Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je figuren zijn zeer mooi, echter een kleine opmerking ivm de plaats tussen je figuur en de ondergrond :8

Probeer eens de plaatsen tussen je figuur en de ondergrond op te vullen met een beetje zand. Nu lijkt het alsof ze "op" het zand liggen, terwijl je figuur of de voeten eigenlijk "in" het zand zouden moeten "verzinken"... Is maar een klein detail.... ;)
 
Thanks mensen.

Rik jouw techniek zal ik eens uit proberen met mijn volgende dio, Denk iets met het Ardennenoffensief of zo, daar was er toch veel modder.

Beyond je hebt daar zeker gelijk in, ik zal dit nog aanpassen, ik heb eerst aale figuurtjes in het nog natte ondergrondje geduwd, maar was vergeten dat inderdaad het zand terug zou aan sluiten op de Rangers.

Grtz Bart.
 
Beyond je hebt daar zeker gelijk in, ik zal dit nog aanpassen, ik heb eerst aale figuurtjes in het nog natte ondergrondje geduwd, maar was vergeten dat inderdaad het zand terug zou aan sluiten op de Rangers.

We zijn er om elkaar te helpen hé, en meerdere ogen zien ook meer ;)
En als je er zelf de hele tijd mee bezig bent ontgaan sommige details het oog...
 
Terug een heel kleine update van Pointe du Hoc.

Ik heb de raad van Beyond opgevolgd en het strandzand laten aansluiten op de rangers, het moet wel nog een kleine drybrush krijgen met Italian Earth.

Het is het best te zien bij de liggende Ranger, bij de anderen was het enkel de voetjes een beetje bijwerken.

attachment.jpg


attachment.jpg

Wat denken jullie, geef gerust jullie mening.

Grtz Bart
 
Bart ik vind het er nu nog beter uitzien. ALhoewel ik ff geen modelbouw aan het doen ben, 't is gewoon te druk op't werk en erna heb ik er echt geen zin meer in. Kan ik er toch nog steeds enorm van genieten door jullie werk te aanschouwen. Super. Kijk al uit naar de dag dat we deze in levende lijve zullen kunnen aanschouwen.
 
Machtig mooi gedaan Bart,schitterend gewoon.
 
Vandaag een dagje verlof, dus verder een Ranger afgewerkt en op de dio geplaatst.
Dit moet een trio worden die bezig is met de radio...;)


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Nu komt het einde van deze dio wel snel in zicht, er jomen nu nog ongeveer 4 figuren bij en dan nog een beetje materiaal en kogelhulzen hier en daar.

Grtz Bart.
 
Yo D-day...ja tis d-day vandaag... mooie vorderingen.

Alles loopt perfect in elkaar...keep up the good work.

Greetz Nico
 
Inderdaad, zoals Nico zegt : 't is vandaag D-Day.

Bart, beste vriend, ge zijt te laat met Uw dio hé. De landing is intussen al afgelopen, en Uw mannen zitten nog altijd vast op het strand...

Niettemin een prachtige realisatie die je hier neerzet !

Groeten Rik
 
Ja ja ja , het komt hier dik in orde.
Goe bezig Bart
 
Bart, zojuist heb ik vanaf pagina 4 bijgespijkerd.....ik vind 't he-le-maal geweldig:You_Rock_Emoticon:

Toch nog een puntje van aandacht misschien : een beetje kleurvariatie in de begroeing zou
naar mijn bescheiden mening het geheel nóg wat meer overtuiging geven ?

Verder niets dan lof, ook voor je inspirerende inzet:35:

Affijn, ik kwam al bladerend door je topic een foto tegen die me trof.

Heb meteen jouw plaatje vergeleken met een oude foto uit die tijd,
en ik moet zeggen dat je historisch gezien écht correct bezig bent....

attachment.jpg

Zonder gekheid, de actie in jouw foto trof me en ik zag het al helemaal voor me..... zo tegen die rotswand op.......

Veel plezier verder ! Best of Show....kennie misse ;)

Vrolijke groet :k
Peter
 
Terug bedankt voor de hele mooie reacties mensen, het doet me echt plezier.

Rik en Nico: T'was toen inderdaad D-day, ik denk dat mijn Rangers echter wel op het strand zullen vast zitten voor altijd.:laugh:

Famo: Ik blijf verder mijn best doen, al ga ik soms wel eens te hard van stapel lopen naar het einde toe.
Maar ik probeer mijn focus te houden.

Peter: Je foto die je hebt geplaatst is prachtig, er mag inderdaad wat meer kleur en variatie in de plantjes,
maar dat zal ik afwerken na de figuren, er is nog heel wat te doen zoals kogelhulzen en matriaal enz...

Hoe meer ik zelf kijk naar deze dio, hoe groter mijn bewondering groeit naar de mensen die het daadwerkelijk hebben uitgevoerd. Ik hoop hen hier toch een klein beetje eer mee toe te brengen.

Grtz Bart.
 
Nu toch een grote update, de laatste Ranger staan op het strand, met naast hem 3 munitiekisten. Deze heb ik Olive Drab geschilderd en gedrybrushed met een mix van Raw Umber en Silver.
Ook hier en daar kogelhulzen op het strand toegevoegd, ze zijn op de foto niet echt goed zichtbaar.


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Een totaal beeld van het strand


attachment.jpg


Een zicht van halfweg de rots


attachment.jpg


Nu nog ongeveer 4 figuren te gaan, o ja ook de plantjes hebben hier en daar een geel of rood bloempje gekregen, dit op aanraden van Peter.

Grtz Bart.
 
Help een groot probleem!! Ik wil nog 2 Duitsers toe voegen aan mijn dio, maar nergens vind ik de juiste uniformen de die ze toen droegen. Ik denk dat het kleur Field grey was maar ben niet zeker.
Kan er mij iemand helpen aan de juiste info?

Grtz Bart.
 
Zeer zeker Danny, dit kan me al goed op weg helpen.

Grtz Bart.
 
Er zijn foto's van gevangen Duitse soldaten die "smock" kledij droegen.
Dit is de welbekende camo-kledij.
Zowel de "Splinter" als de "Dot/leaf" patronen zijn daar gebruikt.

Splinter
main.php


Dot/leaf
main.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan