Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi geschilderd al Bart, het lijkt zeker op de laatste foto al dat hij ontzet kijkt (kan ook niet anders natuurlijk).
 
Ben ondertussen druk bezig met de hoofdjes van de figuren aan het schilderen. Met de touwen kom ik in de knoop:wacko:, deze die rechtop moet staan laat het afweten. Dus opnieuw beginnen.

De haken zijn uitgedroogd, ze zijn na de primer geschilderd met flat black, daarna een drybrush van Raw Umber en Silver om het metaal effect te krijgen.


attachment.jpg

Voor verdere afwerking moet ik nog wachten, want ze moeten zich natuurlijk vastzetten in grond op de top van Pointe du Hoc.

Grtz Bart.
 
Dat zijn haken die zo in de handel kunnen wat mij betreft !
 
Het gene je nog kan proberen is een zeer fijne koperdraad door het touw weven...
 
ben niet zeker maar was er niet de truk van koord in gesuikerd kokend water en na drogen is deze zohard als steen.
iemand anders hier al van gehoord of heb ik het ooit gedroomd.
vgr
Marc
 
ben niet zeker maar was er niet de truk van koord in gesuikerd kokend water en na drogen is deze zohard als steen.
iemand anders hier al van gehoord of heb ik het ooit gedroomd.
vgr
Marc

Wat je daar verteld Marc zo wel eens kunnen kloppen met het gesuikerde water,ik zou zeggen zeker het testen waard...
 
ben niet zeker maar was er niet de truk van koord in gesuikerd kokend water en na drogen is deze zohard als steen.
iemand anders hier al van gehoord of heb ik het ooit gedroomd.
vgr
Marc

Grappig om deze truc te lezen, het zou zomaar kunnen werken.
Vroeger heb ik zo geleerd om kandij te maken. Als je dit wil gaan testen zorg dan dat de suiker massa 66% brix is.
Dat wil zeggen dat je 66% suiker en 34% water samen moet verwarmen totdat de suiker opgelost is. ( zo rond de 80 - 90 graden Celsius.)
Pan van het vuur halen en draad erin leggen en dan af laten koelen. Hoe langer je de draad erin laat liggen hoe groter de kandij kristallen aangroeien. ( Wij lieten die soms wel 5 tot 7 weken laten staan.)
De kandij is wel hygroscopisch dus die zal je moeten fixeren.

Ben erg benieuwd of dit gaat lukken.....

Fred
 
Dit is iets dat ik eens ga uit proberen, 'k hoop dat het werkt.

Grtz Bart.
 
Vroeger kom je die kandij dij de drogist kopen,van die grote brokken aan een touwtje.
 
Terug enkele Rangershoofdjes geschilderd, voor de rest nog niet veel verder kunnen doen.


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Ik heb vandaag eindelijk nog een beetje kunnen verder werken aan de dio.
Het strand is net aangelegd, ik heb dit gedaan met polyfilla die ik heb gekleurd met beach sand pigmenten.


attachment.jpg

Nu moet alles een beetje drogen, daan kan ik de voetstappen en andere er in verwerken.
Straks nog een updatje.

Grtz Bart.
 
Nu alles een beetje uitgedroogt is heb ik het beach sand erop gestrooid en al de eerste sporen van de landing in de polyfilla gedrukt.


attachment.jpg

De foto is aan de gele kant, maar dat is omdat ik gefotografeerd heb met kunstlicht.
Tot de volgende update.

Grtz Bart.
 
Gewoon met lijm insmeren lijkt me wat makkelijker. B.v. verdunde houtlijm of behangsellijm of zoals in de enig echte vlieger techniek op indonesie: rijst kapot koken tot een wat dikkere drap en het touw mee insmeren. op Indonesie werd dan het touw ingesmeerd met de inhoud van oude zekeringen of een mengsel van gemalen glas voor het vechten met vliegers.
 
Ik ben al echt daar geweest in Normandië, knappe omgeving.
Omaha stel niks voor, maar tientallen jaartjes te laat om nog iets te vinden of te zien :s

Dit wordt een mooi dio.
 
Hey ,

@Ratticus, daar is nog veel te vinden en te zien, ge moet enkel weten waar het nu ligt. De natuur begint letterijk alles op te eten en te laten verdwijnen in zijn groene armen, soms moet ge toeren uithalen om het te vinden, maar da's nu juist het spannenste....

Mooi dio aan het worden, sporen lijken me goed gelukt in het zand.
Hoe staat het nu met je touw??
 
een tijdje geleden dat ik geweest ben, maar er worden hier mooie vorderingen gemaakt.
goe bezig
 
Inderdaad zeer mooie vorderingen Bart heb je al enig idee in welke kleur je het strand gaat doen..
 
Weeral een stap verder, en vele voetstappen in het zand !
 
Dank voor de mooie reacties mannen.
Danny het zand zal ik spuiten in een geel/okerige kleur. Maar het zand is maar de eertse onderlaag want "The beach on Pointe du Hoc" bestond uit veel, heel veel kiezels.;)

Ondertussen heb ik een beetje zitten klugelen met groene plantjes.:wacko:

Hier een foto van de top:

attachment.jpg

Juist onder de top:


attachment.jpg

de middensectie:

attachment.jpg

en het strand:

attachment.jpg

een foto van het geheel tot nu toe:

attachment.jpg

De rotsblokken op het stand moeten nog verweerd worden, op het strand komen nu de kiezels en hier en daar wat algen. Het water komt heel ver bij vloed op het strand vandaar de algen. Deze blijven steken tussen de kiezels en de rotsblokken. dus mogen ze zeker niet ontbreken.;)


Grtz Bart.
 
Met die groene plantjes geeft het al een heel mooi gezicht Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan