Hoofdsponsor

1/24 Project Samba Porsche [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is op z'n minst een speciale kleur Marc! Erg mooi.

Op de derde foto zie ik hele kleine oneffenheden, maar die kun je er nog wel vanaf schuren (heel fijne korrel) en/of waxen.

Inderdaad is het een leuke truc met dat T-shirt, hoe dik is dat ongeveer?
 
Ik wil even terugkomen op die planken op de laadbak... zijn die in werkelijk zo'n 20cm breed?
En indien het je interesseert... Hasegawa heeft een mooie kubelwagen op 1/24.
 
Hallo Roy het is lang geleden he? Ik heb die t-shirt gemeten en kom uit op ongeveer 0,3 mm ik moet wel zeggen dat er wel verschillende diktes van shirt's zijn deze was van een vroeger werk en was van niet al te goede kwaliteit wil zeggen zeer dun , want die van vw die we kregen die waren veel dikker , ik denk van de zeeman of wibra dat die aan de dunne kant zijn , verder werkt het goed en een voordeel is dat je ze zelf kan kleuren
Ja Roy op foto zie je nog veel fouten ik zal proberen ze er nog uit te schuren ik heb schuurpapier van 12000 dat zal wel fijn genoeg zijn zeker en dan goed polieren heet dat bij ons dat is met polierpasta er terug blink op te krijgen
Ik ben nu op zoek naar hoe ik luidsprekers kan namaken want achterin komt een grote basskast , met de houten vloer ben ik nog niet klaar ik moet nog schuren en schuren tot ik de gewenste dikte heb zodat het soldeersel plat geschuurd is zodat het het uitzicht krijgt van de strippen tussen de houten delen
Zo dat was het ongeveer het was wel een hele aanpassing om me gewoon te maken op mijn nieuwe stekje maar nu zit ik goed , nog juist de spuitcabine maken ben nog op zoek naar een oude nog werkende dampkap er staan er paar op het net maar dat is wel aan de zee of zo ik wacht wel af er komt er wel een boven daar heb ik nogal geluk in mijn bureelstoel die was zo goed als nieuw die heb ik ook gratis op het net gevonden de kinderen wilde die niet meer , en ons Marckse is daar sofort naar toe gereden een gouden zaak
Alle Roy tot een volgende up-date
 
goedeavond ik ben noodgedwongen even te stoppen ik heb juist met een nieuw hobbymeske zo eens efkes in mijne linkse vinger gesneden juist op dat vel op mijn gewricht da bloede nogal dus efkes time-out
Dat probleem met mijn zeteltjes is niet opgelost maar ze zijn wel geschilderd
attachment.jpg
attachment.jpg
het valt nogal mee he ?
En nu ga ik mijn geheimpje vertellen ik ga een basskast maken voor van achter in de samba , dus ik op zoek naar enige vorm van luidsprekers , en weer mijn trukkendoos opengetrokken en wat heb gevonden
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Nu nog het kastje maken ( daardoor in mijn vinger gesneden) en de L.P. er langs buiten op
wat denk je goed of slecht ? Het zijn de luidsprekertjes die ge vind in die oortjes bij een gsm of walkman , deze zijn van een oude nokia en eens ze uiteen waren trokken ze het beste op es
chte woofers
 
Niet slecht Marc, wederom complimenten met je vindingrijkheid.

Beterschap met 't vingertje.
 
Thanks het is niet zo diep maar wel een grote snede ik zeg altijd "No Pain No Game ":17::17:
 
Hey marc

Wederom een mooie truc die je uit je mouw schudt :)
Jammer van je vinger maar nu kan je tenminste zeggen dat je project bloed zweet en tranen heeft
Gekost ;)
 
Die bekleding is knap gedaan man en ook die bassbox is goed gevonden.
Wat die bekleding betreft moet je hier op het forum eens kijken, er bestaat een manier om een stoffig uitzicht te geven met bloem.
Zo bekom je ook een stoffen bekleding en is denk ik gemakkelijker op ongelijke oppervlakken met kleine hoekjes en kantjes dan met echte stof.
 
Ok dat weet ik heb het al eens gelezen maar zoals ik ben , ik wou het eens anders doen in ieder geval bedankt voor de nuttige info zal ik zeker eens doen op een ander model , het zit er op ik kan het er moeilijk terug afdoen
Thanks Marc
 
het zit er op ik kan het er moeilijk terug afdoen

Dat is waar en het resultaat mag zeker gezien worden.
Gaf het gewoon mee.
Zelf heb ik het nog niet geprobeerd daar ik vooral militair bouw en daar heeft men niet zulke bekleding e. :)
 
Vrienden ik heb al gauw eventjes een basskastje ineen gestoken en de luidsprekertjes gedryfit attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
zijn de speakers niet wat te groot ik denk wel dat dat mag he
 
Marc de ideëen die jij uit je mouw schudt die zijn echt ongelofelijk. Qua formaat vind ik het goed want is bij tuning niet het principe bigger is better de regel?
Voorzie je ook een versterker?
En wat misschien een mooie aanvolling is is bv degals van een merk van woofers. Bose of zo?
 
k zal zien of ik iets vind in die aard Ja man ge moet zo iets wel doen he als je het niet al te breed hebt ( op dit moment ) dan zoek je alles wat je kan gebruiken , die P.E. toestanden vind ik gewoon prachtig maar ook verschrikkelijk duur en wat doe je dan ?
Het zelf proberen te maken
Marc
 
Groot gelijk marc. Ik zal eens kijken of ik geen decals liggen heb in men reserve doos die dienst kunnen doen.

Anders post ik wel eens ne foto ;)
 
He Lightair ik zal maar luisteren he naar u , ik heb weer het een en ander ineen gestoken kijk maar en is het niet te groot
attachment.jpg
attachment.jpg
De versterker wil ik zeggen
 
Ziet er goed uit Marc. De versterker had zelfs nog een paar maten groter gemogen, in verhouding tot de Woofers.

Mark
 
ok maar dat vind ge zomaar niet in tuin en keukenafval het is namelijk de helft van een houder waar halogeenspotjes op zo een kabel worden gemonteerd
Marc
 
Ja ik begrijp dat ge veel materiaal recycleert Marc. Ik gaf alleen maar aan dat je versterker groter mag zijn...
(tenminste als ik voort ga op wat er in de koffer ruimte van mijn zoon zijn Golf steekt...)
Het is echter moeilijk om zo een referentie (grootte) te vinden. Ik weet ook niet waar je dit wil gaan plaatsen ?

Mark
 
Ik heb juist een radio gekocht voor mijn bus ......( gemaakt )
attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan