden en daar gewoon op de plaats gekleefd en daarna met a-b gespoten in kleur maar het was niet naar mijn zin . Dus ben ik op zoek gegaan naar een betere manier , en wat heb ik nu gedaan eerst de plaats waar het moet komen met een borstel mag ook met de a.b. gedaan worden daarna een stuk stof uitgeknipt iets groter dan het moet zijn een houten plaatje of iets zacht waar je kopspeldjes kan in duwen en de stof niet te hard opgespannen en dan in kleur gezet aan de twee kanten goed laten drogen ;
Daarna als het goed droog is ( heb nu de dakhemel gedaan op deze manier ) het te gebruiken stuk met een unirversele lijm voor papier en knutsel zaken goed met een borsteltje insmeren ik heb nu een redelijke dikke laag gelegd de stof op zijn plaats gelegd en dan met een hard penseeltje met stijve haartjes goed aangedrukt ( zal er straks foto's van opzetten ) zo tamponeren tot het in alle hoeken stevig zit , ik sta er nu zelf van versteld hoe goed het nu is
Nu de plankjes had iemand voor mij uitgerekend dat ze ongeveer 9 mm moeten zijn om op schaal te blijven en nu zijn ze 8,5 mm maar ze moeten nog verder bewerkt worden en gesapt in eikkleur gezet worden ook zijn ze nog te dik omdat ik daartussen soldeer heb gedaan maar dat moet ik van dikte schuren zodat de de soluur plat word en zo een naad vormt
ja en mijn werkplek ben ik blij om ik heb jaren in de garage gezeten aan een oude kast omdat die plaats niet bruikbaar was door onze poes die daar woonde en dat dan gebruikt werd als stokeerplaats , maar nu is die poes er niet meer en daar heb ik dan gebruik van gemaakt om die uode kast te slopen en een werktafel van te maken
Groetjes Marc als ge nog vragen hebt doe het gerust ik help mensen graag met de kenis die ik heb
 
bedankt mark :)

dat zal ik zeker ook eens proberen.

komt sowieso goed met die plankjes, ik vond ze gwoon wat groot ogen ten opzichte van de rest.

als je nog zon goede ideeen hebt zal ik er zeker naar vragen ;)
 
Zeg man maar jij levert toch ook mooi werk hoor ik heb u altijd zowat in stilte gevolgd maar ergens ben ik blij dat jij meer voor het civiele bent , ik zie dat wel graag oorlogsmateriaal maar daar doe ik niet aan mee , tenzij ik een kurbelwagen vind of een iltis op 1:24 dan wil ik me er aan wagen omdat dat allemaal vw is
Marc
 
bedankt marc :wub:

ik ben verzot op auto's, ik zal me zelf nooit een nieuwe chique wagen kunnen kopen maar zie ze o zo graag :)

militair ligt me ook minder..

altijd leuk om met gelijkgestemde mensen in contact te kunnen komen he :)
 
Marc,

Ik zag de foto van het hemeltje in de chat, ziet er goed uit! ook qua schaal ziet het er op het eerste gezicht heel passend uit.
Ik ben heel blij met deze uitvoering van je, die ga ik zeker gebruiken in de toekomst.

En het voordeel dat je het in elk gewenste kleur kan zetten en je dus niet langer hoeft te zoeken naar het passende stofje.
En wat ik me ook nog bedenk is dat je het met 'textiel verf' in een handwasje kan kleuren. En dat is toch wel helemaal het summum.
 
Hier heb ik nog wat up-dates van de samba met name de hemelbekleding die ik al laten zien heb in de chat , en nogmaals bedankt voor de lovende berichten van de bekledingstruuk die ik graag met jullie deel
attachment.jpg
attachment.jpg
en dan nog het begin van de carrosserie bewerking , het is namelijk nog zeer oude verf van revell denk ik die ik tijdens de verbouwing gevonden heb in een doos
attachment.jpg
attachment.jpg
bevalt de kleur jullie ? Ik wou eens iets speciaals voor een speciale T1 Bus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan