Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hola GUnit, heb jij zo ééntje, die wil ik graag een zien.
Beyond even snel rekenen, 5 op de klif en zo'n 5 op het strand, en dan nog een paar op de top. Denk z'on 15 tal.

Grtz Bart
 
prachtig werk man !! ben benieuwd naar je volgend update
 
dit is echt een prachtige dio!!! heel de opzet van de vallende ranger, de haak dat valt en het geweer dat valt vind ik super gedaan!!
 
Bart, ik heb een quasi complete Ranger uitrusting op de Buckle boots na (deze moet ik nog aanschaffen). Ook een M1 Carbine ontbreekt niet. Ik moet eens een vitrine laten maken voor de etalagepop omdat mijn vrouwke allergisch is voor het stof dat de opstelling vangt.
 
Woaaaaw, Da's prachtig. Ge doet me watertanden.

Grtz Bart.
 
Ik heb nog een beetje verder gewerkt aan de Ranger voor op het strand, ik heb ondertussen al een band met hem.:laugh: En 'k heb Runnig Bill genoemd.

De schaduw en highlights aangebracht, en ook geprobeerd de letter op de gasmaskerzak weer te geven.


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Zo, tot hier deze kleine update. Morgen de laatste hand leggen en dan kan Bill op de dio.

Grtz Bart.
 
Ziet er zeer goed uit bart,als je een mooie matte schijn wil bereiken op je figuren en je schilderd met acryl kan je steeds een beetje flat base X-21 van Tamiya aan je verf toevoegen...;)
 
Goeie tip van Danny, en het ziet er al heel goed uit.
 
Thanks voor de terug leuke reacties mensen.
Ivb met de tip van Danny, vanaf de volgende dio zal ik normaal de figuren schilderen met Vallejo verf, zal ik dan ook dat probleem krijgen en zo ja wat is dan bij die verf het tegen middeltje?

Grtz Bart.
 
Hey Bart,

Vallejo verf droogt zo al mat/licht gesatineerd op, daar zal je normaal gezien geen problemen mee hebben. Indien het je eerste keren zijn dat je schilderd met Vallejo verf, let op het duurt lang voordat ze pakt, maar éénmaal een goed basis, dekt ze snel. Is een goeie keuze om te schilderen met acryl, je zult zeer mooie resultaten behalen.
 
Bedankt Swaken, ik kijk er al naar uit om met deze verf te schilderen. Veel meer verschillende keurvarianties dan met de Tamiya verf.
Al zal ik wel de kleuren nummers moeten leren kennen, maar dat komt wel.

Grtz Bart.
 
Hier zijn we weer met een kleine update, running Bill heeft zijn weg naar het strand gevonden.:laugh:
Hier zijn de fotos:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo de eerste Ranger staat ook op het strand, nu terug eentje klaar maken om te gaan klimmen.

Grtz Bart.
 
Hey Bart,

Kijk eens op de website van Vallejo zelf, ik dacht dat daar een kleurenkaart staat dat je kunt downloaden, heb je subiet het gehele gamma waaruit je kunt kiezen dan.. ;)
Weeral mooie vorderingen man.
 
Heel mooi weer Bart en overal aan gedacht, hij laat straks een mooie voetafdruk achter als hij gaat klimmen.
 
man man man , en met dat ganse zootje aan bepakking moesten die gasten dan ook nog omhoog klimmen !!!!
Tja, logisch is volgens mij toch ook iets anders. Dat ze nu nog hun stormgordel mochten voorzien van het hoogstnodige en genoeg ammo daar kan ik inkomen, maar een schop (ok ,kan je nu nog gebruiken als slagwapen), 1/2 tentzeil als ik niet verkeerd ben, enz.... zijn toch dingen die je niet direct nodig hebt ? Het is alleen maar extra ballast , niet ?
Trouwens zijn er veel die "de gewone landing" deden gewoon verzopen door het gewicht van hun bepakking toen ze overboord sprongen van hun landingsvaartuig.
Je kan wel zeggen dat het allemaal noodzakelijk is wat ze meehadden, maar een beetje logisch denken doe je toch wel tot een andere conclusie komen.
Nu ja , het was jammer genoeg wel zo........
 
Inderdaad Famo, die mannen hadden veel aan hun stormgordel hangen. Maar ze wisten ook niet wat ze daar komen verwachten hé, en hoe langen ze daar zouden vast zitten. Dan heb je natuurlijk "alles op de man" zoals ze dat in militaire termen heten.
Z'on schop hadden ze niet veel nodig, maar om hem niet mee te nemen dat was geen optie want als je hem nodig had dan ... Tja .
Veel werd gedumpt na die bewuste klim, of ging gewoon verloren.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan