Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wordt elke update mooier en mooier Bart, het is een zeer interessant project.

Kun je niet iets doen met staaldraad voor dat touw?
Heb laatst op een ander forum daarover iets gelezen, het is steviger dan bv messing- of koperdraad.
 
hoi bart het touw gaat me wel lukken maar het is de vraag of het met het gewicht van de haak niet gaat door hangen ?

weegt de haak meer dan een plastic 1:72 figuurtje ? of 2 of 3 figuren ?
 
Gaat zeer mooi worden, vooral de foto van bovenaf genomen ziet er zeer goed uit, ik blijf volgen.
 
attachment.jpg

ik zou zeggen ik stuur het op maar je kan het makelijk zelf maken bart.
moest het niet lukken krijg je deze wel ;)

het is gemaakt uit DMC nr10 touw
doe een dikke druppel houtlijm op u vinger en trek daar het touw door ( dus goed veel lijm) leg dit op een vlakke ondergrond ( glas of plexyglas als je dat niet hebt is een antikleefpan ook een uitkomst) anders krijg je het er mooilijk af. leg het wel in de juiste vorm en laat het 1 dag drogen. steek het touw met een beitel of mes van het glas . daarna doe je nog eens het zelvde met de lijm maar deze keer hang je het gewoon te drogen.
dag 3 heb ik het dan nog eens ingesmeert met seconden lijm.

dit is echt wel stevig genoeg om een haak aan te hangen denk ik. laat 2 cm onbesmeert met lijm zodat je het kunt knopen voor je haak.

zo ziet een bolletje er uit
garen.jpg


het is garen om te kantklossen of te haken dus stuur je vrouwtje maar eens winkelen :)

nr 10 is 1 mm touw dus je kan mischien nog iets dikker gaan
 
Laatst bewerkt:
Thanks Amazone, eerst op je vraag: het haakje weegt ongeveer evenveel als het figuurtje op 1/35. Dus aan de ene kant komt het figuurtje en aan de andere kant de haak.
In ieder geval ik ga deze techniek goed uitproberen, maar met je perfecte beschrijving mag dat zeker geen probleem zijn.
Als dit lukt sta ik bij jouw in het krijt. Ik begon eerlijk gezegd met dat touw al een beetje te einde raad te komen.

Grtz Bart.
 
bart als dit niet moest lukken heb ik nog wel iets maar probeer eerst dit eens .

probeer wel deze draad (touw) te pakken deze zuigt erg goed de lijm op
 
Eergisteren was ik hier ter plaatse en weer was ik zo onder de indruk van wat zich hier voor vriend en vijand moet hebben afgespeeld. Er liggen daar stukken beton ter grootte van een bestelwagen die meters ver weggevlogen zijn door de impact van de bombardementen. Er zijn tevens enkele bunkers weggeblazen alsof ze van karton gemaakt waren. Je mag zeker geen prikkeldraadrollen vergeten bij de randen van de klif bovenop, deze zijn nog altijd aanwezig. Ik zou ook niet te veel groen langs de rotsen aanbrengen omdat de kliffen helemaal verminkt werden door het scheepsgeschut. Je ziet echt dat er hele happen uit de kust zijn genomen.
Ik hoop dat de ellende met je koorden weldra opgelost geraakt.
 
Thanks GUnit, de info die je hierboven mee geeft kan ik zeker gebruiken. De Prikkeldraad is al in de maak, maar ik twijfel aan de begroeiing aan de rand van de klif, struiken of duinen gras? Op de meeste fotos zie je hier niet echt veel van.
De touwen zijn nu aan het drogen, ik heb ze gemaakt volgens de wijze die Amazone heeft gepost. Duimen maar.

Grtz Bart.
 
Thanks Michel. Het zal dus een lichte begroeiing van struikjes en duingras en heel veel rots worden.

Grtz Bart.
 
Bart, bovenop bij de randen stonden er vooral struikachtige gewassen met doorns, en brem.
 
Bedankt GUnit, daar kan ik morgen meebeginnen want de grondlaag op de top is klaar.
Ook het strand is klaar, nu mog enkel de Rangers en hun uitrusting.

Het strand


attachment.jpg


attachment.jpg

En de grondlaag op de top


attachment.jpg

Tot de volgende update

Grtz Bart.
 
Ware het niet dat de uitsnede zichtbaar is op je foto's, je zou zweren dat het foto's zijn van real live rotspartijen.

Prachtig schilderwerk, levendige effecten die je hier creëert.

Groeten Rik
 
Elke update is een genot om te kijken Bart.
Ziet er werkelijk zeer goed uit en ik kijk al weer uit naar de volgende update.
 
Bedankt mannen, ik probeer het zo goed mogelijk na te bouwen.:wub:
De top heeft ook zijn plantjes gekregen.

attachment.jpg

Ojee, ik hoor kanonnengebulder. De USS Texas Braakt zijn 14 inch projectielen op Pointe du Hoc.:laugh:
Vlug wat bunkerruines maken.

Grtz Bart.
 
Yo Bart,

Ik voel dat je hier zeer veel hobbyplezier mee beleefd...het resultaat is er dan ook naar.

Keep up the good work!

Greetz Nico
 
Terug bedankt mannen. De top van Pointe du Hoc is bijna klaar. Nog wat plantjes bij geplaatst en dan paaltjes met barbe wire.

Hier wat sfeer fotos:


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

En eentje met een D-Day poster:P

attachment.jpg

De bunker ruÏnes heb ik weg gelaten, het oogde niet echt goed.

Grtz Bart.
 
Mooi, zeer mooi.
Dit wordt gegarandeerd een eyecatcher op de beurzen ;)

Het weglaten van de bunkers is een goede beslissing, ik ben van mening dat het anders de aandacht van je figuren wat zou wegnemen. En dat is juist wat het aandachtspunt moet worden ;)
 
Amai dat is nu PER-FECT dezelfde sfeer die je hier getroffen hebt, de bovenkant had je niet beter kunnen nabouwen. Het prikkeldraad zit wel heel dicht op mekaar, ze hebben de rollen gewoon een beetje uiteen getrokken zodat het een quasi ondoordringbare kluwen van draad wordt. Dit wordt een stukje om op de volgende ledendag in de kijker te zetten !
 
Daar heb je zeker gelijk in Beyond, de figuren moeten het aandachtspunt worden. Al zal dat niet gemakelijk zijn met z'on klif.;)

GUnit, bedankt en zoals je zegt de barbe wire was een echt kluwen, daarom ben ik nog een reeksje aan het maken die ik er dan nog eens in zal verweven.:)

De eerste touwladder is bijna klaar, op de afwerking na zou hij ongeveer zo hangen; natuurlijk met een Ranger erop.;)

Hier terug wat sfeer fotos:


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Geef gerust jullie idee, t'kan alleen maar beter worden Hé.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan