Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie touwladder.
Zorg er wel voor dat hij mooi strak komt te hangen, zeker tot waar je het figuurtje zal plaatsen. Onder je figuur kan je het touwladder iets losser laten hangen..

En geen paniek over het aandachtspunt, zolang je er geen andere zaken bij plaatst (zoals die bunkers waar je het over had), zal alle aandacht naar je figuren gaan ;)
 
Hier zijn we terug met een kleine update. De eerste Ranger die de klif zal trotseren heeft zijn eerste laagje gekregen. Ik heb er wel goed op ge****t, ik lijm nooit meer de armpjes voor het schilderen. Man was dat prutsen om tussen de armen en het lichaam te komen.:tongue:


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Hij moet nog een tweede laagje krijgen, ook zijn materiaal zoals zijn stormgordel, helm en wapen moeten er nog bij. En dan nog niet te spreken over de schaduw en highlights.
Dus nog wat werk.:)

Grtz Bart.
 
Ja Bart al doende leert men !

Altijd eerst goed overwegen naargelang de pose wat je wel en niet vastlijmt voor het schilderen. Bvb een figuur met een gestrekte arm (die iets aanwijst bvb) kun je wel vastlijmen. Hoe meer je kunt vastlijmen van bij de aanvang, hoe minder correcties je moet uitvoeren achteraf. Want meestal dienen er wat retouches te gebeuren om één en ander op elkaar af te stemmen.

Zelf schilder ik het hoofd steeds apart. Uitrustingsstukken lijm ik dan meestal wel vast.
Je ziet, je moet er een beetje een gulden middenweg in zoeken.

In ieder geval toch een mooi figuur dat je hier laat zien.

Groeten Rik
 
Dat ziet er hier serieus heftig uit, knap diorama Bart. Goede fotoos zo vanuit de verschillende standpunten, dat geeft een mooi beeld.
Succes met de figuren
 
Dat wordt toch al een zeer mooi figuur Bart :).
 
Tja zo heeft iedereen zijn eigen manier van werken Bart,ik lijm steeds alles eerst vast voor ik ook maar een streepje verf zet voor mij is dit dan ook de enige manier om alles mooi te laten passen en alle kleine openingen mooi opvullen en glad te scheuren een mooi afgewerkt figuurtje is even belangrijk als een mooi geschilderd Bart...;)
 
Inderdaad Rik en Danny, normaal werk ik ook een klein beetje anders, ik wacht met de armpjes. Maar nu moest ik het wel zo doen om de juist posse te krijgen.:wub: Maar door vallen en opstaan leer je constant bij, en dat is juist het leuke aan deze hobby.
Terug een klein beetje verder gedaan, de volledeig uitrustig heeft hij net bijgekregen. En zo gaat hij naar boven...:laugh:


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

En ook een vlaggetje op de mouw, de andere kant moet nog het ranger embleem krijgen.

attachment.jpg

Zo nu vlug verder werken. Tot weldra.

Grtz Bart.
 
ziet er goed uit bart en nu geen modder aan de schoenen gaan doen en zo want deze mannen kwamen spik en span zo het strand opgerold in hun zondags uniform ;)
 
Mooi schilderwerk Bart,maar kijk even het figuurtje goed na voor je start met schilderen en zitten nog enkele naadjes op de broek/armen en de laarzen voor de rest knap werk man...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bart, zeer degelijk figuurwerk wat je hier aan het afleveren bent ! Een nitpick echter als je historisch correct je uniformen wil weergeven : de vlag op de rechtermouw was volgens mij niet van toepassing bij de Rangers op D Day. Voor zover ik weet hadden enkel de luchtlandingstroepen wél de Amerikaanse vlag opgenaaid (linnen/katoen op D-Day, in een kunststof tijdens Market Garden), en dan bedoel ik de 101 en 82 AB Div's.
 
Ja Thanks Danny voor de opmerking, ik had er blijkbaar overgekeken. Zullen we vlugbijwerken.
GUnit je hebt gelijk, ik ga het erafhalen, maar ik vond het wel leuk om te schilderen..

Grtz Bart.
 
Terug een beetje verder gedaan in wat ik wel het moeilijkste vind, figuren schilderen en afwerken.
De eerste ranger heeft zijn eerste schaduw en highlights gekregen, hier enkele fotos:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tijdens het drogen van dit figuurtje ben ik begonnen aan de basis voor de vallende Ranger, hier heb ik nog wat vul en schuurwerk aan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo tot zover de update, tot later.

Grtz Bart.
 
Toch mooi resultaat dat je behaalt Bart.

In den beginne zag ik er ook tegenop om figuren te schilderen, maar oefening baart kunst. Nu schilder ik heel graag mijn figuren. Vroeger gebruikte ik veel mijn handleiding van Verlinden, nu durf ik al eens zelf een kleurencombinatie samen te stellen.

Dus : dio's bouwen met veel figuren, dan kun je veel oefenen... ;)

Groeten Rik
 
Ik kan je alleen maar gelijk geven Rik, vroeger zag ik er echt tegenop om figuren te schilderen. Nu vind ik het bijna plezant.;)

De ranger staat te drogen, maar wat zou hij zijn zonder zijn wapen als hij daar boven komt....:dry:
Het hout van de Garant zou ik normaal Red Brouwn schilderen, maar ik wil er meer diepte in brengen dus eens proberen met Burnt Sienna (olie verf). Over een dag of 3 zal ik hem dan bewerken met Raw Umber (olie verf). Dan als laaste het metalen gedeeltje op werken met een mix van Raw Umber en Silver.:)

Hier de eerste stap:


attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Zeer mooi werk Bart,ben benieuwd naar de verdere vorderingen van het wapen vergeet niet de riem te bevestigen ik vervaardig deze uit papier of afplak tape van Tamiya...
 
Yo Bart,

Mooie vorderingen...het plaatje klopt nog steeds!

Greetz Nico
 
Bedankt terug aan iedereen voor de mooie reacties, vandaag was de eerste laag Burnt Sienna al handdroog, dus hebben we de laag met Raw Umber er op gezet en het overtollige netjes afgeveegd.
Dit is het resultaat:

attachment.jpg

De volgende laag zal Mars bruin zijn om toch het roodbruine hout te accentueren.

Ook de riem heeft zijn eerste laagje gekregen, een mix van Light Sienna met Geel, om een lederen effect te krijgen.

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Heel goed bezig Bart, volg dit topic om het geheel maar zeker ook om de figuren.
Je zet ze duidelijk op de foto.
 
O ja was ik vergeten, mijn glazen "stolpje" is ook bijna klaar.:laugh:


attachment.jpg

De houten plank moet nog op maat gezaagd worden om de achterkant te vormen.

Grtz Bart.
 
ja man, en ga je dat zo meebrengen naar de ledendag...hahahahaha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan