Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is lang geleden dat ik hier ook nog eens iets gepost heb, maar we zijn niet blijven stilzitten.;)
Nog een Ranger die bijna klaar is om op een touwladder naar boven te zenden.

attachment.jpg


attachment.jpg


Hij moet nog zijn helm en zijn wapen krijgen, ben nog bezig deze aan het verweren, ook aan de Ranger heb ik hier en daar nog wat werk.

Grtz Bart.
 
De laaste Ranger die klimt is klaar.
Hij is albijna boven wie weet wat hem daar nog te wachten staat.:unsure:

De fotos:


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Het totaal plaatje tot nu toe:

attachment.jpg

Nu alle Rangers die klimmen op de klif zijn kan ik beginnen aan het strand, daar moeten nog een aantal Rangers op kommen.^^

Grtz Bart.
 
Blijft prachtig om te zien;)
Ben er van overtuigd dat in het dio in het echt wel imposant overkomt.. Way to go
 
knap weer hoor bart het ziet er heel goed uit hoor 8)
 
netjes hoor ,die klimmende rangers in actie te zien :)
 
Super ! Het gaat er alsmaar dynamischer uitzien ! Echt een filmscene !
 
Yo Bart,

Die overzichtsfoto met de figies aan de rotswand zijn indrukwekkend...hier zie je goed hoe immens je werk wel is...respect om zulk groot diorama te maken.

Keep up!

Greetz Nico
 
dit is echt eentje om trots op te zijn... een fantastisch stuk om te bekijken!!
 
Yep. Erg indrukwekkend. Wat me wel van het hart moet is dat ik de touwen wat onnatuurlijk vindt. Snik. Als je naar de middelste Ranger kijkt moet dat touw toch strak zijn, ook de linker. Maar misschien ben ik te vroeg met mijn comment. Ik heb laatst 4 doosjes vishaakjes gekocht bij Heuts van allerlei grotes. Wil de oogjes gebruiken, dus haakje eraf knippen. Zou je daarmee, of zoiets, de draden niet beter kunnen leiden? In achterkleur geschilderd zie je dat nauwelijks.
Verder vind ik ze iets te "schoon". Ze komen uit het water, hebben vast dekking gezocht in het zand. De boots zijn wat clean. Zeker de broek en laarzen zouden iets donkerder geschilderd kunnen worden om nattigheid te suggereren.
Maar... Ga zo door. Wordt een echt mooi kijkplaatje.
 
Bedankt mensen, het doet me echt veel plezier en geeft me een boost om deze, al zeg ik het zelf, kolos verder te bouwen.:laugh:

Lighting strikes: de middelste touw staat zo slap omdat deze naar beneden aan het donder is,;) doordat de haak los is gekomen van de top kan het touw dus onmogelijk strak staan. Ik heb dit ook zelf uitgeprobeerd met een echt touw om te kijken hoe het touw reageerd.
De andere touwen staan allemaal strak van boven tot aan de Ranger, daaronder zal het touw in realiteit ook niet strak gaan staan want er onder hangt geen gewicht. Ook dit heb ik bekeken aan een koordenpiste.
Maar eigenlijk moet men deze in het "echt" zien want is is moelijk om een gedetailleerd beeld weer te geven op een foto.:(

Grtz Bart.
 
Magnifiek Bart, ben zeker eens benieuwd deze in het echt te zien.
 
Ja Bart, dat is er eentje voor in de prijzen te vallen. Ik kijk al uit naar de zomer om hem in het echt te kunnen bewonderen.
Grtz, Marc
 
Bedankt aan iedereen voor de mooie reacties, soms heb ik echt geen zin meer om verder te doen. Maar de reacties doen me echt verder werken om dit tot een goed einde te brengen.8)

Terug een beetje verder gedaan, terug een Ranger op het strand geplaatst.
Deze lijkt wel door zijn radio te schreeuwen, kan me al inbeelden: ... assault on Pointe du Hoc started, taken manny casualties....".;)

Hier de fotos


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Tot de volgende update.

Grtz Bart.
 
knap weer bart ook mooi gedaan op zijn broek het zand of drybruch 8)
 
kom zo af en toe eens kijken om nog wat bij te leren maar nu moet ik reageren , kan me niet meer inhouden.
PRAAAACHTIG ApplausApplaus

vgr
Marc
 
Inderdaad, zeer prachtig, Bart. Die Ranger heeft geluk dat zijn radio nog werkt, ondanks het zeewater.

Groeten Rik
 
Elke update is een genot om naar te kijken Bart.
Aan het werk is het niet te zien dat je er af en toe geen zin meer in zou hebben.
 
Terug met een volgende update

Amazone het zand op de broekjes is gedaan met MIG Beach pigment, werk heel leuk.:)

De volgende Ranger is een Sgt met munitiezakken, de riemen van de munitiezakken is PE. Daar heb ik heel wat moeite mee gehad om die goed te krijgen. Vooral het plooien ging niet van zelfsprekend.:tongue:
Ook kwam de primer los, iemand een idee om dit te voorkomen? Ik gebruik primer van Tamiyia.

En nu de fotos:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Mooi figuur, Bart, weeral... ;););)

Mogelijks was je figuur niet volledig goed ontvet, hierdoor zou je primer kunnen lossen hebben. Ik reinig mijn figuren steeds in een warm zeepsopje en zoveel mogelijk met een oude tandenborstel, de fragiele delen niet natuurlijk, daarvoor gebruik ik een zachter penseel.

Slijk op het uniform verkrijg ik met verf ipv pigment poeders. Ik vind dat poeders steeds de plooien 'opzoeken' om zich vast te zetten, terwijl moddervlekken op kledij overal zitten.
Ik meng wat Khaki Drab met Flat Earth, lichtere accenten leg ik door er wat Matt Flesh door te mengen. De verf breng ik op met een droge borstel, niet echt de Drybrush methode, ipv strijken van het penseel dep ik ermee op het figuur.
Tevens toont de verf alsof de vuile vlekken in het textiel zitten, terwijl poeders er op liggen.

Dat is elk zijn gedacht natuurlijk, maar je moet het eens proberen.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan